AUDIO Jurnalul Economic RFI – HotNews.ro: Concluziile intalnirii FMI-Sindicate. Mihai Tanasescu: Provocarile carora Romania trebuie sa le faca fata: lipsa de credibilitate in aplicarea masurilor si combaterea "lenta" a evaziunii fiscale
Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale – HotNews.ro
Descarca fisierul audio in format MP3
Concluziile intalnirii FMI-Sindicate
Principala problema ridicata de sindicate la intalnirea cu reprezentantii Fondului Monetar International a fost absorbtia fondurilor europene. Sindicalistii au cerut chiar suplimentarea imprumutului extern cu 3 miliarde de euro, pentru pre-finantarea proiectelor europene. Seful misiunii FMI in Romania, Jeffrey Franks, sustine insa ca nu se pune problema acordarii unor sume suplimentare, ci „este nevoie de eliminarea piedicilor in utilizarea eficienta a banilor europeni”. El a mai aratat ca exista ingrijorari că revenirea economiei va fi mai lenta, precizand ca exista necesitatea unei ajustari fiscale consistente. „Daca aceste ajustari vor fi facute, sunt optmist ca lucrurile se vor imbunatati”, a mai declarat Franks. Liderul Confederatiei Nationale Sindicale „Cartel ALFA”, Bogdan Hossu, a precizat ca la intalnirea cu reprezentantii FMI s-a mai ridicat problema evaziunii fiscale, in special a celei pe piata fortei de munca, subiect prioritar pe agenda Fondului in perioada urmatoare. Totodata, liderul Blocului National Sindical, Dumitru Costin, a spus la iesirea de la intrevederi ca Executivul analizeaza retragerea graduala a subventiilor pentru gaze naturale.
Mihai Tanasescu: Provocarile carora Romania trebuie sa le faca fata: lipsa de credibilitate in aplicarea masurilor si combaterea „lenta” a evaziunii fiscale
Romania dispune de cateva atuuri in relatia cu Fondul Monetar International, dar trebuie in acelasi timp sa faca fata unor provocari serioase. Avertismentul vine de la fostul ministru de Finante Mihai Tanasescu, in prezent reprezentant al Romaniei in boardul FMI. Romania se confrunta cu o lipsa de credibilitate in ceea ce priveste aplicarea masurilor asumate, avand de suferit si in ce priveste aplicarea „mai hotarita” a masurilor de combatere a evaziunii fiscale, a declarat Tanasescu pentru HotNews.ro. Potrivit acestuia, capitolele la care Romania mai poate puncta tin de prezentarea reformelor intr-un cadru de strategie pe termen lung si de o coordonare mai buna a comunicarii interne si externe. De partea cealalta, a avantajelor care trebuie fructificate, Romania a dovedit o importanta determinare politica in privinta continuarii reformelor structurale si a demonstrat un comportament pro-activ in relatia cu Comisia Europeana si cu reprezentantii Fondului. Reprezentantii institutiei financiare vor pleca de la Bucuresti cu o impresie buna si nu vor fi probleme cu eliberarea urmatoarei transe de imprumut, a precizat Mihai Tanasescu, care a confirmat faptul ca nu ar trebui sa existe probleme cu eliberarea urmatoarei transe, de 900 de milioane de euro.
Romcar nu mai este reprezentantul Ford in Romania. De la 1 august si-a inceput activitatea Compania Nationala de Vanzari
Romcar nu mai este reprezentantul Ford in Romania. De la 1 august, activitatea de comercializare a masinilor Ford in Romania este gestionata de Compania Nationala de Vanzari care se va ocupa si de activitatile de post-vanzare. Britanicul Paul Flanagan conduce noua companie de vanzari. Flanagan a fost responsabil cu coordonarea activitatii de vanzari a 188 de dealeri din Marea Britanie. Din 1992, Ford a fost reprezentata de Romcar care detine peste 30 de puncte de vanzare. In cel mai bun an de dinainte de criza, compania a trecut de 20.000 de vehicule vandute. In 2008 s-au inmatriculat peste 17.000 de masini Ford in tara, insa anul trecut scaderea a fost de 58%. In primul semestru din 2010 inmatricularile masinilor marcii americane au scazut cu 32%, spre circa 2.400 de unitati.
Dacia si Volkswagen, singurele marci la care vanzarile au urcat in iulie pe piata franceza. Marca romaneasca ocupa locul cinci in topul vanzarilor
Dacia si Volkswagen sunt singurele marci la care vanzarile au urcat in luna iulie pe piata franceza. Vanzarile de masini noi in Franta au scazut cu 13 procente luna trecuta, ca efect al diminuarii primei de casare in programul Rabla. Marcile locale Renault, Peugeot si Citroen au avut impreuna 53% din piata, fiind urmate de Volkswagen si Dacia, singurele brand-uri la care vanzarile au urcat in aceasta luna. Per total, in sapte luni piata franceza a masinilor noi a avansat cu 2,8%, spre circa 1,38 de milioane unitati, dupa ce primele luni ale anului au fost foarte bune. Renault a vandut peste 300.000 de masini, Peugeot s-a apropiat de 250.000, iar Citroen a trecut de 200.000. Volkswagen a comercializat aproape 90.000 de masini, Ford s-a apropiat de 75.000, iar Dacia si-a gasit aproximativ 70.000 de clienti, aproape triplu fata de primele sapte luni ale anului trecut.