Subiecte Evaluarea de la clasa a IV-a, 2018: Subiectele la Limba română
Subiectele de la evaluarea la Româna a elevilor de clasa a IV-a au fost construite în jurul a două texte, pornind de la care copiii au avut de răspuns la 15 cerințe. Timpul alocat rezolvării subiectelor a fost de 60 de minute. Amintim că elevii de clasa a IV-a au inceput astăzi evaluarile de la final de clasă, iar notele nu vor fi trecute în catalog.
Subiectele de la evaluarea de astăzi a elevilor de clasa a IV-a au fost concepute pe două numere, astfel încât copiii care stau unul lângă celălalt să aibă cerințe diferite. Subiectele sunt de dificultate medie și verifica în ce măsură cunosc elevii noțiunile de bază prevăzute în curriculumul școlar la final de ciclu primar. Rezultatele nu vor fi trecute în catalog, ci le vor fi comunicate părinților pentru a ști care este nivelul copilului în fața unor subiecte făcute de Ministerul Educației, la finalul învățământului primar.
Descarcă de mai jos subiectele de astăzi de la evaluarea la Limba română, clasa a IV-a:
Subiectele de astăzi de la evaluarea națională la Limba română 2018, clasa a IV-a
Testul 1
Subiectele de astăzi de la evaluarea națională la Limba română 2018, clasa a IV-a
Testul 2
Corectarea lucrărilor este făcută în școală, de către profesorii din unitatea de învățământ respectivă. Fiecare lucrare este evaluată de către două cadre didactice, dintre care unul este învățătorul copilului. Corectarea se finalizează în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test la clasa respectivă.
Scopul evaluării este de a vedea în ce măsură elevii de clasa a IV-a cunosc, la finalul ciclului primar, elementele de bază prevăzute de curriculumul școlar la Română și la Matematică. Evaluarea este realizată „după modelul testărilor internaționale, pentru diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar”, prevede Legea Educației.
Evaluarea de la clasa a IV-a este și o modalitate prin care părinții află dacă cei mici au probleme de învățare, care sunt acestea și cum le pot remedia pe durata vacanței de vară. Atât părinții, cât și directorii pot vedea și care este eficiența învățătorului, comparând rezultatele înregistrate la clasa a II-a cu cele de la clasa a IV-a.
Pentru copil, testarea aceasta reprezintă și o modalitate de a simula condițiile unui examen.
Rezultatele de la Evaluările de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a nu se trec în catalog. Testările au fost introduse prin Legea educației din 2011 și sunt organizate la nivel național din 2014. Până la introducerea acestor testări, primul moment în care elevii se confruntau cu condițiile unui examen național, cu subiecte făcute de altcineva decât profesorii de la clasă și cu o evaluare standardizată era abia la finalul clasei a VIII-a – când susțineau chiar examenele de Evaluare Națională.
Calendarul Evaluării Naționale de la finalul clasei a IV-a 2018
15 mai 2018:Limba romana
16 mai 2018:Matematica
17 mai 2018:Limba materna
Citește și: