Sari direct la conținut

Adrian Nastase: Proiectul Autostrazii Transilvania, sabotat politic. Basescu a intrerupt lucrarile pentru doi ani

HotNews.ro

Fostul premier Adrian Nastase a declarat joi ca proiectul constructiei Autostrazii Transilvania, contractat cu compania americana Bechtel, a fost sabotat politic, el aratand ca in 2005 Traian Basescu si ministrul Transporturilor de atunci au intrerupt lucrarile pentru aproape doi ani, relateaza Mediafax.

Intrebat daca se putea gasi o alta solutie in privinta contractului cu Bechtel decat cea in care statul roman sa plateasca despagubiri de 37 de milioane de Euro, Nastase a raspuns: „Da. In 2005. In 2005, va aduc aminte, Traian Basescu a vrut sa vada daca nu cumva compania Bechtel a dat comisioane Guvernului pe care l-am condus si a intrerupt timp de aprope doi ani, un an si jumatate – ministrul Dobre (Gheorghe Dobre – n.r.) de atunci este responsabil pentru aceasta decizie – lucrarile la autostrada”.

Nastase a spus ca in acest timp in care lucrarile au fost intrerupte contractul cu Bechtel s-a triplat din cauza faptului ca echipamentele fusesera deja aduse in tara iar preturile la ciment, beton, fier beton si exproprieri au crescut.

„In felul acesta, contractul s-a triplat. Au fost niste incercari de modificare a contractelor, unele extrem de nefericite”, a spus Nastase, el aratand ca presedintele Traian Basescu si Guvernul de atunci au manifestat „ura” impotriva contractului cu Bechtel.

Nastase a spus ca „ura” era bazata inclusiv pe faptul ca s-a mers pe un traseu care nu era agreat de „prietenul” lui Traian Bsaescu de la BEI, care voia ca autostrada sa mearga pe un alt traseu.

„Astea sunt explicatiile. De ce Bechtel a reusit sa faca autostrada din Croatia pana la Dubrovnik sau autostrada din Albania, spre Kosovo? Trebuie sa ne punem aceste intrebari. Evident ca, practic, proiectul a fost sabotat politic”, a spus Nastase.

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, a declarat, miercuri seara, ca a fost reziliat contractul cu Bechtel pentru construirea Autostrazii Transilvania, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro