Sari direct la conținut

Baterii electrice: Turcia își propune să devină lider regional cu ajutorul Chinei / Subvenții de 4,5 miliarde de dolari

HotNews.ro
Intr-o fabrica de baterii electrice, Foto: Yegor Aleyev / TASS / Profimedia
Intr-o fabrica de baterii electrice, Foto: Yegor Aleyev / TASS / Profimedia

Turcia vrea să devină lider regional în producția de baterii pentru vehicule electrice datorită unui program ambițios de subvenții publice, a anunțat vineri președintele Recep Tayyip Erdogan, citat de AFP.

„Oferim investitorilor un program de subvenții de 4,5 miliarde de dolari”, a anunțat șeful statului turc în cadrul unui eveniment de înaltă tehnologie la Istanbul.

„Am făcut din producția de baterii un domeniu prioritar pentru industria noastră auto, pentru a-i menține competitivitatea”, a declarat Erdogan, care dorește să facă din țara sa «o bază regională de producție cu o capacitate de 80 gigawați oră până în 2030».

Erdogan a anunțat, de asemenea, un alt program de subvenționare în valoare de 5 miliarde de dolari pentru a stimula producția de automobile electrice în Turcia la „cel puțin un milion de unități pe an”.

„Obiectivul nostru este să atragem investiții în țara noastră în vehicule de nouă generație, cu activități de cercetare și dezvoltare și de inginerie”, a adăugat el, subliniind potențialul lor de export.

Investițiile chineze

Turcia se bazează în special pe poziția sa geografică și pe acordul său vamal cu Uniunea Europeană pentru a atrage investiții chineze, după cum a demonstrat la începutul lunii iulie prin semnarea unui acord cu producătorul de automobile electrice BYD.

Acordul semnat cu campionul mondial al vehiculelor electrice implică investiții de un miliard de dolari și crearea a 5.000 de locuri de muncă.

După BYD, cel puțin alți cinci producători auto chinezi iau în considerare deschiderea de fabrici în Turcia, potrivit agenției oficiale turce Anadolu.

De asemenea, a fost semnat un parteneriat între producătorul turc de automobile electrice TOGG și compania chineză Farasis pentru producția de baterii.

INTERVIURILE HotNews.ro