Sari direct la conținut

Emil Boc, primarul Clujului: Eliminarea taxei de mediu a transformat orasele noastre in cimitire ale masinilor second hand

HotNews.ro
Emil Boc, primarul Clujului: Eliminarea taxei de mediu a transformat 
orasele noastre in cimitire ale masinilor second hand

Marile orase din Romania au devenit „cimitire de masini second hand” din cauza eliminarii taxei de mediu, a declarat joi primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc. Edilul a cerut Guvernului sa gaseasca o solutie la aceasta problema. Emil Boc a explicat ca numarul mare de masini, cumparate deseori cu doar cateva sute de euro, pune presiune pe autoritatile locale, care trebuie sa gestioneze poluarea cauzata de acestea, dar si problemele de mobilitate si transport.

„Din nefericire, politica noastra de eliminare a taxei de mediu a transformat orasele noastre in cimitire ale masinilor second hand. Este o realitate cruda, dureroasa, extrem de nociva din punct de vedere al mediului, de daunatoare din punct de vedere al circulatiei si inconfortabila din perspectiva cetateanului. Noi, cei din administratiile marilor orase, suntem cei care platim oalele sparte ale unei politici care transforma Romania intr-un cimitir al masinilor second hand, cu consecinte pe termen lung asupra a ceea ce inseamna poluare, mobilitate, transport si deplasare urbana. Sa speram ca, la nivel guvernamental, se va adopta cat mai curand o alta solutie legislativa, pentru a tempera aceasta degradare a mediului, a conditiilor de mediu”, a afirmat joi, Emil Boc, intr-o conferinta de presa, potrivit Agerpres.

„Nimeni, in niciun oras, nu poate largi de la doua la patru benzi strazile ca sa poti face fata unei asemenea provocari, iar cei care sufera sunt locuitorii marilor orase. In acest an se vor inmatricula, la nivel national, minimum 600.000 de masini care vor pune o povara uriasa asupra administratiei marilor municipii”, a mai spus Emil Boc.

Potrivit primarului clujean, peste 20.000 de masini s-au inmatriculat in Cluj-Napoca in urma eliminarii acestei taxe si aducerii masinilor second hand. In plus, pe strazile municipiului, cel putin 10 luni pe an circula si masinile studentilor, in conditiile in care in oras invata, la cele sase universitati de stat, aproximativ 80.000 de tineri, dintre care cel putin un sfert au masini personale.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro