Sari direct la conținut

Bunastarea romanilor creste veniturile producatorilor de seifuri

Curierul National

Pe masura ce potenta financiara a romanilor se mareste, intervine si nevoia acestora de a-si simti protejate bunurile materiale de care dispun. Firmele producatoare de seifuri si case de valori din Romania au speculat aceasta situatie si ofera produse care sa satisfaca si cei mai pretentiosi clienti.

„In functie de gradul de siguranta pe care il ofera, pretul unui seif certificat dupa normele europene variaza intre 400 de euro si sume pentru care nu exista o limita superioara”, a declarat pentru Curierul National Alexandru Cucuiu, director de vanzari la compania Securo Tech.

In functie de destinatie, exista seifuri care se zidesc in perete, seifuri care se monteaza in interiorul pieselor de mobilier, cele de sine statatoare si cele destinate protejarii de date. „Seifurile de sine statatoare sunt cele mai scumpe, datorita dimensiunilor mari. Ca volum insa, cele mai vandute seifuri ale companiei noastre sunt cele care se monteaza in mobilier”, a afirmat Cucuiu.

Certificarea sigurantei, problema legislativa

„In Romania nu exista o prevedere legislativa care sa stabileasca gradul de siguranta al seifurilor, asa cum se intampla in Uniunea Europeana”, ne-a spus Cucuiu.

Conform prevederilor europene, gradul de siguranta al seifurilor variaza intre I si V (I pentru seifurile cu cel mai mic grad de siguranta, V pentru grad maxim de siguranta – n. red.), a mentionat reprezentantul Securo Tech. „Pretul unui seif necertificat porneste de la 30 de euro”, a spus Cucuiu.

Valoarea pietei, intre 5 si 10 mil. euro

Directorul de vanzari al Securo Tech estimeaza ca piata seifurilor din Romania are o valoare cuprinsa intre cinci si zece milioane de euro. Cucuiu a precizat totusi ca o estimare exacta a pietei este foarte dificil de facut, deoarece in Romania se poate vorbi mai degraba de o piata importata.

Securo Tech produce circa 1.500-2.000 de seifuri certificate anual, 50-60% din totalul productiei fiind orientata catre export.

„In ultimul timp, ponderea intre vanzarile interne si cele externe s-a echilibrat, deoarece tot mai multi romani vor sa-si protejeze bunurile”, a explicat Cucuiu.

Reprezentantul companiei a precizat ca o mare parte din portofoliul de clienti al companiei il reprezinta persoanele juridice. „Persoanele fizice reprezinta sub 2% din totalul clientilor firmei”, ne-a declarat si Elena Petcu, director economic la Astor Safe.

Integral in Curierul National

de Liviu Florea

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro