Cum functioneaza asigurarile de munca in Italia
In cazul in care un muncitor angajat cu forme legale in Italia sufera un accident de munca sau se alege cu o boala profesionala, angajatorul este obligat sa ii asigure intre 60% si 75% din salariul avut pe toata perioada incapacitatii de munca.
Conform Departamentului pentru Munca in Strainatate, aceasta se numeste „indemnizatie pentru incapacitate de munca temporara absoluta” si nu este limitata in timp. Indemnizatia decurge din a patra zi succesiva a celei in care a avut loc accidentul de munca sau s-a manifestat boala profesionala.
Angajatorul este obligat sa ii acorde lucratorului accidentat salariul integral pentru ziua in care a avut loc accidentul de munca si 60% din salariul respectiv (cu exceptia unor conditii mai bune prevazute de norme legislative si regulamentare, precum si de contracte colective sau individuale de munca) pentru restul de zile pana cand intervine asigurarea (3 zile).
Din a patra zi pana in a 90-a zi, suma indemnizatiei temporare este de 60% din salariul zilnic al lucratorului in ultimele 15 zile precedente accidentului de munca sau manifestarii bolii profesionale. Din a 91-a zi pana la insanatosirea clinica, suma ajunge la 75% din retributie. In caz de internare in spital, suma poate fi redusa cu o treime.