Sari direct la conținut

Erectie si diplomatie

Rutina sugruma pasiunea. Si acasa, si la munca. Pentru a evita o atare crima, o lucratoare la revista a hotarat sa ia atitudine. Sa scrii toata ziua despre altii iti avariaza respectul de sine.

Ce, tu nu meriti sa se vorbeasca despre tine? Asa ca, scolita deja in ale picanteriilor de budoar, a confectionat una bucata poveste erotica pe care ar fi trait-o cu un fotbalist foarte cunoscut. „Ziarista lui Mutu”, pe numele ei Ioana Popescu, a trecut acum la nivelul urmator: joaca intr-un film. Pentru adulti, desigur.

„Fanteziile unei jurnaliste”, serial in trei episoade, pune in evidenta calitatile… profesionale ale fetei. Fiindca, nevoind sa renunte la statutul sau de slujitoare a presei, Ioana se multumeste sa ia niscaiva interviuri, in care chestioneaza diverse cupluri cu privire la apucaturile lor amoroase.

Ce urmeaza in economia povestii sunt fanteziile fetei, care isi inchipuie ca oamenii cu care a vorbit executa diverse acrobatii sexuale in diferite colturi ale locuintei sale.

Nu va grabiti sa trageti concluzii. Pornografia, departe de prejudecatile majoritatii, e un lucru foarte mare. Si pentru ca in acest domeniu marimea conteaza, dar si fiindca, asa cum spun truditorii din bransa, implica o gramada de cunostinte, aptitudini si dibacii.

Credeti ca e simplu sa ai erectie ori de cate ori se aude „Actiune!”? Mihai, artist cu state vechi, ne lumineaza ca nu e chiar asa. „Cand vezi pe tine 4 lumini de cate 800 de wati, cand prin preajma sunt regizori, care iti tot dau indicatii, e greu.

Unii folosesc afrodisiace, care sunt doar vasodilatatoare, iti asigura doar penis erectil, adica tare, nu si ejacularea. Pentru a te achita de sarcina ta trebuie sa fii puternic interior, psihic. Trebuie sa fii si talentat, sa stii sa dai o replica, sa zambesti, sa te prefaci ca-ti place ca femeie cea cu care joci.

In plus, munca asta cere, pe langa calitati fizice, si un anumit nivel cultural”. Mihai si-a cultivat aceasta latura. Este de formatie inginer constructor, dar a facut si arte plastice, canta, are o trupa de dans, 47 de ani si o nevasta, Oana, de 30. Cu care joaca, de vreo 4 ani, in filme porno.

Sexul de-acasa se aseamana cu cel de pe platou doar din punct de vedere mecanic. Acasa, oricat de versat ai fi in materie, intervine obisnuinta, oboseala, sexul e „mai flegmatic”. Cat despre ce se petrece la filmari, este „actorie, o afacere. 50% munca, 50% placere. Uneori placerea ajunge la doar 20%. Ori la zero”.

Cel mai greu i-a fost cand a vazut-o prima oara pe sotia lui filmand cu alt barbat. Dar a ajuns la concluzia ca partenera sa de viata nu e un obiect doar al lui, ci o persoana cu care „imparte trairi si vise”. Ii tin uniti „increderea si comunicarea”. Si, dupa cum s-a convins Mihai, „viata nu e un sex permanent”.

In plus, cei doi nu au de ce sa-si faca probleme: „N-am auzit de nimeni care sa se fi indragostit pe platoul de filmare”.

Nu e viata usoara sa fii actor de filme porno in Romania. La ora asta, exista o singura casa de productie activa, BelAmi. Directorul sau, Zoltan Nagy, scenarist si regizor al filmului de fata, e nemultumit de felul in care arata peisajul neaos de gen.

Se descurca anevoie in hatisul ideilor preconcepute, al pudorii afisate si al celorlalte flageluri ale societatii. „Nu putem discuta de staruri ori de o industrie pornografica romaneasca. Targurile erotice nu au succes, lumea nu e obisnuita. Accepta invitatiile, dar nu apar, ca sa nu se barfeasca.

Nu putem fi profesionisti in tara asta, in care se investesc foarte putini bani pentru astfel de filme. Suntem intr-o permanenta goana dupa buget, folosim locatii ieftine. Bugetul unui film este de 2-3-4 mii de euro. Producatorii straini se mira ca sunt foarte putine modele aici, raportat la cate femei frumoase avem.

Fetele noastre prefera sa faca sex o ora cu un client, pentru 800 de mii, un milion, in loc sa ia 8-10 milioane pe o scena filmata. Nu vor «sa se expuna». Vedetele ajung sa castige chiar 1.000 de euro pentru o scena”.

Mihai intareste cele spuse de antevorbitor: „In Romania, sexul filmat e mai prost vazut decat cel ascuns. Daca sunt filmati, ea e curva si el – un nenorocit. Daca nu te filmeaza nimeni, esti om integru. Chiar daca acasa faci orgii in toata regula”.

Nu doar oprobriul public le este dusman. Mijloacele reduse de a promova productiile (casa BelAmi a scos numai anul acesta 9 pelicule) sunt o alta problema acuta.

Fiind exclusa promovarea in presa scrisa, iar cea din radio si televiziune limitata la ore tarzii, le mai raman doar targurile, petrecerile si publicatiile din acelasi sector. In plus, nici pornografia nu e scutita de impactul devastator al pirateriei, asa ca vanzarile sunt sub asteptari.

Munca asta nu-ti asigura, inca, traiul indestulat pe care ti l-ai dori.

Un alt pericol care-i pandeste este cel al impostorilor. Profesionistii sunt vehementi impotriva falselor valori: „Laura Andresan nu e vedeta porno, nu e nimic. A facut o masturbare si atat. Si-a cladit un nume pe barfe, pe scandaluri sexuale”, pune punctul pe i Zoltan.

(Se pare ca exista o adevarata moda la care adera „o anumita parte a presei”, femei cu pretentii de ziariste si apucaturi de alt fel, care, constiente de desuetudinea care pandeste anumite genuri jurnalistice, cauta sa obtina celebritatea prin mijloace nespecifice…)

Ca si cum toate astea n-ar fi fost de ajuns, pe spinarea greu incercata a breslei a cazut inca o povara: nou infiintata taxa de 20% de procente din incasari, pentru fondul cultural national. Revistele trebuie sa verse la fondul in cauza un daramator 40%.

In asemenea conditii, e normal ca nivelul prestatiilor in domeniu sa aiba de suferit. In conditiile in care propriul popor nu se ridica la inaltimea asteptarilor, macar sa le fi ramas satisfactia recunoasterii internationale.

Dar nu au parte nici de asta, dupa cum recunoaste acelasi Mihai: „Afara aparem ca zero, chiar daca nu suntem cu nimic mai prejos decat cei de-acolo. Ne lipsesc doar banii. Barbatii lor sunt sub noi, si ca dimensiuni «penisale», si ca dimensiuni mentale, dar sunt considerati staruri. Poate suntem de vina ca natiune.

Nu stim sa promovam Romania pe termen lung”. Carevasazica, nu e nevoie doar de erectie, ci si de o tara de diplomatie…

ARHIVĂ COMENTARII
[deleted] • 2012-04-09 16:06:38
Acest comentariu a fost șters.
5 2
Coloreaza Rromania • 2012-04-09 16:15:22
Viata poate fi frumoasa, daca o privim frumos... Exact. Trebuie sa ne inspiram de pilda din optica oengeului ''4 labe'' care priveste frumos cum un copil e omorit de maidanezi cam o data la citeva sapatamani.
2 2
capingura srl • 2012-04-09 16:26:54
Chiar asa! Buna observatie. Cand se va termina lungul si durerosul proces catartic ce ne va purifica si ne va face mai buni?. Toate filmele romanesti arata personaje bolnave, resturi umane care se lupta sa se sfasie in continuare. Ca sa nu mai spun ca in filmele straine romanii joaca, invariabil, roluri negative... Care-i treaba mosule??? What in God's name is wrong with you????????????? Incetati sa criticati sau sa ironizati familia. Este singura care mai tine aceasta lume laolata si intreaga la cap.
4 1
Daniels22026 • 2012-04-09 16:57:38
Nu pot fi mai mult de acord cu parerea ta. Este la obiect, n-are rost sa accentuez. Dar ironia da tircoale permanent esentei romanesti. De pilda, comentariul tau de bun simt e publicat sub nickul Cap in Gura! Sintem ciudati, blestemati sau binecuvintati. Pentru noi pare a fi mica deosebirea. Noi stim ca nimic nu-i esential, chiar si cind decelam esente.
3 0
capingura srl • 2012-04-09 17:55:30
Dragul meu, Iti multumesc pentru observatii. Acest nick il am de cand s-a infiintat, printr-un gand bun, hotnews-ul. Este vechi, sesizezi rugina din el?? Uneori sunt si Bunul Mercenar. Suntem ironici, pentru ca suntem neputinciosi si acriti, aici ma includ si pe mine. Dar, in ultima instanta nu vorbim de cum este bine sau rau, este vorba despre optiuni. Putem supravietuii si asa, caci merge si asa. Spui, ca suntem ciudati, blestemati, etc. Relativ la ce, dragul meu? Daca nu trebuia sa existam asa cum suntem, maniheisti si inconsecventi, acri si ironici, atunci nu am fi existat. Cum iti explici faptul ca, nesuferiti, cum suntem, totusi existam???
3 0
Daniels22026 • 2012-04-09 21:21:10
Sintem neputinciosi doar fata de maretia pe care o intrezarim. Acri nu sintem. Avem inclinatii exceptionaliste, dar autoironia compenseaza din plin. Cea mai buna definitie a noastra e limba romana. Iar perioada asta nesuferita din politica ne caleste. Ca si criza valorilor, criza credintei, criza invatamintului, criza economica, incalzirea globala. Astea sint un fel de incercari periculoase ca ale viteazului din poveste. Dupa cum vad eu, le vom depasi pe toate. Sint multe semne ale viitorului mai bun, pentru cine vrea sa le vada. Chiar nu ma tem.
1 0
dema • 2012-04-09 16:34:32
Din pacate intotdeauna e mai usor sa arati grotescul caci atunci esti sigur ca nu ai cum sa gresesti si la fel ca si in presa, de interes este orice care nu e banal sau normal. Mult mult mai greu e sa arati ce e bine ce e frumos dar putini au curajul de a se aventura sa arate asta pentru ca riscul e mult mai mare, poate ca "se tem" ca nu s-ar ridica la inaltimea stachetei sau ar fi "ridicoli" sau "banali". Cel mult prezentarea in antiteza prin contrast si inclusiv a extremelor este deci unica lor carte castigatoare in cinematografia romaneasca, abordare de care eu unul m-am cam plictisit. Prea putine filme romanesti te lasa entuziasm la final, optimist sau increzator in semenii tai. Te mai miri ca suntem o natie lipsita de incredere si pana la urma xenofili.
3 0
methy • 2012-04-09 17:51:34
Toate filmele romanesti de dupa 89 prezinta realitatea romaneasca... Si-atunci de ce sa ma mai uit la ele? Ma impiedic de realitatea romaneasca in fiecare zi...
2 1
goagal al mic • 2012-04-09 22:26:23
nu va uitati de nu va convine. puteti oricand alege hollywoodul. la mintea voastra nici caragiale nu ar fi trebuit sa fi scris despre realitatile de atunci asa cum a facut-o. de cele mai multe ori arta≠show. arta e si pentru oameni inteligenti ce mai trag niste concluzii si invataminte din ea. sa mai spun ca arta e inrudita cu gustul?
0 2
Daniels22026 • 2012-04-10 09:07:03
Caragiale n-are virsta pentru ca a surprins altceva din realitate, nu mizeria ei extrema. De fapt Caragiale ne scapa de mizerie, nu o expune cu cinism. Poate ca este nevoie si de o piata artistica a mizeriei. Spectatorul roman pare ca si-a adaptat gustul la piata cinematografica a realitatii, ce striga disperata la spectator, cu certitudinea ca spectatorul nu poate evada din disperarea sterila. Daca ne dai voie, unii am dori si alte mode in arta cinematografica romaneasca. Multumim anticipat!
1 0
[deleted] • 2012-04-10 11:14:11
Acest comentariu a fost șters.
0 1
cristache • 2012-04-10 11:25:38
iulia, dar de ce filtrati neaparat filmul prin schema romaneasca (hyper)realista? eu am simtit agresivitatea aceea care depaseste logica si coerenta cu care ne educa societatea, insa nu mi se pare ca ea e doar romaneasca si nici nu am vazut trimiteri la "realitatea romaneasca post '89" mi se pare ca meritul filmului sta in primul rind in tensiunea pe care reuseste sa o creeze si in care imbarca spectatorul, lucru rar in cinema-ul romanesc, si am mai vazut ca familia nu e neaparat un garant al coerentei si bunelor maniere, dimpotriva relatiile familiale /de singe pot stirni demoni in noi, fie ca sintem romani, spanioli, americani etc.
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro