Sari direct la conținut

Cât costă târgurile de Crăciun organizate de primăriile din București / Negoiță, informația la secret

HotNews.ro
Targul de Craciun din Piața Constituției - București -2023, Foto: HotNews.ro / Catiușa Ivanov
Targul de Craciun din Piața Constituției - București -2023, Foto: HotNews.ro / Catiușa Ivanov

În București, anul acesta sunt organizate 3 târguri de Crăciun – cel al Primăriei Capitalei din Piața Constituției, cel al Primăriei Sector 3 de la Hala Laminor și cel al Primăriei Sector 6 din Parcul Drumul Taberei. Cât plăteste fiecare Primărie din bani publici pentru organizarea evenimentului?

Cât costă organizarea Târgului Primăriei Capitalei din Piața Constituției

Organizarea târgului din Piața Constituției costă circa 7,5 milioane lei, din care 3 milioane lei vin din încasările de la comercianți, iar restul de la bugetul local.

„Bugetul aprobat de Consiliul General al Municipiului București este de 7,5 milioane de lei, din care 40% venituri proprii/autofinanțare – încasari din taxele de participare ale comercianților, venituri din diverse activități – roata panoramica, trenuleț, carusele, ateliere de creație pentru copii, sponsorizari și parteneriate. Intrarea este libera, pe tot parcursul evenimentului. Buget detaliat: 4,5 milioane lei subvenția PMB și 3 milioane lei venituri proprii”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Târgul de Crăciun din Piața Constituției se desfășoară în perioada 30 noiembrie – 26 decembrie 2023 și este organizat de Primaria Capitalei – prin Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București (CREART).

Bradul înalt de 30 de metri, îmbrăcat în cetină, decorațiunile luminoase, căsuțele frumos ornate, bucatele tradiționale, Casa lui moș Crăciun, roata panoramică și caruselul, sunt câteva dintre surprizele pregătite de organizatori.

Cât costă organizarea Târgului Primăriei Sectorului 3 de la Hala Laminor

Hotnews.ro a solicitat Primăriei Sectorului 3, condusă de Robert Negoiță, cât costă organizarea târgului încă de la începutul lunii decembrie.

La câteva zile după ni s-a răspuns că solicitarea noastră a fost trimisă către compania care se ocupă de organizarea târgului – Algorithm Construcții S3 (compania Primăriei Sectorului 3). După 10 zile ni s-a răspuns că este nevoie de 30 de zile ca să poată formula un răspuns.

În final, ni s-a comunicat că SC Algorithm Construcții S3 nu știe cât costă organizarea târgului, cifra putând fi comunicată abia la final, dar și faptul că anumite informații nu pot fi comunicate. Lucru interesant în condițiile în care evenimentele de acest gen au un buget alocat din start, aprobat în Consiliul Local. Fiind vorba despre bani publici, nu se pot face cheltuieli fără număr.

„Societatea Algorithm Construcții S3 a publicat pe site-ul societății lista cu informațiile exceptate de la comunicare. Astfel în conformitatea cu litera d) din „Lista Informatiilor exceptate de la comunicare” vă putem furniza următoarele răspunsuri: (…) Organizarea acestui targ a reprezentat un efort comun între mai multe entități: concerte organizate de direcțiile din subordinea Primăriei Sectorului 3 şi de Laminor Arena, organizarea de ateliere pentru copii și piese de teatru, prezența lui Moș Crăciun și a ajutoarelor sale în parteneriat cu UNATC. Costurile finale cu organizarea Laminor Winter Wonderland vor putea fi calculate după finalizarea evenimentului”, se arată în răspunsul transmis de Societatea Algorithm Construcții S3 la solicitarea HotNews.ro.

Târgul de Crăciun organizat de Primăria Sectorului 3 la Hala Laminor s-a deschis pe 30 noiembrie și se închide pe 2 ianuarie 2024.

Principalele atracții sunt: carusel, party bus, ateliere creative pe teme diverse (decorațiuni, Virtual Reality), spectacole de teatru pentru copii și adolescenți. În curtea halei este amenajată o zonă cu mâncare tradițională și nu numai, dar și un patinoar unde intrarea este liberă (sunt acceptate patinele personale, iar cei ce nu dețin unele pot închiria de la căsuța colorată). Moș Crăciun va fi, de asemenea, prezent să împartă cadouri copiilor și să le asculte dorințele. În fiecare weekend au loc concerte, doar onorariile artiștilor ridicându-se la sume considerabile.

Cât costă organizarea Târgului de Crăciun din Parcul Drumul Taberei

„West Side Christmas Market” este organizat de către Untold Universe, care acoperă toate cheltuielile necesare, se arată în răspunsul transmis de Primăria Sectorului 6 la solicitarea HotNews.ro.

În luna iunie, Primăria Sectorului 6 a decis concesionarea organizării târgului de Crăciun din Parcul Drumul Taberei pe 4 ani.

  • „Pentru următorii ani vom întări regula că NU mai băgăm bani publici în târgurile de Crăciun, ci ADUCEM bani la buget. De obicei, primăriile bagă milioane în astfel de evenimente și recuperează circa 25 și 35%. Restul sunt pierderi. Pierderi de milioane. Am mai întâlnit această practică la Cluj, iar pentru București este o premieră.
  • Operatorii economici vor participa la o licitație, vor plăti taxa de ocupare a domeniului public, vor plăti o redevență, vor asuma investițiile integral, vor asuma riscul, vor asuma eventualele lucruri care se vor strica, vor lăsa o garanție de bună execuție, (conform contractului vor plăti tot ce se strică) și vor asuma și profitul pe care vor reuși să-l facă după ce vor garanta niste standarde cu adevarat superioare (anumite căsuțe, brad, patinoar, roata, scenă, artiști, promo, un anumit tip de vendori, totul atent reglementat)!
  • Întotdeauna am fost de acord cu faptul că, dacă sunt entități private care pot face mai bine și mai eficient economic unele lucruri, trebuie să apelăm la piață”, a explicat Ciucu după aprobarea concesiunii în Consiliul Local.

La licitație a participat o singură firmă, respectiv câștigătorul Fantesia Untold. Pe 18.08.2023 a fost semnat contractul de concesiune, potrivit datelor din sistemul electronic de achiziții publice. Potrivit raportului procedurii de achiziție publică, Primăria primește o redevență de 5.640 lei/zi pe perioada în care se desfășoară evenimentul.

Evenimentul se desfășoară anul acesta în perioada 29 noiembrie – 27 decembrie 2023, 28 de zile. Astfel, Primăria primește o redevență de 157.920 lei / circa 31.000 de euro.

Principalele atracţii ale târgului sunt: patinoarul, un carusel colorat şi un trenuleţ pentru copii, o roată panoramică înaltă de 38 de metri, peste 65 de căsuţe unde sunt comercializate mâncăruri tradiţionale, vin fiert, ciocolată caldă, decoraţiuni şi cadouri realizate de artizani din toate colţurile ţării.

Căsuţa lui Moş Crăciun este deschisă în fiecare zi a târgului, de luni până vineri, între orele 16.00 şi 21.00, iar în weekend de la 11.00 la 22.00.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro