Sari direct la conținut

Documente interne arată câți bani primesc creatorii de conținut TikTok din SUA pentru a trece la principalul rival

HotNews.ro
Documente interne arată câți bani primesc creatorii de conținut TikTok din SUA pentru a trece la principalul rival
Telefon cu aplicația TikTok instalată, FOTO: Mykhailo Polenok / Dreamstime

Meta, compania fondată și condusă de Mark Zuckerberg, vrea ca platforma Instagram din portofoliul său să fie prima alegere a creatorilor de conținut pentru publicarea de mesaje video scurte și e dispusă să le ofere TikToker-ilor populari din SUA sume consistente de bani în acest scop, arată documente interne obținute de Business Insider.

Cum viitorul TikTok în Statele Unite este incert, președintele Donald Trump declarând cel mai recent că Microsoft este interesată de cumpărarea afacerilor sale din SUA, Meta a început să contacteze creatorii de conținut de pe TikTok și echipele acestora cu oferte de mii de dolari în schimbul publicării de conținut video exclusiv pe Reels, funcționalitatea Instagram de distribuire a unor videoclipuri scurte.

Plățile descrise pentru Business Insider de surse familiare cu ofertele variau între 2.500 și 50.000 de dolari pe lună, iar conținutul trebuia să rămână exclusiv pe Instagram timp de trei luni.

The Information, un site specializat pe subiecte din domeniul tech, a scris primul despre existența acestui program săptămâna trecută.

Creatorii de conținut de pe TikTok sunt împărțiți de Meta pe 5 niveluri

Jurnaliștii de la Business Insider au obținut între timp contracte oferite de Meta creatorilor de conținut de pe TikTok și a discutat cu mai mulți impresari de talente ai căror clienți au primit aceste oferte. Managerii au solicitat anonimatul pentru a-și proteja relațiile de afaceri.

Ei spun că, de obicei, ofertele făcute de Meta sunt pentru creatori cu peste un milion de urmăritori pe TikTok.

Nu toate contractele sunt identice. Un impresar a declarat pentru Business Insider că nu a identificat un model clar care să explice de ce unii creatori au primit sume mai mari decât alții.

Plățile descrise au fost grupate în cinci niveluri:

  • Nivelul 1: 50.000 de dolari pe lună;
  • Nivelul 2: 25.000 de dolari pe lună;
  • Nivelul 3: 15.000 de dolari pe lună;
  • Nivelul 4: 5.000 de dolari pe lună;
  • Nivelul 5: 2.500 de dolari pe lună.

Dar chiar și promisiunea unor sume consistente nu a fost suficientă pentru a atrage toți creatorii de pe TikTok, situație care subliniază dificultățile pe care Meta le întâmpină în încercarea sa de a detrona TikTok în domeniul videoclipurilor scurte.

„Încercarea de a schimba comportamentul consumatorilor, sau cel puțin percepția asupra acestuia, prin subminarea unei alte platforme nu cred că este soluția potrivită”, a declarat un al doilea impresar.

Instagram le oferă creatorilor populari de pe TikTok și contracte pe 6 luni

Business Insider a publicat și un exemplu de ofertă trimisă de Meta mai multor creatori de pe TikTok. Oferta totală se ridică la 300.000 de dolari pe parcursul a șase luni, cu următoarele cerințe pentru creatorii de conținut:

  • creatorii trebuie să posteze pe Instagram Reels conținut video nou, care nu a mai fost văzut niciodată;
  • în cele șase luni, trebuie să posteze cel puțin 10 videoclipuri noi pe lună;
  • conținutul trebuie să rămână exclusiv pe Instagram timp de trei luni;
  • videoclipurile trebuie să aibă o durată de minimum 15 secunde și maximum 3 minute;
  • creatorii trebuie să posteze cu 25% mai mult pe Instagram Reels decât pe următoarea lor platformă de videoclipuri scurte ca preferință;
  • trebuie să distribuie două dintre videoclipurile Reels pe lună și ca Instagram Stories pe paginile lor;
  • o dată pe zi, trebuie să interacționeze cu fanii prin comentarii, distribuiri sau răspunsuri;
  • de două ori pe lună, trebuie să posteze pe platforma lor principală (TikTok sau YouTube), promovând conținutul de pe Instagram și încurajând fanii să-i urmărească pe Instagram prin linkul din biografie;
  • Instagram își rezervă dreptul să promoveze conținutul creatorilor prin reclame plătite pe TikTok, Google și magazinele de aplicații.

Dacă creatorii îndeplinesc aceste cerințe, vor câștiga 50.000 de dolari pe lună pe durata contractului de șase luni.

Al doilea impresar de talente familiarizat cu aceste oferte a spus că unii dintre clienții săi au refuzat contractul, invocând motive precum exclusivitatea și frustrarea generală față de Meta. Unii au considerat că postarea mai multor videoclipuri pe zi este „cheugy”, un termen folosit de generația Z pentru a descrie ceva „demodat” sau „stângaci”.

„Nu este o ofertă bună”, a spus impresarul respectiv. „Faptul că trebuie să urmărești constant dacă postezi cu 25% mai mult pe Reels decât pe TikTok face această ofertă dificil de gestionat”, a explicat el.

Acesta a spus însă că „unii clienți acceptă, pentru că banii sunt buni pentru ei”. „Dar am văzut și clienți care au refuzat”, a mai spus impresarul pentru BI.

FOTO articol: Mykhailo Polenok | Dreamstime.com.

INTERVIURILE HotNews.ro