Sari direct la conținut

Business Report: Analist Bank of America: Grecia se va confrunta cu un dezastru umanitar; Profituri de peste 3 miliarde de euro. Topul celor mai profitabile companii din fiecare judet al Romaniei; Bancile straine isi retrag ordonat banii din Romania

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Analist Bank of America: Grecia se va confrunta cu un dezastru umanitar. Athanasios Vamvakidis, seful Departamentului Strategie moneda europeana de la Bank of America Corp. Se afla intr-o situatie dificila: El il sfatuieste pe clientii din Londra cu privire la modul de a face bani – sau cel putin sa-si minimizeze pierderile – dupa evolutiile din tara sa, scrie Bloomberg. Punctul sau de vedere: bancile grecesti vor epuiza in curand numerarul, ceea ce duce la o penurie de importuri, inclusiv produse medicale, cu exceptia cazului in care Banca Centrala Europeana isi extinde asistenta, a spus Vamvakidis intr-un interviu. Un referendum programat pe 5 iulie privind masurile de austeritate, probabil ca va duce la alegeri in august si la un potential nou guvern. Apoi ” Grecia va primi cel mai devreme finantari noi in luna septembrie sau mai tarziu – intre timp, economia se va prabusi”, a spus Vamvakidis. „La nivel personal, aceasta este o situatie foarte proasta. Si cel mai rau inca sta sa urmeze”, scrieCapital.ro.

Profituri de peste 3 miliarde de euro. Topul celor mai profitabile companii din fiecare judet al Romaniei. 123 de companii din toate judetele tarii au realizat anul trecut profituri de circa 3,3 miliarde de euro. Cel mai mare a fost al companiei OMV Petrom, de 414 milioane de euro, la jumatate fata de nivelul din 2013. Economica.net va prezinta cele mai profitabile trei companii din fiecare judet. 16 companii au raportat profituri de peste 50 de milioane de euro pentru anul trecut, reiese din topul realizat de pe baza datelor furnizate la cerere de Oficiul National pentru Registrul Comertului. Printre acestea se numara OMV Petrom, Dedeman, Hidroelectrica, Fondul Proprietatea, Banca Transilvania, Dacia, Ductil Steel si Romarm, anuntaEconomica.net.

Nivelul preturilor pe produse si servicii – Romania in context european si implicatiile salariale. Nivelul preturilor din Romania s-a situat la 54% din media UE, potrivit datelor comunicate de Eurostat pentru anul 2014 referitor la costul relativ al marfurilor si serviciilor in tarile membre. Pentru a percepe mai clar situatia in care ne aflam, avem preturile la jumatatea celor din Franta, dar venitul salarial mediu net este de aproximativ 20% din cel consemnat in Hexagon (417 euro la noi si 2.180 euro la ei). Or, daca ne raportam la cota de 55% rezultata la nivelul PIB/locuitor prin ajustarea cu puterea de cumparare, rezulta o valoare exprimata in euro de circa 30% din media UE (atat ar trebui sa fie puterea noastra de cumparare la salariile de aici si preturile mediii din Europa). Cu alte cuvinte, contrar retoricii publice si cliseelor incetatenite, din perspectiva europeana, nu preturile sunt prea mari ci salariile sunt prea mici, informeazaCursdeguvernare.ro.

RADET moare inaintea fuziunii cu ELCEN, sau poate aceasta este tactica de a lasa Capitala fara caldura? Proiectul de fuziune dintre cel mai mare producator de agent termic din Romania (ELCEN) si cel mai mare distribuitor de caldura si apa calda din Capitala (RADET) zace in sertarele de la Palatul Victoria de cativa ani de zile. In 2013, intre Primaria Capitalei si guvernul Ponta a fost semnat un Memorandum, in vederea fuziunii anuntate, prin care RADET trebuia transformata in societate comerciala, pentru ca ulterior sa se produca transferul actiunilor ELCEN din proprietatea statului roman (Ministerul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri) in proprietatea Primariei Capitalei.In realitate nimeni nu credea in acest proiect, dovada ca de atunci incoace nu s-a mai intamplat nimic. Pentru iarna care vine s-ar putea ca bucurestenii sa traga si consecintele acestei lipse de interes din partea autoritatilor, scrieEnergy-Center.ro.

Cine este singurul om care mai poate salva Grecia. Liderii europeni si cei ai Grecei si-au inceput batalia pentru a convinge electoratul in privinta drumului pe care Grecia il va parcurge incepand de duminica incolo. Fiecare parte incearca sa le demonstreze alegatorilor ca au in maini viitorul monedei euro. Premierul Alexis Tsipras crede cu tarie ca un „nu” din partea electoratului ii va intari pozitia in cadrul viitoarelor negocieri. Dar, oare, vor mai fi negocieri? Sigur ca da! Este evident ca Grecia nu are de unde sa plateasca, astazi, banii datorati FMI-ului si va avea statutul unui „restantier” fata de Washington. Mai mult ca sigur, Grecia nu va iesi acum din zona euro iar procedura prin care Grecia va fi considerata a fi in incapacitate de plata nu se va declansa chiar acum. Adevarata miza a europenilor este sa faca in asa fel incat Grecia sa poata plati pe 20 iulie banii datorati catre Banca Centrala Europeana. Daca Atena nu plateste pana la scadenta banii datorati BCE, institutia isi va pierde credibilitatea in Europa si abia atunci se poate discuta despre iesirea Greciei din zona euro, anuntaEuropolitics.ro.

Prima masina inmatriculata in Bucuresti si disputa creata de aceasta. Prima masina inmatriculata in Bucuresti a fost un FN Herstal, in 1900. Vom face o scurta descriere a masinii care seamana mai degraba cu o caleasca, dupa care aflam si cum numarul de inmatriculare 1B a creat o adevarata disputa printre „lumea-buna” a vremii. FN Herstal a fost construita la Fabrique Nationale d’ Armes de Guerre din Belgia. Fabrica era specializata in productia de armament dar la inceputul secolului XX s-a orientat si spre autovehicule. In 1900 au fost construite 47 de Herstal-uri, doua din ele ajungand la noi in tara. Drept dovada ca afinitatea romanului spre ultimile aparitii in domeniul auto are radacini adanci in istoria noastra, informeazaPlaytech.ro.

Renault Talisman va fi inlocuitorul modelelor Laguna si Latitude. Renault Talisman va fi denumirea viitorului model de clasa medie al francezilor, care va inlocui atat Laguna, cat si Latitude. Primele informatii oficiale vor fi prezentate de Renault pe 6 iulie. Denumirea nu este noua in portofoliul Renault, fiind folosita in 2001 pentru un concept prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt. De asemenea, varful de gama Renault de pe piata chineza se comercializeaza sub denumirea de Renault Talisman, fiind vorba de o evolutie a modelului Renault Samsung SM7. Francezii nu au dezvaluit mai multe informatii, dar este cert ca viitorul model nu va avea prea multe in comun cu modelul asiatic, cu exceptia denumirii. Versiunea europeana a lui Renault Talisman va fi construita pe platforma modulara CMF, dezvoltata in comun de Renault si Nissan, si va fi semnificativ mai mare decat actuala Laguna, cu o lungime de aproximativ 4,90 metri, scrieAuto-Bild.ro.

Bancile straine isi retrag ordonat banii din Romania. Liniile de credit oferite de centralele din strainatate bancilor din Romania au continuat sa se reduca si anul trecut. Expunerea grupurilor a scazut cu 16%, iar BNR, desi spune ca este vorba despre miscari ordonate, recunoaste ca asistam la un proces semnificativ de dezintermediere. Grupurile bancare straine continua sa-si reduca, treptat, expunerea pe Romania. Anul trecut, scaderea fost de 16%, confirmand un trend inceput inca din 2010. „Dezintermedierea financiara transfrontaliera s-a accentuat pe parcursul anului, dar si-a mentinut caracterul ordonat. Expunerea bancilor-mama fata de filialele lor din Romania s-a redus cu circa 16% in anul 2014. In schimb, depozitele atrase de pe piata locala – principala sursa de finantare a bancilor – si-au pastrat trendul ascendent (+7,3 la suta, variatie reala), evolutie care, coroborata cu restrangerea creditului acordat sectorului privat, a condus la o noua diminuare a raportului dintre credite si depozite, pana la un nivel care nu mai genereaza presiuni din punct de vedere macroprudential (90,5% la sfarsitul anului 2014)”, arata Banca Nationala a Romaniei in raportul sau anual, anuntaCapital.ro.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro