Ce este interzis pe Facebook si ce nu
Facebook, reteaua de socializare cu cei mai multi utilizatori (1.65 de miliarde), este locul unde libertatea de exprimare, gandurile, sentimentele si prieteniile sunt la comun. Saptamana trecuta, asasinarea unui tanar de 28 de ani din Chicago a fost transmisa live pe Facebook. Timp de un minut, barbatul s-a filmat cu prietenii, iar apoi s-au auzit focuri de arma si tipete. Facebook nu a sters inca acel video de pe profilul sau, iar intrebarea este „De ce?”
Potrivit Facebook, filmuletul nu incalca regulile comunitatii pentru ca ei nu considera ca video- ul promoveaza violenta. Ei cred ca acesta se incadreaza in categoria cresterii gradului de constientizare. In loc sa fie eliminate, aceste video-uri sunt marcate cu un avertisment de catre utilizator, informeaza CNN News.
Este o linie sensibila. Cand un simpantizant ISIS a ucis un ofiter de politie si a transmis live pe Facebook, filmuletul a fost sters.
Standardele comunitatii Facebook sunt impartite in opt categorii, inclusiv atacurile la persoanele publice, initimidare, hartuire si violenta sexuala.
Aceleasi standardele precizeaza ca „isi propun sa gaseasca un echilibru corect pentru a tine oamenii in siguranta, incurajezs un comportament respectuos, recunoasterea diversitatii culturale, si cel mai important, sa tina sub supraveghere ceea ce le apare utilizatorilor in news feed.”
In timp ce pentru Facebook un video in care un om este ucis, nu este o problema, o femeie in sanii goi este. Cu toate acestea, compania „accepta intotdeauna” poze cu femei care alapteaza sau au cicatrici post-mastectomie.
Inainte de 2014, mamele se plangeau ca pozele in care ele alapteaza au fost eliminate. In 2014, reteaua de socializare a adaugat mai mult context pentru politica sa si a acceptat postarea acestor fotografii non-sexuale. Acest lucru s-a datorat, in mare parte, miscarii hashtag #FreeTheNipple, care a atras atentia asupra interzicerii nuditatii feminine pe site-uri precum Facebook sau Instagram.
Facebook nu permite poze nud, sculpturi si alte exemple care ilustreaza nuditatea, dar uneori merge prea departe.
Aceasta comunitate online se bazeaza pe o combinatie de rapoarte de utilizare, moderatie interna si semnaleaza continutul inadecvat sau ilegal.
Asta inseamna ca Facebook are 1.65 de miliarde de oameni care ajuta la punerea in aplicare a standardelor – dar totusi, ceea ce este considerat „adecvat” este pe departe de a fi universal.