Sari direct la conținut

Strategii campaniilor, fata in fata

Evenimentul Zilei

Unul a incercat sa convinga romanii sa voteze NU la referendum. Celalalt a spus ca Basescu s-a schimbat, si mai bine sa votam DA.

Felix Tataru (GMP Advertising) e autorul campaniei pro-Basescu.

Dan Andronic, prin Multimedia Political Communication, a semnat reclamele anti-Basescu, pentru PNL, dupa o strategie la care au contribuit si consultantii Tal Siberstein si Finkelstein.

Nu este pentru prima data cand Felix Tataru lucreaza cu Traian Basescu intr-o campanie facuta de GMP. Basescu a mai fost client la alegerile pentru Primaria Capitalei, pe care le-a castigat, si la cele pentru presedintie.

Dan Andronic, care a lucrat pentru PNL, are in palmares si alti clienti politici, el fiind consultant pentru PSD si Adrian Nastase la alegerile din 2004. Cei doi vorbesc despre greselile campaniei publicitare, despre cat au contat reclamele pro si contra si despre brandul Basescu.

Felix Tataru

„De ce mi-era teama n-au facut”

EVZ.: Pe ce concept a mers campania?

Felix Tataru: Situatia a fost total atipica. Acum nu aveam competitie. Strategic vorbind, ce ne-am propus a fost tocmai sa incercam sa victimizam situatia in care se afla Traian Basescu, aceea de a i se pune pumnul in gura sistematic.

In definitiv, am intuit foarte bine ca oamenii vor ca el sa spuna, sa auda si sa vada. „Da” si „Nu” mi-au pus cea mai mare problema si cred ca asta a fost, sa zicem, obsesia.

La inceput, ati iesit pe o formula interogativa: „Tu asta vrei?” De ce?

Pentru ca toate aceste intrebari presupuneau raspunsul „nu”. Initial, executiile „Tu ce vrei” aveau si formula „NU demiterii presedintelui”. Am spus ca prea este „Coca-cola, cumpara-ma”.

Mi s-a parut ca nu e cazul, ca trebuie sa avem un dialog si sa cultivam un mecanism prin care sa declansam ceva in mintea omului. Vreti ca omului sa i se pun calusul in gura? Evident ca raspunsul era „nu”. Dupa care, strategic, pe toate panourile am puna acel straif cu „Nu demiterii presedintelui”.

Cum comentezi executiile concurentei?

Le multumesc foarte mult. Noi, in partea a doua, trebuia sa rezolvam problema cu „Nu”.

Ne-au rezolvat-o ei, pentru ca de ce mi-era teama ca vor face n-au facut. Daca eram in locul lor, as fi facut o campanie pro-Basescu pe fata: „Daca ma vrei, spune Da”.

Asta as fi facut si as fi confuzat pe toata lumea. Dar ei au spus Basescu e un dobitoc, voteaza „Da”. Aha, astia sunt dusmanii lui Basescu, deci trebuie sa votez „Nu”.

M-au ajutat fantastic. La un moment dat, PSD a scos mesajul „Salveaza-l pe Basescu, spune „Da”„, dar n-au mai apucat sa-l puna.

Cat a contat campania si cat a contat brandul Basescu?

Cred ca el ar fi castigat cu orice campanie cu care ar fi venit. Poate daca aveam o campanie mai buna aveam scor si mai bun, iar daca aveam una mai proasta poate iesea mai putin.

Nu-mi dau seama. Multa lume pune prea multa parte din succes in spatele lui Felix Tataru si a GMP-ului si nu este chiar asa. Este incorect. Daca Basescu ia maine alta agentie, va avea un succes similar.

S-a intamplat ca noi sa fim acum opt ani, sa il cunoastem, sa il intelegem, sa vedem cum e cu piata politica.

Cand a contat mai mult brandul, acum sau in 2004?

Eu cred totusi ca atunci campania a contat mai mult decat acum. Asta inseamna ca brandul a contat mai mult acum.

Integral in Evz

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro