Centura feroviara a Bucurestiului, reinviata de Ministerul Transporturilor. Prima etapa din 2017 – trenuri urbane de la Gara de Nord spre Gara Progresu si spre Pantelimon. Vezi planurile
Proiectul centurii feroviare a Bucurestiului a fost reinviat, dupa ce luni Ministerul Transporturilor a anuntat etapele modernizarii caii ferate din jurul Capitalei si termenele estimate pentru primele trenuri urbane care sa deserveaza zona metropolitana. Pana in 2017 primele trenuri urbane ar trebui sa circule pe rutele de la Gara de Nord spre Gara Progresu, via Domnesti si Magurele, si spre Gara Pantelimon, urmand ca ulterior sa fie realizata si conexiunea Pantelimon – Progresu, dar si legaturile CFR cu reteaua de metrou a Capitalei.
Un proiect de care s-a tot vorbit, in repetate randuri, in ultimii zece ani, centura feroviara a Capitalei, a fost reinviat de catre Ministerul Transporturilor. Luni, Sorin Buse, ministrul Transporturilor, a prezentat etapele pentru realizarea retelei de tren urban pentru Bucuresti si zona metropolitana.
„Acest proiect aduce in Romania conceptul de tren „regio urban”, tren care opereaza pentru oras si deserveste atat locuitorii sai, cat si locuitorii localitatilor limitrofe”, anunta Ministerul Transporturilor.
Ministrul Buse a facut, luni, un drum cu trenul pe sectiunea vestica a centurii, Gara de Nord – Domnesti – Magurele – Gara Progresu. „Deplasarea s-a realizat cu trenul de la Gara Progresu, pana la Gara de Nord, pe o portiune de 30 de km de cale ferata. Opririle s-au efectuat in viitoarea statie Laser Magurele PO, dar si in zona legaturii multimodale cu Magistrala 1 de metrou – statia Preciziei”, anunta Ministerul.
Proiectul inelului feroviar de 68 de km din jurul Bucurestiului are trei etape:
– etapa I: legatura feroviara Bucuresti Nord – Domnesti – Progresu (centura feroviara – vest) si Bucuresti Nord – Baneasa – Pantelimon (centura feroviara – nord). Cele doua trasee pot fi operabile in luna februarie 2017, dupa lucrarile executate de CFR Infrastructura in regie proprie. Costul estimat este de 200.000 de euro.
– etapa a II-a: conexiunea feroviara cu reteaua de metrou (Magistrala 1 Preciziei si Magistrala 2 Berceni), prin noduri modale. Termenul finalizarii acestei etape este sfarsitul anului 2017, iar costurile se ridica la aproximativ 5 mil. euro.
– etapa a III-a: legatura feroviara Progresu – Pantelimon – Bucuresti Nord (centura feroviara est), precum si reabilitarea garilor si a punctelor de oprire. Aceasta faza presupune o serie de lucrari mai ample, ce vor fi realizate de CFR Infrastructura pana in luna noiembrie 2018, iar bugetul necesar este de aproximativ 15 mil. euro.
16 statii CF in prima etapa. Costul biletului Gara de Nord – Progresu? 4,4 lei
Potrivit Ministerului Transporturilor, prima etapa a proiectului va contine 16 statii (9 existente si 7 noi). „Costul unui bilet pe ruta completa Gara de Nord – Gara Progresu va fi de 4,4 lei (pret intreg) si 2,2 lei (pret redus). Aceste trenuri vor conecta 7 localitati mari, 4 sectoare si 8 cartiere, iar in statii vor fi amenajate parcari tip Park&Ride”, anunta MT.
„Acest proiect face parte dintr-o viziune mai ampla, menita sa rezolve problemele de trafic ale Bucurestiului, cu ajutorul caii ferate si a metroului, exact cum este si legatura feroviara dintre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni. Tot in acest context, se inscrie si lotul al Magistralei 5 de metrou (Eroilor – Pantelimon) pe care dorim sa o lansam pentru licitare in urmatoarele zile, dar si Magistrala 6 de metrou, pe care o vom propune Guvernului spre aprobare in urmatoarele saptamani”, a declarat ministrul Sorin Buse.
„Dupa cum vedeti, este o combinatie intre proiecte mai mici care folosesc calea ferata si proiectele mari ale metroului, prin care incercam sa decongestionam traficul din capitala”, a mai declarat ministrul Buse.
Click pe poza pentru a o vedea la rezolutie mai mare: