Sari direct la conținut

VIDEO Procurorul Marius Iacob: Exista indicii privind incalcarea atributiilor de serviciu de catre personalul medical

HotNews.ro

Marius Iacob

Marius Iacob

Foto: Agerpres

„Sunt indicii privind incalcarea atributiilor de serviciu din partea mai multor persoane, atat din spital cat si din afara spitalului”, a anuntat joi procurorul sef Marius Iacob, care se ocupa de ancheta privind incendiul de la Maternitatea Giulesti. „Ministerul Public considera acest caz unic in Romania, avand in vedere varsta si numarul victimelor”, a mai mentionat Iacob, intr-o conferinta de presa privind stadiul anchetei, sustinuta la sediul Parchetului General.

Principalele declaratii facute de procurorul Marius Iacob, seful Sectiei de Urmarire Penala si Criminalistica din cadrul Parchetului General:

  • Suntem in masura sa va comunicam ca activitatile de urmarire penala sunt derulate de Parchetul General si sectia Omoruri din Politia Capitalei.
  • Din punctulul de vedere al Ministerului Public, acest caz este considerat unic in Romania, avand in vedere varsta si numarul victimelor.
  • Speram ca cercetarile la fata locului sa se termine maine (n.r. – vineri). La acestea participa echipe ISU, ITM si ale Institutului de Cercetari Petrosani.
  • S-a cerut efectuarea unei perchezitii informatice de catre Institutul de Tehnologie Avansata a SRI. Au fost vizionate imaginile de pe cele opt camere de supraveghere din interiorul spitalului si au fost obtinute mai multe date. Suntem in masura sa va punem la dispozitie inregistrarile de pe una dintre camere. 
  • Intrucat este necesara analizarea tuturor dispozitivelor medicale din salon si a instalatiilor electrice, specialistii in incendii si explozii au solicitat prelungirea anchetei cu trei-patru zile in acest domeniu.
  • Formularea unor concluzii depinde de rezultatele care ne vor fi transmise.
  • Din datele pe care le avem, nu a fost o explozie, ci incendiu.

www_server_root = ‘http://worker.contentchannel.ro/player’; if(typeof flowplayer == ‘undefined’) { document.write(”); document.write(”); } var domain = document.domain; var domain_split = domain.split(‘.’); var cHannel_domain = domain_split[domain_split.length-2] + „.” + domain_split[domain_split.length-1]; document.write(unescape(„%3Cscript src=’http://worker.contentchannel.ro/player/singleplayer_max/279ce0e193c92a5f724fe4b07ceffb36/”+ cHannel_domain +”‘ type=’text/javascript’%3E%3C/script%3E”)); content channel

  • Exista mai multe elemente care au dus la aceasta tragedie.
  • Avem in vedere mai multe aspecte: modul in care a fost instalata aparatura de aer conditionat in acel salon si modul in care au fost efectuate reviziile, dar si felul in care personalul medical si-a indeplinit atributiunile de serviciu.
  • In acest moment putem spune ca sunt indicii privind incalcarea atributiilor de serviciu, atat de persoane din spital cat si din afara spitalului.
  • Opt persoane erau de serviciu pe sectie, dar o singura asistenta avea in responsabilitate acel salon. Acesta a fost audiata, pana acum o singura data
  • La sediul Politiei Capitalei au fost efectuate 25 de audieri, dintre medici, parinti, personal auxiliar.
  • Toate asistentele sunt audiate, sunt unele aspecte neclare.
  • In urma incendiului, sase baieti si cinci fete au suferit leziuni. Au murit doi baieti si trei fete. Intre raniti sunt doua perechi de gemeni.

Numarul bebelusilor decedati in incendiul de luni de la Maternitatea Giulesti se ridica la cinci, dupa ce, miercuri noaptea, inca un nou-nascut ars la maternitatea Giulesti a decedat la sectia de terapie intensiva de la spitalul Grigore Alexandrescu.

ARHIVĂ COMENTARII
mitza • 2010-08-19 14:24:52
Intr-adevar, asta lipseste: - o analiza a problemelor si o analiza pe termen lung a impactului lor asupra altor probleme - un plan de actiune Ca si la Giulesti, orice problema in tara asta se "carpeste", nu se iau masuri de prevenire, educatie. Si asta nu se refera numai la un aer conditionat, ci la orice domeniu, suntem educati sa fim superficiali, mediocrii, pt ca altfel nu suntem "cool" si riscam a fi batjocoriti si a nu ne "integra" Ar mai fi de adaugat: - depolitizarea invatamantului, sanatatii, justitiei, si contractarea unor consultanti din vest pentru definirea proceselor de lucru. Si in afara de orice plan...punerea lui in practica! Dar cine ne aude? Ultima solutie ar fi sa plecam din tara ... Dupa cum spune Ada Milea "Eu mi-as baga... tara in ranita... m-as stabili langa o alta granita si ...gata"
0 1
stefan • 2010-08-19 14:49:56
...in ultimele zile. Romania nu are un proiect de tara. Romania o tara de construit de la infrastructura si pina la ce vreti domniile voastre. Romania tara membra a UE, dar cu capitala avind inca strazi neasfaltate, case fara apa curenta si cu toalete in fundul curtii. Romania, tara in UE cu valori ale terenurilor si caselor urcate in cer, dar fara autostrazi, cu o retea de cai ferate in mare parte construita in secolul 19 si asta lasata de izbeliste. Insa nu sunt de acord ca asta trebuie facuta sub patronajul unui presedinte de tara, oricine ar fi el. Din nou "tatucul", cel care are grija de toate si se gindeste la toate. SUnt de acord ca este ceva complex si ca la el trebuie sa convearga toate partidele politice si politicile ulterioare. In acelasi timp multe tin de administratia locala. Trebuie facuta distinctie clara intre politica si tehnica, desi se poate dovedi ca mai mereu politicul se baga peste tehnica. O strada asfaltata arata la fel daca e asfaltata pe vremea unei guvernari liberale, PSD-iste sau PDL-iste. Dar inainte de asfaltare sa punem conductele de apa curenta si canalizare, cablele de telefonie si reteaua colectarii de apa pluvio. Or de multe ori politicul a zis ca intii asfaltam si apoi mai vedem noi... Din pacate lumea intelectuala se tine de teorie si de rapoarte academice fara nici o finalitate. Daca se implica in politica nu pot vorbi decit pe linia partidului, indiferent de numele acestuia. Statutele partidelor sunt facute dupa modelul statutului PCR (va sugerez sa il cautati si sa-l comparati) care era frumos si interesant, dar cind venea vorba de aplicare era alta poveste. Se putea critica, dar pina la un nivel, puteai zice ceva, dar sa nu ataci linia partidului.... Numirile in functii ca si listele de candidati se fac de la centru, exact ca in vremea de odinioara. Oare e nevoie de un program national ca in fiecare sat, comuna oras, sa existe un plan general de dezvoltare (apa potabila, canalizare, iluminat stradal si asfaltare)?....
0 1
stefan • 2010-08-19 15:08:03
Parca de planuri cincinale facute in 4 ani si jumatate m-am saturat. Nu trebuie sa inventam nimic, ci doar sa privim in jur si sa facem ca legi si institutii sa functioneze indiferent de nume. Citeam deunazi o lista cu companii si persoane ce au datorii la stat ce insumeaza mai multe miliarde de EURO. Chiar nu pot fi executate? Stiu, un proces dureaza. Ei si? Dar aceste fapte nu trebuie sa se prescrie. Sigur ca trebuie modificata Constitutia. Parerea mea este ca ne trebuie de fapt o alta. Dar va fi o lupta crincena (vezi cazul ANI) sa o schimbi, pentru ca trebuie umblat acolo unde politicienii nu vor: la privilegii - imunitate parlamentara, numar de mandate, atributii camere, termene... SIgur ca e nevoie de reforma in educatie(reforma, cuvint ce si-a pierdut densul), Romania ajungind o fabrica de diplome, pentru ca in loc de competenta se prefera hirtia. Exista peste tot in lume invatamint de stat si privat. Locurile unde viseaza multi sa invete sunt universitati private, mai prestigioase decit cele de stat. Dar cu Universitati in fiecare capitala de judet, dupa modelul un judet=un stat din USA, nu vom ajunge departe. A disparut notiune de meserie si meserias. Companiile cu capital de stat sunt vaci de muls pentru partide. La fiecare schimbare de guvern se ajunge cu schimbarea pina la nivelul directorilor de scoli sau a portarului de la nu stiu ce instittutie publica. Asta trebuie sa intre in Programul de tara. O spun de fiecare data cu depolitizarea, dar nu renunta la mijloacele de a o face. Nu uitati de "pixul" lui Mischie. De academicieni fara opera e plina Romania, ca si de doctori in tot felul. De meseriasi si profesionisti adevarati duce lipsa. De patrioti adevarati, care sa puna deasupra Romania si nu familia sau partidul.
0 1
bozo • 2010-08-19 18:27:30
Sustin punctul dvs de vedere, suntem pe o nava in deriva si e o nevoie acuta de strategii de tara fezabile care sa fie asumate de catre toate partidele politice si de catre partenerii sociali. Din pacate nu cred in comisiile prezidentiale ce par partizane si as fi preferat ca totul sa se desfasoare intr-un for public care sa inglobeze de la bun inceput experti, academia, reprezentanti ai industriei, ngo-uri, oameni politici etc. Pentru exemplificare vedeti cum functioneaza ‘la grenelle de l’environment’ (masa rotunda pentru politici de mediu) in Franta pentru elaborarea strategiilor si politicilor de mediu si energie (care de fapt se reflecta in mai toate domeniile economice si sociale, nu ca la noi). Vom avea strategii durabile si pe care sa le urmeze toti numai cand vom incepe sa actionam si noi democratic si transparent. Altfel vom ramane la aceleasi strategii schioape care reflecta doar cateva puncte de vedere si nu vor fi niciodata asumate pe termen lung.
0 1
Vlaston Stefan • 2010-08-19 19:06:43
Ar fi doar de a oferi cadrul organizatoric. Societatea civila n-a miscat un deget in directia asta. Rezultatele comisiei prezidentiale pt. invatamant condusa de Mircea Miclea au fost incurajatoare.
0 3
bozo • 2010-08-20 10:55:27
De acord. Presedintele trebuie sa ofere cadrul si sa gireze doar simbolic comisia. Nu stiu cat de reticenta a fost societatea civila si cat de mult a contat transparenta redusa a acestor comisii prezidentiale. O astfel de comisie nu se creaza prin alocarea directa a temei unui grup definit de experti, asa cum este cazul la noi. O astfel de comisie nu poate produce strategii credibile si asumate de toti daca au tenta unor comisii ce lucreaza pentru presedinte. E o diferenta importanta de nuanta si sper ca am fost clar in explicatii. O astfel de comisie trebuie sa aiba bine definita de la inceput structura de functionare si exemplul pe care il dadeam mai sus este foarte util pentru comparatie. Trebuie organizate grupuri de lucru pe categorii implicate, intalniri regulate intre grupuri, iar scopul e sa iasa o strategie complexa, integrata si nu scoasa din context. Intr-adevar, comisia Miclea a avut rezultate incurajatoare, dar este la fel de bine cunoscut ca multe dintre cele sugerate acolo nu prea au latura practica in Romania de azi. E foarte frumos sa faci analiza de caz si sa teoretizezi ca ar fi bine intr-un alt mod. Dar o strategie serioasa propune si intinerariul catre tinte si asta cam lipseste in raportul comisiei. Dar sunt cazuri cu mult mai rele de ex. rapoartele ilare si neprofesionale ale comisiilor pentru reforma constitutionala, pentru condamnarea crimelor comunismului. Nicio comisie prezidentiala nu va reusi sa produca ceva util si convingator daca vor continua pe aceeasi structura de azi. Vor ramane simple anexe ale institutiei prezidentiale, vor prezenta solutii oloage si nu vor reusi sa impuna o strategie credibila pe termen lung, asumata de catre toti. As fi tentat sa spun vom trai si vom vedea, dar in ritmul asta sunt convins ca nu vom apuca acele vremuri niciunul dintre noi. E atat de evident ca aceste comisii nu vor produce niciodata ceva consistent incat m-as simti ca un hot daca as paria pe insuccesul lor.
0 1
Vlaston Stefan • 2010-08-20 11:25:18
Pe dl Isarescu in fruntea unei astfel de comisii.
0 1
bozo • 2010-08-20 13:20:40
Domnul Isarescu e probabil admirabil in ceea ce face la BNR in domeniul politicii monetare, dar altfel nu vad de ce ar figura in fruntea unei comisii pe orice alt domeniu. Este OK sa fie comisii sub patronajul onorific al presedintelui, dar fiecare comisie trebuie condusa de un expert recunoscut in domeniul respectiv iar fiecare grup de lucru de reprezentanti alesi ad-hoc in cadrul grupului, cu raportori, cu grafic de lucru bine definit de la inceput. Comisiile care lucreaza la strategii de tara nu trebuie asumate de catre presedinte, partid politic sau grupuri de elitisti. Ele trebuie sa reflecte societatea si sa produca strategii dupa ce s-au asigurat ca totul este prevazut si in urma unor ample discutii publice. Vedeti inclusiv strategiile Comisiei Europene; ele sunt elaborate de catre experti, asumate politic de catre Comisie si supuse aprobarii parlamentului European, Consiliului si, foarte important, dezbaterii publice. In Danemarca de ex, partidul de la putere si partidele de opozitie semneaza acorduri pe strategiile pe termen lung. Dupa discutii, dezbateri, compromisuri...Numai asa poti spera sa ai un proiect de tara viabil, altfel totul va deveni curand maculatura si altii vor incepe iar si iar si iar sa faca proiecte de nimeni considerate. La noi toti au orgolii nemasurate, se cred atot-stiutori si-i considera apriori prosti pe cei ce au o parere diferita. In plus exista un grad ridicat de impostura in randurile celor ce au acaparat puterea si asta cam la modul discretionar. Or intr-o astfel de lume dezbinata si suficienta ce sperante sa ai ca vor apare proiecte de tara miraculoase care vor salva Romania?
0 2
Vlaston Stefan • 2010-08-20 14:45:20
Lasati-mi o adresa la vlaston@yahoo.com daca va fi cazul sa apelez si la dv. Macar pentru lamuriri si expertiza. Poate se va misca ceva
0 1
lili • 2010-08-19 19:27:48
- "vreau sa va reamintesc ca am sesizat deficientele sistemului in 2007, cand am constituit o comisie prezidentiala de analiza a sistemului sanitar - aceasta comisie, formata din specialisti de prima marime, a elaborat un raport, niste concluzii si niste solutii - vreau sa-i reamintesc Guvernului ca, la preluarea guvernarii, atat in 2008 cat si in 2009 am predat Guvernului raportul legat de nevoia de modernizare a sistemului de sanatate" Asa spunea azi Dl Basescu referindu-se la tragedia de la Maternitatea Giulesti. Ce s-a ales de aceasta comisie a Dlui Basescu??!! Ce-au facut guvernantii cu acel raport??!! Ce va face sa credeti ca o alta comisie ar avea mai mult succes ??!! Din pacate, Dl Basescu nu mai are acea CREDIBILITATE pe care a avut-o in 2004 in fata romanilor. Numai un LIDER recunoscut si credibil(asta-i LIDERUL, de fapt) ar putea sa adune energiile romanilor si sa aduca SCHIMBAREA in aceasta tara. Din pacate, Dl Basescu nu mai are aceasta putere, nu are nici o sansa de reusita, in opinia mea. Spusele Dumnealui sunt luate in derizoriu azi de catre romani, romanii nu mai CRED in spusele Domnului Bassescu. Asta-i din pacate, cea mai mare nenorocire in opinia mea. Un popor fara LIDERI, un popor care bajbaie in istorie in aceste momente si probabil multa vreme de-acum incolo....
3 1
Stefan Vlaston • 2010-08-20 07:53:34
Si eu l-as vrea. Dar nu exista. In lipsa lui trebuie sa actionam cu ce avem. Va amintesc ca la baza proiectului de lege pentru educatie stau documentele comisiei Miclea. La care Basescu n-a avut nicio contributie. Doar si-a dat girul si le-a dat o camera acolo.
0 3
lili • 2010-08-20 12:12:22
Pentru asa obiective marete, adica peste puterile natiei, este evident ca nu avem LIDERI. Actionam noi cu ce avem, aveti dreptate, iar rezultatele se vad !! Adica, ZERO rezultate, si suntem unde suntem.....si numai Dumnezeu stie cat om mai fi.....
0 2
Vlaston Stefan • 2010-08-20 14:46:23
In secolul trecut si cel anterior acestuia am apelat la principi straini, ca noi n-aveam
1 1
0rt0d0x • 2010-08-20 11:35:29
Cu Nea Vlaston se întâmplă acelaşi lucru ca şi cu Aligică... Sunt buni teoreticieni, dar nu-şi dau seama, sau nu vor să recunoască, că teoriile lor sunt INAPLICABILE, sunt nişte vise, nişte idealuri intangibile. În România nu găseşti om nici măcar să-ţi ducă o hârtie dintr-un birou în altul - adică s-o facă prompt, fără să tândălească pe drum, sau să se lungească la discuţii... Iar teoreticienii noştri vin cu tot felul de "proiecte de reforme structurale" ! Cu cine să le "implementezi", să le pui în practică ? (Sper ca de data asta moderatorii să-mi accepte mesajul, ca să nu-mi mai pară rău că mi-am pierdut timpul să-l scriu...)
1 0
Vlaston Stefan • 2010-08-20 12:12:55
Dar si sa mergi ca betivu, din gard in gard, ca nu vezi soseaua... Cam asa suntem noi acum. Nu-i luminat drumul de urmat.
0 2
0rt0d0x • 2010-08-20 14:07:32
Mersi că m-aţi publicat, şi mersi de răspuns ! Ce înţelegeţi dvs. prin lumină, e ceva din etapa a doua... Adică vorbiţi de alergat, când pacientul nu poate nici măcar să meargă ca lumea ! Nu zic că nu sunt utile teoriile dvs., ci că nu au în vedere, explicit, lucruri mai elementare, cu care ar trebui început. Cum ar fi un simţ moral care să te facă să-l ajuţi instinctiv pe cel mai slab... Suntem o societate ruptă, ca o echipă de fotbal, fără linie de mijloc. Avem o minoritate de savanţi care fac faţă oriunde în lume, şi o majoritate de ... calibani. Iar la mijloc : nimic !
0 0
Cadillac • 2010-08-21 05:16:24
...Romania se afla in ceasul al treisprezecelea ! Pentru binele copiilor vostri, cit timp mai sinteti in putere, plecati unde vedeti cu ochii ! Instinctul de conservare il determina pe sobolan sa abandoneze o corabie care se scufunda; asta am facut eu acum 26 de ani si n-o sa-mi para rau niciodata. In caz contrar, veti da copiilor vostri o bucata de pamint saraca lipita si care se va numi Tiganiada, unde ciorile sint mai multe decit lebedele. Drept multumire, copiii vostri va vor pune otrava-n mincare dupa care se vor pisha pe mormintele voastre - daca sinteti norocosi. Daca nu, veti muri ca niste "nimeni", abandonati prin cine stie ce santuri. In concluzie, aveti MARE grija ce "pregatiti" copiilor vostri ! ! !
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro