Sari direct la conținut

Asociatia Construim Romania cere autoritatilor feroviare sa nu autorizeze pentru circulatia cu calatori in Romania automotoarele IC2 achizitionate de Astra

HotNews.ro
Automotor IC2 al Astra Trans Carpatic, Foto:
Automotor IC2 al Astra Trans Carpatic, Foto:

Asociatia Construim Romania a transmis un apel catre Ministerul Transporturilor, Autoritatea Feroviara Romana, Autoritatea de Reforma Feroviara si catre CFR SA in care cere sa nu autorizeze pentru circulatia de calatori in Romania automotoarele IC2 recent achizitionate de catre Astra Transcarpatic. Asociatia sustine ca automotoarele sunt nesigure pentru circulatie si prezinta riscuri majore de incendiu, deraiere si depasire a spatiului de franare in exploatarea cu calatori, aceste deficiente reprezentand motivul pentru care operatorul DSB din Danemarca le-ar fi scos din uz.

„Ramele feroviare in cauza au fost produse de Ansaldo Breda, Italia in cadrul unui contract de 106 rame feroviare de 2 si 4 vagoane, denumite IC2, respectiv IC4 si au fost destinate transportului de calatori operat de compania nationala de transport feroviar de calatori din Danemarca, DSB, contract semnat in anul 2000. Ramele au fost livrate abia din 2009, cu 6 ani intarziere fata de termenul contractual si din pacate, calitatea proiectarii si constructiei acestor rame a fost atat de scazuta, incat ele au prezentat din start numeroase riscuri majore in operarea cu calatori: risc de incendiu, risc de rupere de osie, risc de deraiare, risc de depasire a spatiului de franare”, se arata in apelul transmis de Asociatia Construim Romania.

Seria de rame feroviare IC2/IC4 a facut obiectul unei analize detaliate din partea institutului elvetian PROSE, in colaborare cu compania feroviara nationala din Elvetia, SBB., arata Asociatia.

„Raportul Prose detaliaza toate probleme tehnice ale acestor rame, cele mai multe fiind riscuri in exploatare, care nu pot fi detectate in mod normal in faza de omologare. Toate subsistemele principale (motor, boghiu, sistem de franare) prezinta probleme majore, care conduc in exploatare de la ruperi de conducte de alimentare cu combustibil, la fisuri in osii si cutiile osii. Din aceste motive, dupa 8 ani de incercari de a gasi solutii tehnice pentru a le mentine in operare si dupa cateva zeci de milioane de EUR investite in aceste incercari, DSB a ajuns la concluzia ca ramele IC2 / IC4 nu sunt apte de circulatie cu calatori, asa ca in 2016 a decis retragerea lor din circulatie, urmata de casare. Ramele IC2 pe care doreste sa le omologheze Astra Transcarpatic au fost complet retrase din circulatie in vara lui 2016, la doar 4 ani de la livrare, majoritatea avand zero kilometri in exploatare comerciala. Marturia clara a faptului ca ramele erau inapte de circulatie cu calatori in conditii de siguranta o sta faptul ca in afara de cele 15 rame IC2 achizitionate de Astra Transcarpatic, restul de 8 au fost deja dezmembrate de DSB in iunie 2017, alaturi de o buna parte dintre ramele IC4”, atrage atentia Construim Romania.

„In lumina acestor informatii, consideram ca este imposibil ca Astra Transcarpatic impreuna cu Astra Vagoane Arad sa aiba posibilitatea tehnica si financiara de a reusi in doar cateva luni ceea ce operatorul national din Danemarca, DSB si producatorul ramelor, Ansaldo Breda, nu au reusit in 17 ani, respectiv sa faca ramele IC2 sigure pentru operarea cu calatori”, se mai arata in apelul Asociatiei.

Citeste mai multe despre:

Pericolul pe roti de fier – Romania second-hand si Catastrofalele IC2

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro