VIER PFOTEN: North Face, Patagonia, Mammut, Jack Wolfskin si Vaude vor sa renunte la puful de gasca si rata produs prin jumulirea animalelor de vii
Cateva dintre cele mai mari companii producatoare de echipamente si imbracaminte outdoor, precum North Face, Patagonia, Mammut, Jack Wolfskin si Vaude, si-au luat angajamentul de a elimina din produsele lor puful de rata si gasca, obtinut prin jumulirea animalelor de vii dupa ce sunt indopate fortat in fermele de foie gras, potrivit Vier Pfoten. Aceste companii vor folosi doar puful rezultat dupa sacrificarea pasarilor. Rezultatul survine dupa o campanie intensiva dusa de Vier Pfoten de-a lungul a 5 ani.
„Jumulirea animalelor de vii este o practica de o cruzime exceptionala. In timpul acestei activitati, animalele sunt adesea ranite, iar ranile sunt cusute fara anestezic. De-a lungul vietii, un animal poate fi jumulit de circa 3 – 4 ori. Pentru a fi indopata fortat, fiecarei pasari i se introduce in esofag un tub de hranire. Prin acesta este introdus cu forta un amestec de porumb fiert si grasimi, cu un burghiu actionat manual sau printr-un sistem hidraulic. Sistemele mecanizate asigura hranirea fortata a unui animal in 2-3 secunde, permitand unui singur angajat sa hraneasca 400 de gaste sau rate pe ora”, sustin reprezentantii fundatiei Vier Pfoten.
„Compania Patagonia Inc. este mandra sa anunte faptul ca va aplica sistemul de Trasabilitate 100% a Pufului asupra intregii sale colectii, incepand din toamna anului 2014. Puful Patagoniaᅡ Traceable provine de la pasari care nu au fost nici hranite fortat si nici jumulite de vii”, sustin reprezentantii companiei Patagonia, citati de Vier Pfoten.
„Mammut este prima companie care, in aprilie 2012, a colaborat cu Vier Pfoten si a inceput sa faca schimbari in lantul de furnizare, renuntand spre exemplu la puful de gasca cenusie. Aflata in dialog neintrerupt cu VIER PFOTEN si cu reprezentanti ai industriei echipamentelor outdoor, Mammut doreste sa defineasca, sa obtina si sa convinga cat mai multe companii sa adere la cele mai bune practici in achizitionarea pufului. Pentru Mammut, cooperarea cu alte marci este esentiala pentru a imbunatati soarta animalelor”, spun si reprezentantii companiei Mammut, citati de Vier Pfoten.
„JACK WOLFSKIN si-a stabilit ca principiu ca in produsele sale sa nu existe puf sau pene provenite de la animale care au fost indopate fortat sau jumulite de vii. Am selectat doar acei furnizori care ne garanteaza ca animalele au fost jumulite dupa sacrificare. Dorim sa colaboram cu Vier Pfoten si cu toate partile interesate pentru a stabili standarde de achizitionare si folosire responsabila a pufului. In acest scop sugeram sa fie lansat un dialog cu toate companiile din domeniu”, sustin reprezentantii companiei Jack Wolfskin, citati de Vier Pfoten.
Industria produselor outdoor foloseste tone de puf provenit de la milioane de gaste si rate. Ungaria si Polonia sunt cei mai mari producatori de puf de gaste din Europa, fiind urmati de Franta, Germania si Marea Britanie. Franta este insa cel mai mare producator de puf de rata, urmata de Germania, Ungaria, Marea Britanie si Olanda.
„Lantul de productie este vast si prezinta o serie de puncte nevralgice. Ca sa afli exact de la ce ferma provine puful dintr-o canadiana, pantalon sau sac de domit este aproape imposibil, lantul implicand crescatorii, ferme, abatoare, companii de transport si spalatorii specializate. Mai mult, pentru a sti daca produsul respecta normele de siguranta, companiile de echipamente outdoor ar trebui sa dea dovada de transparenta”, sustin reprezentantii fundatiei.
Pornind de la aceste probleme, Vier Pfoten a facut cercetari si a capatat de-a lungul anilor o experienta vasta legata de industria pufului. Companiile de echipamente outdoor au fost informate si li s-au adus in atentie cele mai bune practici in domeniu pentru a asigura bunastarea animalelor, spun reprezntantii fundatiei.
„Acest angajament este unul istoric, insa eforturile companiilor legate de protectia animalelor nu sunt toate la acelasi nivel si nici la fel de transparente. Urmatorul nostru obiectiv este de a obtine un sistem de trasabilitate transparent si sigur, agreat de toate companiile din domeniu. Un pas important este sa lucram cu toate categoriile de furnizori pentru a ne asigura ca puful provenit de la animale indopate fortat sau jumulite de vii va fi exclus din productie. Vom sprijini companiile de echipamente outdoor sa elimine cruzimea asupra animalelor din acest lant de productie si sa creeze sisteme de trasabilitate solide, care sa dovedeasca faptul ca produsele lor nu contin puf din fermele care practica cruzimea asupra animalelor”, declara Gabriel Paun, director de campanii Vier Pfoten International.
„Campania Vier Pfoten impotriva practicilor de indopare fortata si jumulire a animalelor de vii vine in intampinarea dorintei consumatorilor care doresc sa se asigure ca produsele pe care le cumpara nu provin de la animale chinuite astfel”, mai spune Paun.
In acest sens, VIER PFOTEN a creat o „lista pozitiva” a acelor producatori care evita astfel de practici. Lista este folosita deja de numeroase supermarketuri pentru a-si verifica furnizorii de carne de pasare.