Sari direct la conținut

Scăderi record pe piața auto europeană la cei care nu au fost pregătiți pentru noua procedură de testare a vehiculelor

HotNews.ro
Evolutia inmatricularilor in UE in ultimele 12 luni, Foto: ACEA
Evolutia inmatricularilor in UE in ultimele 12 luni, Foto: ACEA

Luna septembrie a fost cu totul specială pe piața auto europeană, mărci precum Audi și Alfa Romeo înregistrând și scăderi de 60% la înmatriculările de mașini noi, piața totală scăzând cu 23%. Anomalii au apărut din cauză că toată lumea s-a grăbit să înmatriculeze mașinile până la 1 septembrie când au intrat în vigoare noile norme de omologare WLT, mult mai exigente. Grupul Volkswagen este cel mai nepregătit, în timp ce luna trecută Peugeot-Citroen a fost în premieră numărul unu la livrări.

Datele ACEA arată că în UE s-au înmatriculat în septembrie 1,09 milioane mașini noi, puțin dacă facem comparație cu lunile bune: martie 2017, peste 1,8 milioane și iunie 2018, cu aproape 1,6 milioane.

În România luna trecută s-au înmatriculat cu 73% mai puține mașini decât în septembrie 2017, după ce în august înmatriculările au depășit 28.000, una dintre cele mai mari cifre din ultimii zece ani.

Septembrie a fost slab, fiindcă la începutul lunii a intrat în vigoare noua procedură de omologare a vehiculelor – WLPT – una mult mai exigentă. Testele realizate în laborator măsoară nu doar consumul de carburant, ci și emisiile de CO2, de particule, de oxizi de azot și de alte produse nocive.

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, care publică datele, spune că acest septembrie slab vine după un august cu o creștere execepțională a înmatriculărilor.

Constructorii au acordat discount-uri mari în iulie, și mai ales în august, pentru a vinde mașinile care nu ar mai fi putut fi vândute din septembrie din cauză că nu îndeplineau normele. O bună parte dintre mașini au fost înmatriculate de dealeri și urmează să fie vândute în lunile următoare.

În septembrie înmatriculările au scăzut cu 48% în grupul Volkswagen și cu doar 8% la PSA Peugeot-Citroen care a figurat pe locul întâi la volume, chiar dacă în general este mult în spatele VW. La grupul Renault scăderea a fost de 27%, dar la Dacia, de numai 15%.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro