Sari direct la conținut

AUDIO Jurnalul Economic RFI – HotNews.ro: INS: Rata somajului a urcat la 7,5% in ultimul trimestru al anului trecut. Bulgarii vor concesiona principalele porturi, gari si aeroporturi pentru a atrage investitori dispusi sa le modernizeze

HotNews.ro

Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale – HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

INS: Rata somajului a urcat la 7,5% in ultimul trimestru al anului trecut

Rata somajului a urcat la 7,5% in ultimul trimestru al anului trecut. Cifrele publicate de Institutul National de Statistica arata ca rata somajului a crescut atat fata de trimestrul anterior, cat si fata de perioada similara din 2008. Cel mai ridicat nivel al somajului s-a inregistrat in randul tinerilor cu varste cuprinse intre 15 si 24 de ani. Datele statistice mai arata ca somajul din mediul urban a fost in ultimul trimestru al anului trecut de 8,9%, in vreme ce in mediul rural a fost de 5,8%. In ceea ce priveste salariul mediu net din luna februarie, acesta a scazut cu 15 lei fata de nivelul din prima luna a anului, stabilizandu-se la aproximativ 1.400 de lei. Cele mai mari contractii s-au inregistrat in show-biz (unde salariul net a scazut cu 450 de lei), in asigurari si imobiliare. Au existat si categorii de salariati care au inregistrat cresteri ale salariilor nete, acestia fiind angajatii din productia tutunului, petrolului si cei din segmentul farmaceutic. Bancherii si-au „conservat” salariile, nivelul venitului lunar mediu net fiind de aproximativ 3.200 de lei.

Grecia se imprumuta de doua ori mai scump decat Germania, dupa zvonurile legate de renegocierea acordului de salvare UE – FMI

Grecia se imprumuta de doua ori mai scump decat Germania, dupa zvonurile legate de renegocierea acordului de salvare. Dobanzile la obligatiunile grecesti au ajuns astfel la cel mai ridicat nivel de la debutul crizei. Reactia pietei vine la cateva zile dupa publicarea unui raport care vorbeste despre intentia liderilor greci de a renegocia acordul de ajutor financiar din partea Uniunii Europene si a Fondului. In ciuda unei dezmintiri repetate, piata financiara a reactionat imediat. In momentul de fata, Grecia plateste de doua ori mai scump decat Germania imprumuturile pe pietele externe. Grecia trebuie sa stranga de pe pietele financiare 20 de miliarde de euro, pana la sfarsitul lunii mai, pentru a putea rambursa cheltuielile cu o datorie de 300 de miliarde de euro. Statisticile macroeconomice nu prezinta insa date linistitoare. Potrivit Comisiei Europene, economia se va contracta cu 2,5%, fata de o estimare initiala de 2%. Deficitul, revizuit si el in crestere, va atinge 13% din Produsul Intern Brut.

Bulgarii vor concesiona principalele porturi, gari si aeroporturi pentru a atrage investitori dispusi sa le modernizeze

Bulgaria va concesiona companiilor private principalele porturi, aeroporturi si gari, pentru a atrage investitori dispusi sa le modernizeze. Terminalele de marfuri pentru principalele doua aeroporturi, Sofia si Plovdiv, precum si patru aeroporturi vor face obiectul a patru oferte ce vor fi lansate in curand, au anuntat oficialii bulgari. Vor fi concesionate si anumite parti din doua porturi bulgare la Marea Neagra – Varna si Burgas – precum si porturile de pe Dunare – Ruse, Silistra, Tutrakan, Nikopol, Vidin si Lom. Concesionarile sunt destinate proiectelor care nu pot fi finantate prin fonduri europene. Bulgaria dispune pana in 2013 de fonduri europene pentru transporturi, in valoare de doua miliarde de euro. Ele nu sunt aplicabile decat infrastructurilor care se gasesc pe marile artere europene, numite ‘culoare paneuropene’, iar Bulgaria este traversata de cinci astfel de culoare. Doar 2,5 la suta din aceste fonduri europene au fost cheltuite, din cauza intarzierilor de acreditare a organismelor de control a fondurilor europene, dar si a numarului insuficient de proiecte prezentate.

Renault-Nissan si Daimler au dat unda verde aliantei – Masinile smart vor fi produse si la uzine Renault, germanii furnizeaza motoare pentru Infiniti

Renault-Nissan si Daimler au batut miercuri palma si se vor alia, urmand sa realizeze in comun diverse proiecte. Printre planurile noii aliante se numara lansarea unor modele de mici dimensiuni si producerea unor motorizari eficiente, au anuntat cele doua grupuri. Va exista asadar o colaborare pentru dezvoltarea unor noi modele smart ce urmeaza a fi produse la uzina Renault in Slovenia, iar Daimler va furniza motorizari pentru Infiniti, divizia de lux a Nissan. Grupurile vor colabora si la vehicule electrice si utilitare. Cele doua companii vor dezvolta impreuna paltforma pentru noua generatie Twingo, pentru noul smart fortwo si pentru un nou model smart de patru locuri. Versiunile cu doua locuri vor fi produse la uzina smart din Franta, in timp ce fabrica ce produce in Slovenia Twingo va asambla si noul smart de patru locuri, dar nu inainte de 2013. Modelele vor fi disponibile inca de la inceput si in versiuni 100% electrice. Grupurile vor face si un schimb de actiuni, Renault-Nissan urmand sa preia 3,1% din Daimler, in timp ce nemtii vor prelua tot atat din alianta franco-nipona.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro