Unilever nu va mai folosi cuvântul ”normal” pentru produsele sale cosmetice, pentru o viziune mai ”incluzivă”
Compania Unilever, cunoscută pentru deodorantele marca Dove sau Axe, a anunțat marți că a decis să nu mai folosească termenul ”normal” pentru produsele sale și să nu mai retușeze fotografiile manechinelor sale, într-o nouă inițiativă menită să fie mai incluzivă, relatează AFP.
Grupul britanic, cunoscut pentru marca de săpunuri Dove sau deodorantele Axe, va șterge cuvântul „normal” din toate produsele sale cosmetice și publicitare, potrivit unui comunicat.
El intenționează să promoveze o viziune mai ”incluzivă” și ”corectă” după ce a observat că unele persoane s-ar putea simți discriminate de utilizarea termenului pentru tipuri de păr sau culoarea pielii.
„Cu un miliard de oameni care folosesc produsele noastre de înfrumusețare și îngrijire a pielii sau chiar mai mult văzând reclamele noastre, mărcile noastre au puterea de a schimba viața oamenilor”, a declarat Sunny Jain, directorul Unilever Cosmetics.
„Știm că eliminarea ”normal” din produsele și ambalajele noastre nu va fi suficientă pentru a rezolva problema, dar este un pas important”, a spus el.
De asemenea, Unilever nu va mai modifica fotografiile modelelor sale care apar pe ambalaje și reclame, fie că este vorba despre forma corpului, înălțimea sau culoarea pielii.
Grupul se angajase deja să reprezinte mai multe minorități în reclamele sale.
Anul trecut, Unilever a decis să-și redenumească produsele de înfrumusețare care conțin cuvintele „corect”, „luminos” și „alb”, după o petiție în India împotriva cremei „Light & Lovely”.
Concurentul său L’Oréal hotărâse în 2020 să elimine cuvintele „alb”, „albire” de pe ambalajul sale pentru produse cosmetice.
Unilever, prezent și în industria alimentară, intensifică inițiativele privind aspectele climatice și sociale.
El a anunțat în ianuarie că va cere furnizorilor săi până în 2030 să ofere o remunerație decentă angajaților lor.
Unilever dorește, de asemenea, să lucreze mai mult cu companii conduse de minorități sau femei, în timp ce afișează o organigramă în care cele mai prestigioase funcții de conducere sunt ocupate de bărbați.