De ce vrea Germania să raționalizeze alimentarea mașinilor electrice
Deoarece mașinile electrice amenință să supraîncarce rețeaua de alimentare, Agenția Federală de Rețea din Germania vrea să raționalizeze încărcarea. Pompele de căldură provoacă și ele probleme în acest sens.
Mașinile electrice și pompele de căldură ar trebui să aducă de fapt o contribuție semnificativă la lupta împotriva schimbărilor climatice. Dar iată cum aparenta salvare devine o amenințare pentru infrastructura electrică.
Klaus Müller, șeful Agenției Federale de Rețea din Bonn, avertizează consumatorii despre acest lucru, după cum a relatează Kreiszeitung.de.
„Dacă se instalează în continuare atât de multe pompe de căldură și noi stații de încărcare și dacă nu acționăm, atunci ne temem de apariția unor defecțiuni locale de curent, în rețeaua de distribuție,”, a spus Müller, citat de manager-magazin.de.
Potrivit publicației, el ar fi fost deja însărcinat de ministrul Economiei, Robert Habeck (Verzi) să se ocupe de această problemă. Se menționează și că Agenția Federală de Rețea ar trebui să ia în considerare restricționarea încărcării mașinilor electrice.
Potrivit informațiilor din articol, ar putea exista o limită de timp pentru utilizarea stațiilor de încărcare. Dar Müller nu ia în calcul o reducere completă a alimentării mașinilor electrice. „Vrem să garantăm o aprovizionare minimă, în orice moment”, a spus șeful Agenției Federale de Rețea.
Concret, aceasta ar putea însemna că gospodăriile vor fi furnizate cu energie pentru încărcarea mașinilor electrice, doar timp de trei ore pe zi, iar acest contingent ar trebui să fie suficient pentru o autonomie de aproximativ 50 de kilometri. În proiectul propus se specifică 1 ianuarie 2024, ca dată de start.
Critici puternice vin din partea industriei auto. „Dacă încărcarea acasă ar fi posibilă doar într-o măsură limitată, ar exista o semnificativă scădere de confort”, spune Hildegard Müller, președinta Asociației Industriei Auto.
Se pare însa că nu doar Germania ia în calcul astfel de măsuri. „Este și mai flagrant în Elveția: acolo se discută o interdicție de conducere pentru mașinile electrice”, scrie publicația Merkur.de.