Sari direct la conținut

Bărbaţii ucraineni care locuiesc în străinătate vor primi ordine de încorporare în armată, afirmă ministrul apărării de la Kiev

HotNews.ro
Rustem Umerov, ministrul ucrainean al apărării, Foto: Sergei CHUZAVKOV / AFP / Profimedia
Rustem Umerov, ministrul ucrainean al apărării, Foto: Sergei CHUZAVKOV / AFP / Profimedia

Bărbaţii ucraineni cu vârste între 25 şi 60 de ani care locuiesc în străinătate vor primi citaţii să se prezinte la serviciul militar, a declarat ministrul apărării de la Kiev, Rustem Umerov.

Ministrul ucrainean al apărării a spus că este vorba despre o „invitaţie”, dar a sugerat că vor exista sancţiuni împotriva celor care nu se vor conforma, relatează BBC și News.ro.

Cu toate acestea, ulterior, un purtător de cuvânt a negat că s-ar lua în considerare o mobilizare a cetăţenilor din străinătate.

Preşedintele Volodimir Zelenski a declarat marţi jurnaliştilor că este nevoie de 450.000-500.000 de noi soldaţi, dar realizarea acestui efectiv este o „problemă sensibilă”.

Toate acestea se întâmplă în condiţiile în care recenta contraofensivă a Ucrainei pare să se fi blocat. De asemenea, Kievul nu a reuşit să mai obţină ajutor de la parteneri, republicanii din SUA blocând un pachet militar în valoare de 61 de miliarde de dolari, în timp ce, în Europa, Ungaria s-a opus unui acord financiar al UE în valoare de 50 de miliarde de euro.

Într-o analiză a cifrelor furnizate în noiembrie de agenţia de statistică a UE, Eurostat, BBC Ucraina a constatat că aproximativ 768.000 de bărbaţi ucraineni cu vârste cuprinse între 18 şi 64 de ani au părăsit ţara – mergând doar în UE – de la începutul invaziei la scară largă a Rusiei. Statistica nu îi include pe cetăţenii care locuiesc în afara UE sau pe cei care locuiesc oriunde în străinătate de dinainte de februarie 2022.

Într-un interviu pentru publicaţiile Die Welt, Bild şi Politico, Rustem Umerov a descris campania de recrutare ca fiind „nu o pedeapsă”, ci „o onoare”.

„Încă discutăm ce ar trebui să se întâmple, dacă nu vin de bunăvoie”, a spus el.

Dar, ulterior, un purtător de cuvânt al ministerului a părut să nege că ar fi vorba de orice fel de constrângere. „Nu există nicio discuţie pe ordinea de zi cu privire la o convocare din străinătate”, a declarat Illarion Pavliuk, citat de presa ucraineană. „Dacă cetăţenii Ucrainei doresc să se înroleze (în armată), ei vin (de bunăvoie) în Ucraina pentru a se înrola”, a punctat el.

De altfel, nu există centre de recrutare în afara Ucrainei, iar autorităţile ucrainene nu au mijloace de a obliga pe cineva să se prezinte.

Ministrul apărării a declarat că este important să fie corect, informându-i pe cei mobilizaţi despre cum vor fi instruiţi şi echipaţi, când şi unde vor servi şi când vor fi eliberaţi din serviciul militar.

Volodimir Zelenski a sugerat marţi, în conferinţa sa de presă de sfârşit de an, că în prezent există 500.000 de soldaţi ucraineni pe front. De asemenea, el a recunoscut că există probleme legate de rotaţia trupelor şi de permisii. În prezent, recruţii şi voluntarii sunt obligaţi să servească până la sfârşitul războiului şi au dreptul la doar 10 zile de permisie pe an.

Prin comparaţie, liderul rus Vladimir Putin a declarat săptămâna aceasta că 617.000 de soldaţi ruşi participă la aşa-numita „operaţiune militară specială” din Ucraina.

____

Ajută-ne să facem HotNews mai bun
Vrem să aflăm ce subiecte sunt importante pentru tine și cum putem îmbunătăți HotNews. Am pregătit un chestionar a cărui completare durează 5 minute şi care e anonim, dacă nu vrei să ne laşi adresa de mail. Nu e obligatoriu să răspunzi la fiecare întrebare, deși ne-am bucura. Orice contribuție ne ajută să luăm decizii mai bune.
Formular Feedback
ARHIVĂ COMENTARII
Amariei • 2023-12-21 17:00:59
617 de mii de rusi (din care sigur mai mult de jumate sunt beti tot timpul), impotriva a , sa zicem, 400 de mii de ucraineni , e un semn clar ca pe termen mediu linia frontului nu se va misca foarte mult. Remiza nu multumeste pe nimeni, asa ca primul care aduce pe front o forta consistenta va castiga. Inclin sa cred ca dronele vor fi cele care vor inclina balanta intr-o parte sau alta, dronele si mai ales cine le va controla, sau ce...
16 15
Fiore • 2023-12-27 01:03:02
Terminați cu gargara... ��
2 2
elysyum • 2023-12-21 17:47:11
Diferenta o va face moralul trupelor. O armata nemotivata e greu sa invinga chiar cu baioneta in coaste. Razboiul nu se va termina decat in stil correan cu DMZ si armistitiu. Si asta este inceputul sfarsitului pt imperiul la amurg.Prea multa involutie intinsa si betivaneala. .
8 11
angels • 2023-12-21 18:19:08
Sa se intoarca, sa-si apere tara si daca trebuie sa-si dea viata pt ea! Ei se plimba prin Romania si ar vrea ca altii sa moara in locul lor...
21 11
George21 • 2023-12-21 18:20:15
Nu sunt de acord cu așa ceva.Oameni care au fugit merita sa trăiască o viață mai buna,nu sa fie tocați pe banda rulanta.
10 21
Inapasevedeinvers • 2023-12-21 19:04:00
Da, dar daca ar vrea sa se intoarca candva?...
9 7
kripton • 2023-12-30 05:04:55
Am înțeles, toti vrem sa traim o viata mai buna,iar daca pretul este ocuparea Patriei de catre o dictatura straina,asta e situatia, nu ?
0 0
benef • 2023-12-30 17:15:56
Asa cum PCR-ul a fost scos in afara legii ca fiind un element tradator si favorizant marelui inamic al Romaniei, de ce se tolereaza toti acesti comentaci pro-putin din presa? De ce nu sunt sosocarii aruncati in temnita?
1 0
Baiazid • 2023-12-21 18:43:56
Cei care sunt de acord cu intoarcerea de "onoare" sa se duca ei primii ca voluntari pe front. Nu se merita sa mori in niciun razboi oricare ar fi el mai ales in unul care putea fi evitat foarte usor prin negocieri.
13 20
[deleted] • 2023-12-21 20:32:33
Acest comentariu a fost șters.
12 11
Contele Mapucci de Daravella • 2023-12-22 06:52:56
@Marcel Trollacu Auzi băi mămăligă-n praștie, dar când amerlocii tăi au invadat Iraqul și Afghanistanul voiau de fapt negocieri, nu? Auzi, pe bune, tu pe cine iei de fraieri?
10 6
motanul_gri • 2023-12-22 08:04:54
Da, Saddam voia negocieri cand a invadat prin surprindere Kuwait-ul (de acolo a pornit razboiul), iar Osama voia si el sa negocieze la World Trade Center (de unde a rezultat Afganistanul). Tu chiar ai impresia ca noi toti am uitat istoria si poti sa ne aburesti cu manipulari de fost securist ceausist si actual pro-putinist?
4 7
Dogul • 2023-12-22 10:57:49
Darevallo șoșocar, iar o arzi cu amerlocii si invazia lor pe nu stiu unde? Arata-mi un teritoriu strain invadat si ramas sub ocupatie americana si-apoi mai vorbim. Nu reusesti sa faci diferenta intre un dement care si-a propus sa distruga o natiune (Putin vs ucrainenii) si un altul care a invadat o tara/mai multe pentru a inlatura raul de acolo.
2 5
benef • 2023-12-30 17:00:03
Nu am auzit ca US sa faca referendum de "unire" a unei bucati din Iraq sau Afganistan... Rusii asta fac: ocupa si nu mai pleaca. Apoi, ii asimileaza pe ocupati (vezi Basarabia).
0 0
datornicu • 2023-12-21 18:45:59
Pai respectivii au întins-o tocmai ca să nu contribuie la război. Ce șanse sunt sa ii aducă? Si dacă ii aduc, ce moral vor avea? Mai ales cei de 45-60 ani? Daca ma chema pe mine kwi la razbel nu cred ca ma prezentam (mai ales ca nu vreau sa apar pensiile speciale și corupția)
6 21
Inapasevedeinvers • 2023-12-21 19:05:22
Ne-ai spus demult si de nenumarate ori, sa nu contam pe tine. S-a marcat!
13 12
Contele Mapucci de Daravella • 2023-12-22 06:57:51
@Inapasevedeinvers Măi Vocea Patriotului Naționale, matale semeni cu Rică Venturiano: ori cu toții să muriți, ori cu toții să scăpăm! Pe bune, dacă bubuie o pușcă lângă tine pătezi lenjeria intimă față/verso. În schimb voi sunteți ăia cei mai vocali. Apropo, când închizi ochii se face întuneric?
5 3
John_Re • 2023-12-21 20:03:53
Inrolarea obligatorie este o problemă. Pentru ce sau cine ar trebui sa moară cei saraci fara nici un fel de locuință sau averi, care in plus mai sunt si hăituiți de patronii neo capitalisti?! Asta este o intrebare relevanta inclusiv in România.
9 13
[deleted] • 2023-12-21 20:33:22
Acest comentariu a fost șters.
7 10
John_Re • 2023-12-21 21:14:11
Nu e chiar asa. In razboiul din Ucraina, Putin le-a promis oamenilor cate ceva, Zelenski nimic si asta e o mare problemă pt ucraineni. Nimeni nu merge să moara pe gratis.
11 13
Gabi65 • 2023-12-22 00:21:31
Daca vine unul sa-ti violeze nevasta tu o intrebi ce-ti iese daca o aperi ?
7 6
Contele Mapucci de Daravella • 2023-12-22 06:54:11
Dacă nu ești în stare s-o saturi vine altul/alții s-o potolească.
7 5
Popeye_the_Sailor • 2023-12-22 02:06:02
Există oameni mici și există oameni mari. Cei mici sunt preocupați doar de viața lor măruntă care ajunge să fie chiar frumoasă. Ceilalți au alte principii, mai mari decât viața lor. Gen demnitate națională, libertate. Cine suntem noi să-i judecăm (din spatele tastaturii)? Istoria îi va judeca.
3 5
JijiDuru • 2023-12-22 14:17:47
Pai tu deja judeci cand ii imparti in oameni mici si mari. Cine esti tu? Si ce argumente ai pt "principii mai mari decat viata ta"? Ce inseamna pt tine demnitate nationala? Cum e mai bine pt tine si familia ta ca tu sa mori luptand in numele unor astfel de idei abstracte? Avem o mentalitate de ev mediu, in care ne imaginam luptandu-ne pt o bucata de pamant. De parca nu am putea oricand sa gasim o alta bucata de pamant unde ne e mai bine...cu ceva costuri, dar nu cu pretul vietii. Dar nici acum, si nici in evul mediu, nu castigau oamenii de rand din astfel de idei. Doar erai/esti programat sa crezi in acele idei de mic, ca sa nu opui prea multa rezistenta. Valabil pt ambele tabere.
2 2
Popeye_the_Sailor • 2023-12-28 13:54:40
Crezi că ajunge un comentariu de 700 de litere pentru a descrie demnitatea națională unui un oportunist care nu știe ce e aia? Doar câteva idei: să poți să-ți înveți copiii în limba ta ca să nu se piardă, să nu-ți schimbe nimeni istoria, să nu te dezrădăcineze nimeni cu forța din zonele unde ai crescut, să nu ți se piardă tradițiile. Diferența dintre un om cu demnitate națională și unul care găsește oricând o bucată de pământ ca să trăiască bine e exact diferența dintre o familie istorică regală și o hoardă de migratori. Nu m-aștept să înțelegi.
1 1
kripton • 2023-12-30 05:22:52
Inteleg ca fratele bunicii mele materne, mort la Marasesti ca voluntar ardelean, a fost un idiot. Putea sa astepte cuminte in prizonieratul rusesc pana se termina ww1 si sa moara la 80 ani
0 0
[deleted] • 2023-12-22 08:13:39
Acest comentariu a fost șters.
1 4
stos • 2023-12-22 08:17:35
Să facă la fel și pentru ”refugiații” dezertori aflați în România.
1 2
Costif1 • 2023-12-29 03:01:56
In RO nu vor nici servicu militar obligatoriu. Sincer mi-ar fi frica sa fie inarmati tinerii tarati de droguri si boli psihice. Si asa vedem in Politie tot felul de ciudati potentiali periculosi, labili psihic.
0 2
INTERVIURILE HotNews.ro