Sari direct la conținut

Autoritățile de concurență pot constata existența unor încălcări din sfera protecției datelor cu caracter personal

PwC România
Daniel Vinerean, Sonia Voinescu, Foto: PwC România
Daniel Vinerean, Sonia Voinescu, Foto: PwC România

​​Prin hotărârea recent adoptată în cazul Meta Platforms (fostă Facebook) [1], Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) setează o bornă în privința colaborării dintre autoritățile de concurență și cele de supraveghere în domeniul protecției datelor cu caracter personal.

Meta Platforms gestionează Facebook în UE, dar și alte servicii online, inclusiv Instagram și WhatsApp. Modelul economic al rețelelor sociale gestionate de Meta Platforms constă în esență, pe de o parte, în oferirea de servicii gratuite de tip social media (inclusiv) persoanelor fizice și, pe de altă parte, în vânzarea de publicitate online, adaptată preferințelor acestor utilizatori ai rețelei sociale. În acest din urmă caz este așadar vorba de marketing direct menit să prezinte utilizatorilor produsele și serviciile care i‑ar putea interesa, în special în funcție de preferințele de consum, de interese, de puterea de cumpărare și de circumstanțele personale ale acestora.

Autoritatea germană de concurență (Bundeskartellamt) a inițiat o investigație împotriva Meta Platforms privind un potențial abuz de poziție dominantă, în urma căreia, prin decizia adoptată, i-a interzis utilizarea datelor cu caracter personal obținute prin condiționarea folosirii Facebook de către persoanele fizice care au reședința în Germania, de prelucrarea datelor lor off Facebook.

Citește continuarea articolului pe blogul PwC România

Articol semnat de Daniel Vinerean, Avocat Senior Coordonator D&B David și Baias și Sonia Voinescu, Avocat Senior Colaborator D&B David și Baias

Articol susținut de PwC România

ARHIVĂ COMENTARII