Licitatia Primariei Capitalei pentru 400 de autobuze, anulata din cauza unui "viciu tehnic". Municipalitatea reia procedura, noul termen pentru evaluarea ofertelor e 16 octombrie
Licitatia demarata de Primaria Capitalei pentru achizitionarea celor 400 de autobuze este trecuta in stare de asteptare pentru a fi anulata automat in Sistemul electronic de achizitii publice deoarece pana pe 14 august, data limita de depunere a ofertelor, nu s-ar fi inscris nicio firma, potrivit datelor din SEAP. UPDATE 1: Potrivit unei precizari de pe SEAP, „aceasta procedura a fost trecuta in starea Anulata administrativ in mod automat deoarece autoritatea contractanta nu a anulat-o in termenul prevazut”. Nu e clar in acest moment care e cauza reala pentru anularea licitatiei, dat fiind ca tot pe SEAP apar 17 oferte depuse, dintre care doua figureaza ca „retrase”, iar 15 oferte apar ca „necastigatoare”.
UPDATE 2 Primaria Capitalei va relua licitatia anulata din cauza unui viciu tehnic
Primaria Capitalei va relua licitatia anulata din cauza unui viciu tehnic, se arata intr-un comunicat emis de municipalitate.
„Ca urmare a deciziei Sistemului Electronic de Achizitii Publice (SEAP) din data de 14 august 2017, ora 16.00 – termenul limita initial de depunere a ofertelor – , de a anula automat aceasta licitatie din cauza unei disfunctionalitati tehnice, cauzate de nepreluarea completa in sistem a informatiei privind prelungirea perioadei de depunere pana pe 16 august 2017, ora 16.00, din cauza zilelor libere de Sf. Maria (14 si 15 august), Primaria Capitalei este nevoita sa reia procedura de achizitie. Facem precizarea ca, inca din data de 8 august 2017, Primaria Capitalei prin Directia Achizitii a publicat in SEAP si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) un anunt de tip erata prin care termenul de depunere a ofertelor era prelungit pana in data de 16 august 2017, ora 16:00. Cu toate acestea, miercuri, 16 august 2017, SEAP a instiintat PMB ca licitatia a fost anulata automat inca din data de 14 august 2017 deoarece, in afara de publicarea pe site a anuntului de prelungire a termenului, era necesara si o operatiune manuala de modificare a datei limita de depunere din 14 august ora 16.00 in 16 august ora 16.00. Subliniem faptul ca aceasta instructiune nu se regaseste clar explicata in Manualul de utilizare al platformei SEAP pentru autoritatile contractante, disponibil pe site-ul www.e-licitatie.ro. Mai mult decat atat, nu constituie o etapa obligatorie in derularea operatiunilor de publicare a anunturilor, ca dovada ca atat SEAP, cat si JOUE au publicat anuntul de prelungire a termenului. Din consultarile pe care le-am avut cu reprezentatii Agentiei pentru Agenda Digitala a Romaniei ni s-a comunicat ca s-a luat act de aceasta situatie si ca, in noul sistem electronic de achizitii publice (SICAP) care este in implementare, cu perspectiva de a deveni functional in luna octombrie 2017, astfel de modificari vor fi operate automat in sistem, fara interventie manuala „, se arata in comunicatul emis de municipalitate.
Potrivit sursei citate, 15 companii au incarcat partial oferte, lasand componenta financiara pentru ultima zi (16 august 2017 – noul termen publicat), conform cutumei in cazul unor astfel de licitatii internationale, insa, in data de 16 august, ofertantii au constatat ca licitatia a fost anulata automat si nu mai au posibilitatea sa incarce oferta financiara.
Cei 15 ofertanti sunt: SC ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL, EVW HOLDING SRL, BMC TRUCK AND BUS SA, MHS TRUCK AND BUS SRL, MERCEDES BENZ ROMANIA SRL, BRIARI`S IND SA, SC MLD GUNS SRL, MEGAROSA TRADE SRL, ECOPEL SRL, SOLARIS BUS&COACH SA, SC NERA CAROSERII SRL, SC BEST ACHIZITII SRL, KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS, THOREB INFORMATION SYSTEMS, MAN TRUCK&BUS AG – au incarcat partial ofertele inca din data de 14 august 2017.
Ca urmare a acestui viciu tehnic al SEAP, Primaria Capitalei este nevoita sa reia procedura de licitatie pentru achizitionarea celor 400 de autobuze, documentatia ramanand aceeasi.
„Astazi, 17 august 2017, anuntul de participare a fost urcat in SEAP, la ora 14.48 si a fost acceptat de ANAP la ora 15.34. Noul calendar de achizitie este urmatorul: 21 septembrie 2017, ora 16.00- termen limita pentru primirea ofertelor, 16 octombrie 2017, ora 18.00 – data limita de evaluare a ofertelor”, mai spun reprezentantii municipalitatii.
Gabriela Firea, Primar General: „Vom depune eforturi pentru ca aceasta prelungire a termenelor care nu ne poate fi imputata sa fie recuperata in cadrul procedurii de evaluare a ofertelor, astfel incat termenul de livrare a autobuzelor sa nu fie afectat. Acest demers este in interesul bucurestenilor, care in urma acestei achizitii vor avea parte de o ameliorare semnificativa a conditiilor de calatorie cu mijloacele de transport in comun”.
……………………………..
Una dintre nemultumirile celor care au cumparat caietul de sarcini pentru a participa la licitatie a fost ca Primaria nu a impartit in trei loturi licitatia, in functie de dimensiunea autobuzelor, o contestatie in acest sens fiind depusa la CNSC, insa a fost solutionata in favoarea Primariei Capitalei.
Captura SEAP
Primaria Generala a Capitalei a publicat in SEAP pe 1 iulie licitatia pentru achizitionarea a 400 de autobuze pentru RATB, contract estimat la circa 510,5 milioane de lei, fara TVA, pentru o perioda de 4 ani.
Contractul vizeaza achizitia a 320 de autobuze cu o lungime de 12 metri cu o capacitate minima de 96 de calatori, 50 de autobuze cu o lungime de 10 metri si o capacitate minima de 70 de calatori, precum si 30 de autobuze articulate, lungi de 18 metri, cu o capacitate minima de 135 de calatori.
Conform caietului de sarcini toate autobuzele trebuie sa aiba podea coborata pe toata suprafata (nu se admit trepte), rampa mecanica pentru accesul persoanelor cu disabilitati, precum si Instalatie de incalzire, ventilare si aer conditionat atat pentru calatori, cat si pentru compartimentul soferului.
Autobuzele trebuie sa aiba o motorizare Euro 6 si sa poata functiona pe diesel si biodiesel.
Autobuzele trebuie sa aiba instalate echipament de numarare a numarului de calatori (cu precizie de minim 99%), monitoare TFT/LED pentru informare si publicitate, precum si sistem de supraveghere video , interior-exterior.
In plus, toate autobuzele vor trebui sa aiba sisteme care sa previna furtul de combustibil precum: echipamente de masurare a consumului de combustibil, cu transmiterea datelor prin computerul de management al traficului si instalatie de de detectare si alarmare in cazul deschiderii neautorizate a busonului de la rezervor.
Vezi aici caietul de sarcini pentru achizitia celor 400 de autobuze. (.pdf, ~5,4 MB)