Sari direct la conținut

Master Planul de Transport a fost adoptat prin Hotarare de Guvern

HotNews.ro
Proiectele rutiere in Master Planul de Transport, Foto: MT
Proiectele rutiere in Master Planul de Transport, Foto: MT

Master Planul General de Transport (MPGT) a fost aprobat, miercuri, printr-o Hotarare de Guvern, a anuntat Ministrul Transporturilor, Sorin Buse. „MasterPlanul securizeaza constructia a peste 6800 km de drum, peste 1.500 km de autostada si peste 1.300 kiloemtri de drum expres. Acest document mai securizeaza modernizarea a 5.000 km cai ferate, a 15 aeroporturi si a 32 de porturi navale”, a declarat Buse, mentionand ca MasterPlanul este un document care a fost impus ca o conditie esentiala pentru primirea de finantare europeana nerambursabila in noul program financiar european.

„Acest Guvern a a probat prima Strategie de Infrastructura de Transport pe care Romania o va avea in urmatorii ani. MasterPlanul analizeaza obictivele majore si constituie un instrument strategic pentru planificarea investitiilor majore.”, a spus Buse.

„Masterplanul securizeaza constructia a peste 6800 km de drum, peste 1.500 km de autostada si peste 1.300 kiloemtri de drum expres. Acest document mai securizeaza modernizarea a 5.000 km cai ferate, a 15 aeroporturi si a 32 de porturi navale. MasterPlanul se impune ca o conditie exante pentru POIM”, a mai spus Buse.

Potrivit acestuia, MasterPlanul vine acompania cu un Plan de Implementare care stabileste o planficiare in timp si pe resurse a proiectelor continute de MPGT. „Planul de implementare va lua in calcul maturitatea proiectelor precum si gradul de eligibilitate la diferite surse de finantare”, a explicat Buse.

Vezi aici detalii:FOTO Master Planul de Transport, gata de aprobare in Guvern. Vezi proiectele prioritare pe rutier si feroviar si de cati bani ar mai avea nevoie Romania pentru implementarea lor

Numai pe rutier, pana in 2020, sunt planificate proiecte in valoare de 13 miliarde de euro, dar exista fonduri disponibile doar pentru o treime. Pentru 2020-2030, doar jumatate din fondurile necesare pot fi identificate.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro