Sari direct la conținut

Avantajele și dezavantajele unui contract cu Hidroelectrica / Ce experiențe au clienții furnizorului de energie

HotNews.ro
Facturi la electricitate, Foto: Volgariver / Dreamstime.com
Facturi la electricitate, Foto: Volgariver / Dreamstime.com

Clienții Hidroelectrica de pe un grup de Facebook au realizat un ghid care cuprinde avantajele și dezavantajele încheierii unui contract de furnizare a energiei cu această companie. Inițiativa vine, spun ei, după ce au constatat că pe grupul respectiv se repetă întrebarea dacă este o idee bună să devii consumator al Hidroelectrica.

Ghidul începe cu un disclaimer al celui care a inițiat postarea:

„Mentionez ca NU sunt angajat Hidroelectrica și nici angajatul unui alt operator economic concurent al Hidroelectrica, iar avantajele si dezavantajele expuse mai jos sunt strict pe baza punctului meu de vedere ca și client Hidroelectrica, dar ca și admin pe acest grup care NU tine de Hidroelectrica sau de vreun alt operator de pe piața de energie din România”.

Redăm mai jos concluziile oamenilor de pe grup, în baza propriilor experiențe:

Avantaje:

  • preț foarte bun comparativ cu ceilalți competitori, mai ales pentru cei care au un consum mare (peste 300 kWh).
  • nu aveți de plată niciun abonament zilnic;
  • scadență reală de 45 zile pentru plata facturii;
  • garanția că aveți ca furnizor o companie mare care nu este o firmă de apartament și care nu va dispărea de pe piață urmând a să fiți preluați de către furnizorii de ultimă instanță (FUI);
  • contractarea se poate face ușor online în doar câteva minute, dar se poate face și prin poștă ori fizic, în orice sucursală Hidroelectrica;
  • există un cont online numit iHidro disponibil atât pe Android, cât și iOS. În acest cont online putem vedea istoricul de facturi și plăți, se poate trimite indexul, însă momentan nu oferă posibilitatea de a plăti facturile HE;
  • indexul se poate trimite ușor folosind fie platforma web HE, fie telefonic, fie contul online iHidro;
  • multe modalități de plată, atât online, cât și fizic. Nu există casierii în sucursalele Hidroelectrica;
  • energie verde 100%.

Dezavantaje:

  • deși există mai nou cont online (iHidro) informațiile afișate în cont nu sunt tocmai exacte pentru toți clienții și prezintă tot felul de erori de construcție (facturile nu pot să fie descărcate de către cei cu Android 13 și iOS, ultimul index comunicat nu este cel trimis de către client, ci cel pus de către HE care conține și estimarea pentru ultimele zile din lună etc.);
  • în contul online iHidro nu există istoricul indecșilor comunicați și nici nu se primește o confirmare pe email pentru comunicarea indexului așa cum se întâmplă pe platforma web HE;
  • din păcate, în iHidro momentan NU se pot plăti facturile Hidroelectrica;
  • contul online iHidro nu prezintă multe opțiuni comparativ cu aplicațiile competitorilor;
  • comunicarea dificilă cu cei de la Hidroelectrica atât din punctul de vedere al departamentului de call-center, cât și al numărului foarte redus de sucursale HE. De asemenea, programul în aceste sucursale este unul foarte foarte redus, în general de numai o oră pe zi de luni până vineri;
  • în prezent emiterea facturilor se face lună de lună, undeva după data de 25 ale lunii, însă sunt în continuare destui colegi de grup care nu au primit facturi de luni și luni de zile, poate chiar ani, însă eu le-aș considera excepții. Avem colegi pe grup care declară că nu au primit facturi chiar din 2022. Totuși am vrut să precizez asta pentru că este o realitate tristă și care poate să fie rezolvată fie cu cei de la HE, fie în ultima instanță cu ANPC și ANRE;
  • lipsa unui procesator online de plăți;
  • departamentul de relații cu clienții lasă foarte foarte mult de dorit, atât pe partea de sesizări scrise, cât și pe partea de call-center;
  • nu există o rețea răspândită de puncte de lucru cu publicul, precum au ceilalți furnizori de energie electrică. Nu există un punct de lucru în fiecare județ. Programul de lucru în sucursale este unul nejustificat de redus. Sperăm să fie mărit acest program de lucru, dar și să fie deschise mai multe sucursale HE în țară;
  • emiterea cu întârziere sau chiar deloc a facturilor către clienții care sunt și prosumatori. Există întârzieri destul de mari la emiterea facturilor pentru această categorie de clienți;
  • nu există casierii în sucursalele Hidroelectrica, se poate plăti cu cash doar la stațiile selfpoint sau ATM multifuncționale BCR;
  • fiind o companie de stat care nu a investit suficient și la timp în digitalizare și nici în crearea unor proceduri clare și eficiente, există o rigiditate și lentoare destul de evidentă în relația cu clienții, devenind chiar frustrantă pentru clienți. Totuși față de acum un an s-au făcut mici progrese.

Alți clienți au adăugat:

  • Mulțumim. Pentru mine esențial este prețul, cu restul ne descurcăm!
  • Doresc să vă transmit ca pe iOS se poate descărca/ salva factura în telefon.
  • Mai multe puncte de lucru sau program mai mare pentru cele existente = cheltuieli mai mari cu personal/sediile efective și servicii conexe care ar trage în sus prețurile. Toți privații concurenți au închis în ultimii ani majoritatea punctelor de lucru ca să își maximizeze profitul reducând astfel costurile.
  • Plata online cu cardul = comisioane de acceptare care ar fi plătie de furnizor (nu de către plătitor) de 1% din suma încasată pe acest canal de plată care de asemenea s-ar regăsi ulterior în preturi.
  • Plata în numerar prin mai multe canale – furnizorii de servicii și automate de plată în numerar, altii decât bancile comerciale la care are compania conturi deschise, au comisioane de obicei mai mari decat cele de acceptare plată cu cardul. Deci ne întoarcem la concluzia de la punctul de mai sus despre acceptarea plății cu cardul.
  • Eu nu aș identifica lipsa casieriilor în sucursalele HE ca fiind un dezavantaj. De foarte mulți ani, majoritatea furnizorilor tradiționali de energie electrică și/sau gaze naturale au renunțat la activitatea de încasare în punctele de lucru. Având în vedere multitudinea de modalități de plată disponibile tuturor categoriilor de clienți, acțiunea nu a avut un impact negativ asupra clienților. Cei obișnuiți cu plata în numerar s-au reorientat spre canale alternative de plată, s-au adaptat. De ce ar recurge un furnizor relativ nou în piața de energie la practici demult apuse?
  • Din august 2023 nu a mai venit nicio factură, dar aștept că am timp.
  • Am contract cu Hidroelectrica din 2022 luna octombrie. Nu am primit nicio factură în tot timpul ăsta. Am facut plângere la protecția consumatorului, și surpriză. De fapt nu am contract cu ei. Menționez ca e primul contract făcut cu un furnizor de electricitate. Romania țara tuturor posibilităților. (Clientul postează un răspuns al Hidroelectrica din ianuarie 2024, în care compania spune că nu i-a înregistrat contractul „dintr-o eroare a roboților” și cere retransmiterea documentelor).

Sursa foto: Dreamstime

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro