AUDIO Jurnalul de mediu RFI – HotNews.ro: Guvernul a aprobat proiectul de modificare a taxei auto.De ce a fost suspendata Romania de la tranzactionarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera
Asculta Jurnalul de Mediu Radio France Internationale – HotNews.ro
Descarca fisierul audio in format MP3
Guvernul a aprobat proiectul de modificare a taxei auto
Guvernul a aprobat in sedinta de miercuri proiectul de Lege privind modificarea taxei auto. Se prevede o reducere a taxei de poluare cu pana la 25%, dand posibilitatea ca, in cazul in care taxa de poluare platita de la 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultata din aplicarea acestei legi, contribuabilii sa poata solicita restituirea sumelor reprezentand diferenta de taxa platita. Aceasta va fi platita, o singura data, atat pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt inmatriculate pentru prima data in Romania, cat si pentru masinile inmatriculate inainte de 2007 pentru care nu a fost platita o astfel de taxa. Ministerul Mediului sustine ca proiectul de lege solutioneaza si discriminarea indirecta mentionata in hotararile Curtii Europene de Justitie.
De ce a fost suspendata Romania de la tranzactionarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera
Romania detine un surplus de 300 de milioane de unitati de emisii de dioxid de carbon. Daca ar fi fost vandute in urma cu 2-3 ani, cand oferta era inca saraca, Romania ar fi putut obtine circa 3 miliarde de euro. Acum, odata cu decizia Comitetului de Conformare a Protocolului de la Kyoto de suspendare a Romaniei de la tranzactionarea certificatelor, se reduc si mai mult sansele de valorificare a acestora. O analiza realizata de HotNews.ro arata de ce au pierdut autoritatile romane startul in vanzarea surplusului de unitati. In primul rand din cauza unor dispute intre Ministerul Mediului si Ministerul Economiei asupra modului in care vor fi utilizati banii obtinuti. Aceste neintelegeri au dus la taraganari legislative, cele doua ministere fiind responsabile cu elaborarea actelor normative necesare care sa permita valorificarea ceritificatelor. Desi erau constiente de faptul ca se afla in intarziere, autoritatile au adoptat legislatia abia in urma cu un an. Recent, Guvernul a ajuns insa la concluzia ca aceasta legislatie trebuie schimbata. Comitetului de Conformare a Protocolului de la Kyoto a anuntat inca de acum doua luni ca este posibila suspendarea eligibilitatii Romaniei; suspendarea inseamna blocarea procesului de vanzare a surplusului de unitati de carbon, dar si limitarea tranzactiilor operatorilor care participa la Schema de Tranzactionare a Emisiilor din cadrul Uniunii Europene. Decizia a fost comunicata in urma cu patru zile.
Audi prezinta A8 hybrid, cu tehnologie preluata de la mai micul A6
Constructorii de automobile sunt din ce in ce mai atenti cu mediul. Audi a facut un transplant de tehnologie hibrida de la A6 la A8, reusind astfel sa vina pe piata cu o limuzina hibrida de clasa mare eficienta, dar care este insa si cea mai lenta. Marca Audi este cea mai din urma dintre marile branduri premium care isi adauga in oferta o varianta hibrida a modelului varf de gama. A8 hybrid poate parcurge pana la 3 kilometri exclusiv electric, la o viteza constanta de 60 km/h, si ajunge la 100 km/h in 7,7 secunde. Viteza maxima este de 235 km/h. Audi spune ca atunci cand masina stationeaza ambele motoare sunt dezactivate, reducand consumul de carburant si energie electrica. Instalatia de climatizare poate ramane pornita deoarece compresorul de aer conditionat are actionare electrica.