California rămâne raiul mașinilor care se conduc singure. Tot mai multe companii s-au înscris, numărul de kilometri a crescut puternic, iar Google are cele mai bune rezultate
California a dat autorizație unui număr tot mai mare de companii pentru a testa mașinile autonome pe drumurile publice, iar în total 48 de firme au acest drept. Anul trecut câteva sute de mașini au parcurs peste 3,2 milioane km în mod autonom, iar cele mai bune rezultate le-au obținut Waymo (divizie a Google) și Cruise Automation (divizie a General Motors). Datele includ și numărul de ori în care șoferii au fost nevoiți să intervină, iar aici tot Waymo stă cel mai bine, urmată de GM și Zoox. Amănunt important: conform legii în mașină trebuie să fie o persoană care să intervină în caz de urgență.
Autoritatea California Department of Motor Vehicles le cere companiilor cărora le dă voie să testeze mașinile să spună câte mile le-au testat și de câte ori a trebuit șoferul să intervină pentru a prelua controlul (ceea ce ei numesc „disengagement”.
Șoferul trebuie să intervină în mai multe cazuri: când soft-ul nu mai funcționează sau nu mai recunoaște exact poziția mașinii, când apare în față brusc vreun obstacol sau când mașina se comportă ciudat.
Waymo a stat cel mai bine și în 2018, șoferii fiind nevoiți să intervină doar o dată la peste 17.000 km de test, în timp ce la Cruise Automation intervențiile au apărut o dată la 8.000 km în medie. Trei startup-uri puțin cunoscute în afara SUA au avut valori ce le-a permis accesul în top cinci: Zoox, Nuro și Pony AI, toate cu o medie de peste 1.600 km. Pe șase a fost Nissan, cu o intervenție la peste 300 km.
Sunt multe companii, inclusiv Apple, Mercedes, Honda, BMW sau Qualcomm la care intervențiile au fost necesare mult mai des, adică una la mai puțin de 10 km.
Datele nu oferă însă o imagine completă despre cât de performante sunt mașinile, fiindcă un element contează enorm: unde s-au făcut testele. Pe autostradă condusul autonom este mai simplu și mai sigur și intervențiile umane sunt mai rare. Cu totul altfel stau lucrurile în oraș, pe ploaie, pe ninsoare sau pe ceață.
Câteva mari companii care au primit dreptul de a testa mașinile nu au făcut-o pe drumurile publice probabil și fiindcă nu vor să facă publice date de genul celor prezentate mai sus.
În orice caz, media intervențiilor a fost mult mai bună decât în 2017, semn că tehnologia s-a îmbunătățit și mașinile se descurcă în tot mai multe situații
Surse: Financial Times, Forbes