Sari direct la conținut

​Bugetul Capitalei pe 2023 – dezbătut vineri; PSD propune suplimentări pentru stimulentele financiare şi Banca de alimente

HotNews.ro
Nicusor Dan, Foto: Adi Iacob / HotNews
Nicusor Dan, Foto: Adi Iacob / HotNews

Proiectul de buget al Municipiului Bucureşti pentru anul 2023 va fi supus vineri votului în Consiliul General al Capitalei. Pe ordinea de zi figurează şi un al doilea proiect conform căruia Primăria Capitalei urmează să contracteze un împrumut în valoare de 150 de milioane de lei.

Banii vor fi folosiţi pentru: investiţii în consolidarea reţelei de termoficare, o serie de proiecte prevăzute în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU), Pasajul Doamna Ghica, Penetraţia Prelungirea Ghencea – Domneşti şi Supralărgirea Bulevardului Ghencea; refacerea patinoarului Flamaropol, traseu prioritar pietonal şi de biciclişti.

În ce priveşte proiectul de buget al Capitalei, grupul PSD a depus un amendament care prevede: suplimentarea cu 630 de milioane de lei pentru plata stimulentelor financiare; suplimentarea cu 56 de milioane de lei pentru continuarea lucrărilor la obiectivul „Bancă de alimente, Cantină socială, Centru de asistenţă pentru mamă şi copil şi reintegrare socio-profesională”; 24,7 milioane lei pentru finalizarea lucrărilor la blocul de locuinţe sociale din bd. Ghencea nr. 322 – 326; 2 milioane de lei pentru dezvoltarea proiectului cultural-artistic „Pinacoteca Municipiului Bucureşti”. Amendamentul a primit aviz negativ, joi, în cadrul Comisiei economice.

Tot atunci, consilierul municipal PNL Răzvan Socolovici a declarat că liberalii vor depune un amendament care vizează majorarea capitalului social al STB cu 100 de milioane de lei (în baza deciziei de marţi a CGMB); alocarea a 20 de milioane de lei pentru eficientizarea iluminatului public pe 13 bulevarde; suplimentarea cu un milion de lei a sumelor destinate pentru bugetarea participativă; suplimentarea cu 37 de milioane de lei pentru salariile angajaţilor din Primărie şi instituţiile subordonate (ca urmare a creşterilor care se aplică din luna ianuarie, în baza unei hotărâri aprobate în şedinţa de marţi a CGMB); suplimentarea sumelor pentru reparaţii de străzi şi trotuare; suplimentări pentru instituţii de cultură.

Totodată, luni, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, anunţa că în proiectul de buget al Capitalei va fi propusă o sumă „consistentă” pentru microcipări şi sterilizări gratuite, dar şi pentru extinderea capacităţilor din adăposturile de câini. El preciza că are în vedere alocarea a 10 milioane de lei în bugetul din acest an pentru sterilizarea câinilor, dar menţiona că suma va fi stabilită în urma discuţiilor cu grupurile politice din CGMB.

Conform proiectului, Primăria Capitalei şi instituţiile subordonate ar urma să aibă în 2023 un buget general de 11,3 miliarde de lei, din care bugetul local este estimat la 8 miliarde de lei.

Veniturile totale ale bugetului general centralizat au fost prognozate la 11.393.740.000 lei, din care ponderea cea mai mare o deţin:

* cotele defalcate din impozitul pe venit – 4,8 miliarde lei;

* venituri nefiscale – 2,7 miliarde lei;

* subvenţii de la bugetul de stat şi de la alte administraţii – 1,3 miliarde lei;

* sume primite de la UE în contul plăţilor efectuate – 912 milioane lei;

* operaţiuni financiare – 1 miliard de lei;

* venituri din capital – 350 milioane lei;

* impozite şi taxe pe bunuri şi servicii – 55 milioane lei.

Cheltuielile totale au fost prognozate la suma de 11.393.740.000 lei, din care:

* cheltuieli de personal – 2 miliarde de lei, din care 1,3 miliarde lei pentru cele 19 spitale aflate în subordonare locală;

* bunuri şi servicii – 2,1 miliarde lei, din care 1,1 miliarde lei pentru cele 19 spitale;

* dobânzi – 267 milioane lei;

* subvenţii pentru acoperirea diferenţei de preţ şi tarif – 2,4 miliarde lei;

* proiecte cu fonduri externe nerambursabile – 1,7 miliarde lei;

* asistenţă socială – 305 milioane lei;

* investiţii – 1,2 miliarde lei;

* rambursări de credite – 877 milioane lei.

ARHIVĂ COMENTARII
Cristi • 2007-12-17 09:29:53
din nou zapada. Avem flote intregi de masini pentru dezapazire prezentate cu mare fast, avem o taxa de drum care creste de la anul si avem si zapada necuratata pe drumuri. Ne-a surprins iarna din nou. Oare de ce mai stam in tara asta? Sau oare de ce nu-i dam afara pe toti care doar ne taxeaza. Nota 1 autoritatilor din Mures pentru curatarea drumurilor duminica seara.
0 1
Gogu • 2007-12-17 11:25:48
ce naspa e cind descoperi ca si in alte tari e absolut la fel, prima ninsoare (si urmatoarele) surprind intotdeauna autoritatile nepregatite... unde sa mai pleci? inghiti in sec si patinezi pe polei
0 0
Ego • 2007-12-17 11:29:34
Totusi este interesant ca daca in sudul tarii apare zapada, deja traficul este infernal, blocat etc. Bine ca noi in Ardeal putem circula fara probleme luni intregi cu zapada pe drumuri... Atentie soferi, fiti mai prudenti... atata tot
0 0
iuzar • 2007-12-17 11:38:51
Nu stiu de ce ne mira, din nou, situatia prezentata mai sus. Surpriza ar fi fost daca firmele angajate sa curete strazile si-ar fi facut treaba si s-ar fi circulat normal.....tara de kko...
0 0
Bahrin Constantin • 2007-12-17 12:31:39
Ieri am parcurs traseul Bucuresti-Craiova via Pitesti. Coada de masini incepea din Albota si se termina la Colonesti. Pot spune ca nu am vazut nici macar un utilaj de dezapezire pe aceasta portiune. Doar pe autostrada erau cateva masaini care imprastiau material antiderapant. Asa ca... m-am intors cu trenul la Bucuresti. Mai rapid si mai sigur.
0 0
Dragos • 2007-12-17 13:44:56
Nu mai vorbiti fara sa cunoasteti cum e procedura si in alte tari! In SUA si Canada (unde sunt ierni adevarate, nu ca la noi), NU (!!!) ies utilajele pe strazi cat timp tine ninsoarea, poa sa se faca si 1m inaltime stratul de zapada. Abia dupa ce se opreste ninsoarea se iese la dezapezire, si e adevarat ca se face ca la carte, repede si bine. Dar NU se iese cat timp ninge ! Se anunta soferii de conditiile meteo, sunt sfatuiti sa nu iasa cu masinile, cine iese e treba lui si cu asta basta cat timp ninge. A, si sunt OBLIGATORII cauciucurile de iarna, de cum incepe sezonul rece, indiferent ca ninge sau nu.
0 0
Bogdan • 2007-12-17 14:12:34
Oare de ce nu ma mira ca ne tot plangem. Dragos are dreptate. Nu are rost sa scoti masinile de la deszapezire pe drumuri atata vreme cat ninge. Daca ninge viscolit, la 5-10 min dupa ce trece o masina deja nu se mai cunoaste. Mai bine am fi cu totii atenti la atentionarile meteo si nu ne-am aventura in trafic daca se anunta conditii dificile. Daca totusi ne aventuram, atunci sa nu ne mai plangem ca nu ne scoate nimeni. Doar ne-am facut-o cu mana noastra si stiam in ce ne bagam. O mare parte din vina o au si soferii care pur si simplu nu stiu cum se conduce pe timp de iarna. Ori merg prea incet (prudenta exagerata) si creeaza o coloana in spate, ori merg prea tare (imprudenti) si fac accidente. Eu unul inainte de a pleca la drum ma informez si daca ninge si sunt conditii grele ori nu plec la drum, ori daca e obligatoriu caut mijloace alternative (tren). Daca trebuie sa plec cu masina atunci pregatesc lanturi, lopata si bineinteles plinul de carburant. Iarna placuta.
0 0
trustman • 2007-12-17 17:37:49
uite ca in canada in care stau eu, la montreal, a nins de sambata pana duminica cam de vreo 45 de cm. iar utilajele de dezapezire au mers non stop pe strada mea. iar tractorasul de dezapezit trotoarele a trecut de 3 ori. aaa, ca primaria va strange efectiv zapada in camioane abia de azi, asta e alta poveste. dar plugurile au trecut de cateva ori pe strada. si nu stau in centru sau pe o strada principala. la 45 de cm de zapada, romania murea cam 2-3 saptamani. la montreal se circula.
0 0
cetatean din Romania • 2007-12-17 15:09:28
titlul e cretin pentru ca nu ninsoarea face victime, ci oamenii care nu sunt capabili sa stapaneasca volanul pe vreme rea. Respectivii mai bine ar circula cu trenul, sau ar sta acasa. Am calatorit, in urma cu vreo 20 de ani, pe o zapada de minim 70 cm (pe marginea soselei), pe ruta Craiova-Slatina-Pitesti-Bucuresti. Eram cu o Dacie ca toate Daciile din tara de la vremea aceea. Am rulat foarte incet, cu mare grija si, dupa multe ore, am ajuns acasa nevatamati. Pe vremea aia de ce "zapada nu facea victime"? Nu mai invocati deszapezirea, zapada cade din cer si se pune repede. Ce ati vrea, sa stea niste oameni mereu sa curete soseaua, indiferent de ora, sa tina pasul cu zapada? Mai bine sa fim responsabili cand plecam la drum! Insa reporterii pun titluri ca sa sune bine, nu si ca sa exprime vreun adevar! Ninsoarea face victime... dar victimele prostiei le-ati numarat? Pe ale neatentiei, nepasarii, bravarii nebunesti?
0 1
Adi • 2007-12-17 23:49:20
Parcul de masini este foarte mare comparativ cu infrastructura rutiera. Daca mai punem si faptul ca in acest weekend s-a mers "la tara" dupa purcel si vinisor veti afla de ce a fost acest trafic infernal. Drumul Bucuresti - Alexandria a fost aproape curat dpdv al conditiilor de trafic pe vreme de iarna dar s-a circulat (de fapt mai mult se statea) prost din cauza aglomeratiei si a celor care se bagau pe contrasens si apoi nu se mai puteau replia in coloana si apoi se statea sa-i lase cei cu mai multa ingaduinta pe cei cu mai mult tupeu (needucati dpdv al respectului in trafic). O experienta trista pe care nu as mai dori s-o repet vreodata a fost acest traseu parurs in aproximativ 5 ore. daca mai adaug alte 2 ore blocaj in Alexandria si 3 ore dinspre Caracal pot spune ca am petrecut o zi pe drum. In alte conditii acest drum era parcurs in max 2 ore si un sfert.
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro