Sari direct la conținut

Spațiul aerian european, închis pentru aeronavele Boeing 737 Max

HotNews.ro
Boeing 737-9 MAX, Foto: Wikipedia
Boeing 737-9 MAX, Foto: Wikipedia

Agenția europeană pentru siguranță aeriană a suspendat marți toate zborurile aeronavelor Boeing 737 Max, ca urmare a catastrofei de duminică din Etiopia, când o aeronavă de acest tip s-a prăbușit, iar toți cei 157 de pasageri de la bord au murit.

„Ca măsură de precauție, Agenția a publicat astăzi o directivă de navigabilitate, care intră în vigoare la ora 19:00 GMT, suspendând toate zborurile ale aeronavelor Boeing 737-8 MAX și 737-9 MAX în Europa”, a anunțat agenția printr-un comunicat.

Potrivit sursei citate, sunt suspendate toate zborurile comerciale efectuate de operatori cu acest tip de avioane din țări terțe către sau dinspre UE.

Decizia survine după ce autorităţile aeronautice din Marea Britanie, Franţa, Irlanda, Austria, Olanda, Italia, Belgia şi Norvegia au suspendat accesul acestui tip de avion în spaţiul aerian al acestor ţări.

Un aparat Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines, cu 157 de persoane la bord, s-a prăbuşit duminică la sud-est de Addis Abeba la scurt timp după decolare, la patru luni după un accident similar al unui avion de acelaşi tip al companiei Lion Air în Indonezia soldat cu 189 de morţi, în urma ambelor catastrofe neexistând supravieţuitori.

După prăbuşirea avionului etiopian, mai multe ţări, printre care China, Indonezia, Singapore, Oman, Coreea de Sud şi Mongolia au dispus suspendarea zborurilor cu avioane Boeing 737 MAX, la fel procedând şi numeroase companii aeriene, printre ele fiind Ethiopian Airlines, Cayman Airways, Gol, Aeromexico, Comair şi Aerolineas Argentinas.

Trump: Avioanele devin mult prea complexe pentru pilotare

Preşedintele american Donald Trump şi-a exprimat marţi regretul cu privire la faptul că avioanele au devenit „mult prea complexe” pentru pilotare, la două zile după prăbuşirea unui Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines, care s-a soldat cu moartea a 157 de oameni, informează AFP, citat de Agerpres. „Avioanele devin mult prea complexe pentru pilotare”, a notat Donald Trump pe contul său de Twitter.

„Nu mai este nevoie de piloţi, ci de mai degrabă de informaticieni de la MIT. Constat aceasta pentru numeroase produse. Se caută mereu o nouă dezvoltare inutilă, în timp ce, adesea, ceea ce este vechi şi simplu funcţionează mai bine”, a mai spus preşedintele american.

UPDATEAutoritatea Aeronautică Civila Română a emis informări către operatorii aerieni, aeroporturi și ROMATSA privind suspendarea temporară a zborurilor cu aeronave de tip Boeing 737 Max 8 și 9, decisă de EASA. Astfel, în Romania zborurile cu aeronave Boeing 737 Max 8 și 9 sunt suspendate începând cu ora 21.00, 12 martie 2019, atât în spațiul aerian național și pe aeroporturile din România urmând directivele EASA.

ARHIVĂ COMENTARII
Nyk1 • 2019-03-12 22:10:29
Chiar dacă nu este vina Boeing (cu toate că așa pare în acest moment), momentul trebuie speculat la maxim pentru a ajuta o companie europeană inovatoare - Airbus. Trebuie să ne luăm revanșa pentru faptul că Airbus a fost constrâns să stopeze producția celui mai grandios avion de pasageri din istorie: A380. Asta după ce tot americanii au luptat împotriva inovării și în trecut, în cazul Concorde.
16 6
Stef_and • 2019-03-12 23:30:34
Chiar ca ai dreptate... din cauza celor de la Airbus a cazut avionul in Ethiopia . Din cauza chiar a lor.
7 9
transpenibilus • 2019-03-12 23:50:08
Pai Tupolevurile si Migurile nu mai zboara, cum sa va luati revansa natangule?
4 10
Jebediah_Sanchez • 2019-03-13 03:22:19
Decizia de a interzice un tip de avion nu este comerciala si e legata 100% de siguranta pasagerilor. Desi cauza celor 2 accidente nu a fost stabilita cu certitudine, exista suficiente indoieli vis-a-vis de seria 737-MAX (si noul sistem care impinge nasul in jos) ca sa fie interzise zborurile. Ce e revoltator este aroganta celor de la Boeing care nu au mentionat noul sistem in manual, pilotii nu stiu ca e posibil sa se intample si ce sa faca in cazul in care avionul preia controlul, si mai important acum insista ca nu e nici o problema!
1 7
demaGOGU • 2019-03-13 06:00:25
...a Frantei (Airbus) care nu poate rata ocazia de a mai aplica o lovitura rivalului amerloc. raspunsul lui Trump nu se va lasa asteptat.
7 2
Hydra • 2019-03-13 07:45:16
A raspuns de aseara Trump. Nu in mod direct, insa a lasat sa se inteleaga ca nu ii vede chiar fara vreo vina pe cei de la Boeing. https://www.vox.com/policy-and-politics/2019/3/12/18261985/trump-boeing-737-max-8-automation-tweet-debunked Au mai fost situatii cu unele modele (B-737 prima serie, B- 747, primele modele automatizate avansat de la Airbus) si pe parcurs, dupa remedieri, s-au dovedit servanti utili transpotului aerian. Partea proasta este ca, pentru a ajunge la remedieri, de multe ori este nevoie de accidente in prealabil.
0 7
2019-03-13 06:14:14
4 2
Ccoto • 2019-03-13 11:12:18
CRM - instruirea pilotilor se face la standarde diferite. Interesant de vazut cine pilota avionul din Etiopia, comandantul (8000+ ore de zbor) sau copilotul (200 ore experienta de zbor) in conditiile in care aeroportul din Addis Abeba este "captain only". Avionul cazut in Indonezia a prezentat acelasi defect in cateva zboruri anterioare, chiar si cel precedent prabusirii, cu alte echipaje si care au reusit sa aterizeze cu el intreg. Accidentele fatale sunt de obicei un cumul de factori.
1 2
1anonim • 2019-03-13 18:22:54
Pai sa vedem: cade un avion acum in Etiopia sa zicem; mai calca vreun turist pe acolo? NU. si 2. cade un avion acum in SUA. mai calca un turist pe acolo? DA.. Aceeasi situatie, dar efecte diferite..
0 0
Observatory • 2019-03-13 17:30:44
ca cele doua avioane in cauza, provin din tari subdezvoltate la care întreținerea, verificarea este la un nivel scăzut . De menționat , articolul publicat aici, “ pilotul de 29 de ani, avea o lunga experiența” Zau? Sincer, eu va urez sa călătoriți numai cu marfa franțuzească și eventual ceva Tupolev și MIG urile , fabricate la o înaltă su superba technologia ...
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro