Cum vrea ASF să depisteze șoferii care circulă fără RCA: Verificarea asigurarilor RCA pe camerele pe care se verifică rovinieta
Oficialii ASF și ai Companiei naționale de administrare a infrastructurii rutiere (CNAIR) vor porni discuții pentru găsirea unor soluții tehnice de interconectare a bazelor de date care să permită depistarea șoferilor fără RCA odată cu citirea numerelor mașinilor și a lipsei rovinietelor pe camerele Companiei de Drumuri, a declarat marți Cristian Roșu, vicepreședinte ASF, responsabil de sectorul asigurărilor.
„Pe zona de RCA, este o idee pe care am preluat-o, dar care este interesantă, respectiv să încercăm să vedem în ce măsură se poate realiza tehnic, astfel încât odată cu citirea numerelor mașinilor și a lipsei rovinietelor, să se facă o potrivire între bazele de date, astfel încât să se vadă și dacă lipsește RCA.”, a declarat marți Cristian Roșu, vicepreședinte ASF responsabil de sectorul asigurărilor, în cadrul unui eveniment realizat de Institutul de Studii Financiare și DC Media Group.
Prezent la eveniment, Narcis Neaga, directorul general al CNAIR, a precizat că din punct de vedere tehnic această soluție s-ar putea implementa, dar că provocările sunt mai multe.
„Tehnic se poate, există însa multe sensibilități în zona supravegherii.”, a spus Narcis Neaga, directorul general al CNAIR.
Acesta a precizat că în în citirea datelor privind lipsa rovinietelor mai sunt implicate și baza de date a Poliției, dar si STS (Serviciul de Telecomunicații Speciale) pe partea de comunicații.
„Se poate încheia un protocol cu asigurătorii, însă unul care să acopere sensibilitățile legate de supraveghere. Spre exemplu, a apărut recent în spațiul public informația că ar exista un protocol cu Poliția astfel încât să poată identifica pe cei care depășesc viteza legală, ceea ce nu e adevărat.”, a spus Narcis Neaga.
- Piața asigurărilor din România a depășit pragul de 10 miliarde de lei în 2018
Vicepreședintele ASF a amintit faptul că există acum o nouă bază de date cu polițele RCA, numită AIDA, gestionată de Biroul Asiguratorilor auto (BAAR), și că ar exista în prezent o convenție de colaborare între Poliție, STS și BAAR.
„Lucrurile sunt în faza finală de testare. Din punct de vedere logistic și organizatoric aceste lucruri sunt știute. Important este doar sa reușim împreună să punem subiectul în aplicare în mod coerent și viabil.”, a mai spus Roșu.
Prezent la eveniment, Leonardo Badea, președintele ASF, a făcut publice date noi legate de piața asigurărilor. Potrivit acestuia, un prim set de date neauditate încă arată că în tot anul 2018 a existat o creștere cu 4,5% a volumului de prime brute subscrise, depășind pragul de 10 miliarde lei. Creșteri de peste 4% au fost atât pe zona asigurărilor generale, cât și pe cea a asigurărilor de viață.