Serviciu de consiliere al RAC pentru publicitari: cum poti evita interzicerea unei campanii
Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) anunta lansarea unui serviciu prin care companiile sau agentiile de publicitate vor putea solicita recomandari pentru realizarea unei campanii, astfel incat aceasta sa fie in ton cu principiile si standardele etice in publicitate. Potrivit unui comunicat al organizatiei, recomandarile RAC vor putea fi solicitate gratuit pana la sfarsitul anului 2009 de catre orice detinator de companie de comunicare, membru sau nu al asociatiei.
Serviciul, intitulat Copy Advice, reprezinta o premiera in Romania si va intra in functiune incepand cu anul 2009. Detinatorii unei campanii de comunicare pot solicita Copy Advice pentru orice forma de publicitate, de la spot tv, radio, print, pana la forme neconventionale. Intregul proces dureaza trei zile de la depunerea solicitarii, iar raspunsul comitetului de Copy Advice poate contine inclusiv sugestii privind modificarile ce trebuie aduse unei campanii, astfel incat sa fie conforma cu principiile etice prevazute de Codul de Practica in Publicitate elaborat de RAC.
Comunicatul o citeaza pe Ecaterina Safarica, presedintele organizatiei, potrivit careia „evaluarea potentialelor incalcari ale Codului de Practica in Publicitate inainte ca o campanie sa fie finalizata previne atat dezinformarea consumatorilor, cat si risipa generata de refacerea campaniilor in cazul celor neconforme cu Codul de practica in Publicitate in prima varianta”.
Serviciul este oferit de RAC printr-o comisie de Copy Advice formata din conducerea executiva a asociatiei si un numar de experti special desemnati. Recomandarile organizatiei vor fi oferite gratuit pana la sfarsitul anului 2009 oricarui detinator de campanie de comunicare, membru sau nu al RAC.
Serviciul romanesc de Copy Advice are la baza modele din alte tari europene, precum Marea Britanie, Austria, Spania, Belgia, Ungaria, Portugalia sau Italia, care au fost adaptate la realitatile pietei de publicitate autohtone.
„Speram ca efectele sa nu se lase asteptate si sa scada numarul campaniilor contestate sau care ajung subiecte de discutie pentru CNA sau pentru Comitetele Etice RAC. Dar pentru a ajunge aici avem nevoie de sprijinul activ al tuturor membrilor nostri. Nu suntem aici ca sa judecam sau ca sa distrugem ideile creative ale agentiilor. Ne dorim sa fim constructivi si, impreuna cu cei care vor apela la noi, sa gasim acele solutii care sa puna in valoare ideile creative fara a aduce atingere eticii in comunicare”, afirma Victor Dobre, membru in Consiliul Director RAC si directorul executiv al International Advertising Alliance, citat in comunicat.