Sari direct la conținut

Războiul din Ucraina se poate dovedi mai dăunător decât pandemia pentru economia europeană, avertizează șeful Volkswagen

HotNews.ro
Masini, Foto: Ulrich Mueller, Dreamstime.com
Masini, Foto: Ulrich Mueller, Dreamstime.com

Războiul din Ucraina, dacă se va prelungi foarte mult, va face economiilor din Europa mai mult rău decât a făcut pandemia, spune șeful Volkswagen, Herbert Diess, citat de Automotive News. Consecințele ar putea fi creșteri abrupte ale prețurilor, probleme cu furnizarea de energie și inflație scăpată de sub control.

​Invazia rusească în Ucraina a afectat grav industria auto, iar cele mai pesimiste prognoze spun că producția auto mondială va fi cu 3 milioane de mașini mai mică. Fabrici din toată Europa și-au încetat pentru câteva zile producția, fiindcă nu mai vin componente de la furnizorii din vestul Ucrainei. Cu cât va dura mai mult războiul, cu atât vor fi consecințele economice mai grave.

Herbert Diess spune că un război prelungit în Ucraina va face mai rău economiilor de peste tot din Europa, decât a făcut pandemia. Atunci, în primăvara lui 2020, piețele auto s-au prăbușit 2-3 luni, dar apoi au revenit mult mai repede decât anticipaseră multe dintre companii. Această revenire mult mai rapidă a fost și unul dintre motivele apariției crizei semiconductorilor.

De data aceasta, dacă războiul va dura luni bune, consecințele ar putea fi de lungă durată și ar putea antrena creșteri dure de prețuri, penurie la furnizorii de energie și inflație mult peste medie, totul pentru că au apărut noi întreruperi în lanțul de furnizori.

La fel ca și criza semiconductorilor, și cea declanșată de invazia rusă din Ucraina arată cât de fragile sunt lanțurile de aprovizionare. Și mai arată un lucru: este o problemă când business-uri uriașe depind pe scară atât de largă de țări cu regimuri autoritare, precum Rusia sau China.

Dacă războiul nu va dura mult și dacă Rusia se va retrage din Ucraina, este foarte posibil că fabricile de componente din vestul Ucrainei se vor redeschide. Pe de altă parte, pare foarte greu de crezut că vor reveni în viitorul apropiat marile companii care produceau mașini în Rusia și care s-au retras.

Sursa video: Dreamstime.com

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro