UN ONG din Bucuresti cere autoritatilor sa verifice daca santierele de pe strazile Capitalei respecta legislatia in domeniu
Ca urmare a acidentului in care un motociclist al politiei rutiere si-a pierdut viata, Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania a trimis, joi, o petitie prin care cere mai multor institutii din Bucuresti sa verifice daca santierele de pe arterele din Capitala (in principal ale furnizorilor de utilitati) prezinta siguranta pentru soferi si respecta legislatia de mediu.
„Iata neregulile constatate de noi: nerespectarea clauzelor prevazute de avizele eliberate, nesemnalizarea santierelor conform normelor, parasirea santierelor fara ca partea carosabila si trotuarele sa fie aduse la starea initiala, poluarea zonei prin imprastierea materialului cu care s-au finisat lucrarile (pietre, pamant si nisip) intreaga zona fiind afectata (surse de praf / noroi / pietris), afectarea sigurantei circulatiei prin scaderea aderentei (pietre si pamant si nisip pe partea carosabila) si prin parasirea santierelor fara ca lucrarile sa fie finalizate conform legii si avizelor. Am solicitat sa ne fie comunicate rezultatele cercetarii, sanctiunile aplicate si masurile impuse pentru remedierea de urgenta a situatiei, pentru fiecare strada afectata de santierele in lucru si cele parasite de respectivii constructori . Este vorba de zeci de strazi din Sectorul 2”, scrie OPTAR pe pagina de Facebook.
Petitia a fost trimisa catre cele 5 institutii care au atributii de control pentru respectivele lucrari: Agentia pentru Protectia Mediului Bucuresti, Garda Nationala de Mediu – Comisariatul Regional Bucuresti, Politia Locala Sector 2 Bucuresti, Politia Locala a Municipiului Bucuresti si Brigada Rutiera Bucuresti.
„De mai bine de jumatate de an, sectorul 2 este plin de santiere. Din pacate, ca sa economiseasca bani, firma nu respecta legea, lasand lucrarile neterminate. Pentru ei este mai ieftin sa le asfalteze pe toate in acelasi timp, dar pentru oras nu e deloc ieftin. Trebuie spus ca lucrarile sunt finantate din bani europeni si prevad inclusiv finalizarea lucrarilor. Asadar e vorba de lacomie. Din pacate, functionarii din cele 5 institutii care putea sanctiona constructorul nu au facut nimic”, srie pe Facebook Marian Ivan, reprezentantu lOPTAR.