Sari direct la conținut

Primarul Sorin Oprescu cauta investitori pentru autostrada suspendata. Valoarea proiectului: 1,57 miliarde de euro

HotNews.ro
Simulare a unei portiuni din autostrada suspendata, Foto: Hotnews
Simulare a unei portiuni din autostrada suspendata, Foto: Hotnews

Primarul Sorin Oprescu cauta investitori care sa finanteze construirea autostrazii suspendate. Potrivit unui comunicat trimis de Primaria Capitalei, edilul s-a intalnit, vineri, cu o compania chineza si una turca pentru a le prezenta proiectul. Municipalitatea sustine ca ambele firme au fost interesate insa deocamdata nu s-a stabilit nimic concret.Potrivit estimarilor facute de Primaria Capitalei, construirea acestui drum costa 1,57 miliarde de euro.

„Primarul General a primit astazi, la sediul Primariei Municipiului Bucuresti, vizita unei delegatii chineze, formata din reprezentanti ai grupului Shanghai Urban Construction Group (SUCG) International Engineering Co. Ltd. cu care a discutat despre posibilitatea incheierii unui parteneriat public-privat pentru realizarea proiectului „Inchidere Inelul Median de circulatie la Zona Nord-Autostrada Urbana-tronson Lacul Morii – Soseaua Colentina“. In cadrul intrevederii, Yu Qiu, unul dintre reprezentantii SUCG International Engineering, a explicat faptul ca sunt interesati de acest proiect si ca, avand in vedere complexitatea si dimensiunea lucrarii, se va analiza posibilitatea formarii unui consortiu de firme chinezesti interesate sa poata prelua realizarea intregului proiect”, precizeaza Primaria Capitalei. SUCG International Engineering are o cifra de afaceri de 5 miliarde de euro pe an si este specializata in lucrari de infrastructura si constructii de poduri.

Tot vineri, Oprescu s-a intalnit si cu reprezentantii companiei Artimpeks LTD si le-a prezentat proiectul autostrazii suspendate. „Membrii delegatiei turce s-au declarat interesati de acest proiect si au solicitat toate informatiile tehnice aferente. In viitorul apropiat urmeaza sa aiba loc o noua intalnire in care sa se discute si alte detalii, inclusiv identificarea solutiilor optime de finantare. Bucurestiul reprezinta o piata credibila si atractiva, firme importante din intreaga lume dorind sa dezvolte proiecte de investitii in parteneriat public-privat in Romania si in primul rand in Bucuresti”, sustin reprezentantii municipalitatii.

La inceputul lunii septembrie primarul Capitalei s-a intalnit cu reprezentantii firmei de constructii China Communication Constructions Company Limited pentru a obtine finantare pentru acest proiect. ’’China Communication Constructions Company Limited este interesata de finantarea acestui proiect de o lunga perioada de timp. Avand in vedere acest lucru, ne dorim sa concretizam aceasta investitie. Avem experienta bogata in privinta proiectelor realizate in parteneriat public privat si avem si sprijinul Guvernului Chinez si al bancilor’’, au declarat reprezentantii companiei.

Autostrada suspendata, tronsonul din zona de Nord, va face legatura intre Soseaua Colentina (intrarea in Bucuresti) si Lacul Morii, de-a lungul caii ferate, avand o lungime 13 km. Traseul exact al arterei nu a fost insa stabilit deoarece inca nu a fost aproabt Planul Urbanistic Zonal. Vezi aici traseul autostrazii suspendate.

La sfarsitul lunii august Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat cheltuirea sumei de 1,57 miliarde de euro pentru acest proiect. Banii ar urma sa fie cheltuiti astfel:

  •     233 milioane euro pentru exproprieri si amenajarea terenului
  •     57,7 milioane euro pentru proiectare si asitenta tehnica
  •     1,26 miliarde euro pentru construirea propriu-zisa a autostrazii
  •     153 milioane euro pentru alte cheltuieli

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca aceasta suma nu va fi platita de la bugetul local, ci dintr-un parteneriat public-privat. Insa, potrivit proiectului de hotarare votat, „finantarea investitiei se va face din alocatii bugetare si/sau alte fonduri legal constituite”. Nu este specificat nimic despre un parteneriat public-privat si despre modul cum partenerul privat isi va recupera investitia facuta.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro