Sari direct la conținut

AUDIO Jurnalul de mediu RFI – HotNews.ro: Noua forma a taxei pe poluare auto a fost aprobata in Senat

HotNews.ro

Asculta Jurnalul de Mediu Radio France Internationale – HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

Taxa pe centralele de apartament. Rovana Plumb (PSD) il acuza pe ministrul Laszlo Borbely ca dezinformeaza, ministrul isi retrage afirmatiile

Taxa pe centralele de apartament s-a transformat in subiect de disputa. La inceputul saptamanii, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, anunta ca Uniunea Europeana va impune o taxa de poluare pentru centralele de apartament, masura care va intra in vigoare „in 2013 sau in 2015”, sustinea ministrul. Declaratia acestuia a fost urmata, insa, de o precizare din partea eurodeputatului Rovana Plumb, membra in Comisia de Mediu din Parlamentul European. „Informatia este falsa”, a acuzat aceasta, sustinand ca taxa de poluare nu se va aplica in cazul incalzirii gospodariilor. „Uniunea Europeana vrea sa taxeze marii poluatori si subliniaza in mod special ca masura nu trebuie sa loveasca in consumatorii casnici, statele membre sunt obligate sa-i protejeze pe acestia”, a explicat Rovana Plumb. Contactati de HotNews.ro, oficiali de la Bruxelles au declarat ca vor furniza un raspuns oficial in cursul acestei saptamani. Marti, ministrul Mediului a revenit asupra declaratiei initiale, spunand ca nu se va introduce o taxa pentru centralele de bloc. „Se discuta la nivelul Uniunii despre o taxă pe combustibili pentru încălzire. În momentul de faţă, România în principiu este de acord ca, în anumite condiţii, să vedem ce taxe noi introduce, dar este foarte dificil pentru că fiecare ţară are problemele şi nivelul de trai specifice”, a afirmat Laszlo Borbely, precizand ca „nu putem vorbi de niciun fel de taxă suplimentară”. „Repet, nu se introduce niciun fel de taxă pentru centralele de bloc”, a incheiat ministrul Mediului, Laszlo Borbely.

Ulmul din Capeni, Covasna, a fost desemnat „Arborele anului 2011 in Romania”

Ulmul de camp din localitatea Căpeni, judetul Covasna, a fost desemnat „Arborele anului 2011 in Romania”. Arborele are o vechime de 300 de ani, iar pentru cuprinderea lui ar fi nevoie de cinci adulti. Face parte din speciile de arbori indigeni in Bazinul Carpatic si a supravietuit nenumaratelor inundatii si incendii devastatoare. Ulmul a castigat a doua editie a competitiei Arborele Anului in Romania, in urma voturilor exprimate online. El a fost urmat de stejarii din Tăietura, judetul Harghita, iar pe locul al treilea s-a situat platanul din Timisoara. Competitia, organizata de Fundatia pentru Parteneriat, isi propune sa atraga atentia asupra importantei arborilor si asupra necesitatii protejarii mediului. Prima editie a concursului a fost castigata de un tei din localitatea Leliceni, judetul Harghita, arbore care ulterior a devenit Arborele Anului in Europa si a fost premiat la Bruxelles.

Noua forma a taxei pe poluare auto a fost aprobata in Senat

Noua forma a taxei pe poluare auto a fost aprobata in Senat. Este vorba despre proiectul de lege necesar dupa ce Curtea de Justitie a Uniunii Europene a criticat forma actuala, care poate aduce Romaniei sanctiuni din partea Uniunii. Urmeaza ca pe aceasta propunere legislativa sa se pronunte si deputatii. Proiectul initiat de Guvern introduce o metoda de calcul care permite taxarea „bazata pe cantitatea de emisii cu impact asupra mediului”, ajungandu-se astfel la reducerea taxei cu circa 30% fata de nivelul actual. De asemenea, este oferita posibilitatea ca, in cazul in care taxa de poluare platita de la 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultata din aplicarea noului mod de calcul, contribuabilii sa poata solicita restituirea sumelor reprezentand diferenta de taxa platita. Printre schimbarile importante aduse de acest proiect se numara obligatia de plata si pentru masinile inmatriculate inainte de 2007, pentru care nu a fost achitata o astfel de taxa. Aceasta va fi platita o singura data atat pentru autovehiculele noi, cat si pentru cele second-hand inmatriculate pentru prima data in Romania, indiferent daca autovehiculul este produs in tara sau strainatate. Amintim ca Senatul a adoptat proiectul in calitate de prima Camera sesizata, urmand un vot si in Camera Deputatilor.

Cea mai mare comanda pentru o masina electrica: 19 companii cumpara peste 15.000 de Renault Kangoo Z.E.

Ramanem tot in domeniul auto, unde a fost inregistrata cea mai mare comanda pentru o masina electrica. Renault a anuntat ca 19 companii vor cumpara peste 15.000 de autoutilitare electrice Kangoo Z.E., intr-o perioada de patru ani. Dintre acestea, 10.000 de masini electrice vor merge la posta franceza. Aceasta este cea mai mare comanda pe care un producator de masini electrice a anuntat-o pana in prezent. Autoturismul costa 15.000 euro in Franta, cu stimulentele acordate de guvern.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro