Sari direct la conținut

Business Report: Cat am platit si cat am primit de la UE, din 2007 pana acum; Administratorii Oltchim solicita reluarea tranzactionarii la Bursa; Investitori americani vor sa ia fonduri europene pentru un terminal petrolier la Constanta

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Solidaritatea europeana, in cifre. Cat am platit si cat am primit de la UE, din 2007 pana acum. Valul de imigranti si refugiati din Orientul Mijlociu si Africa de Nord a pus la incercare mecanismele de azil ale Uniunii Europene si, la fel ca in cazul crizei din Grecia, unul dintre cuvintele cheie ale dezbaterii a fost solidaritatea. Fie ca vorbim de solidaritate economica si financiara intre nordul si sudul zonei euro sau de solidaritatea celor 28 de state membre cu Grecia si Italia invadate de refugiati. Romania a fost si ea prinsa in controversele privind preluarea imigrantilor. Vom vedea in continuare daca si cat este datoare Romania Uniunii Europene, cel putin pe hartie. Cat am cotizat la bugetele UE de la aderare si pana acum si cati bani am primit, scrieEconomica.net.

Administratorii Oltchim solicita reluarea tranzactionarii la Bursa. Curtea de Apel Pitesti a respins recursurile declarate de Electrica si ANAF impotriva sentintei Tribunalului Valcea de confirmare a planului de reorganizare al Oltchim, iar administratorii societatii si conducerea au comunicat decizia Bursei, in vederea reluarii tranzactionarii, informeaza, marti, un comunicat al combinatului, transmis BVB. „Decizia Curtii de Apel Pitesti de confirmare definitiva si irevocabila a planului de reorganizare al Oltchim SA a fost comunicata azi, 29.09.2015, Bursei de Valori Bucuresti, in vederea reluarii tranzactionarii actiunilor societatii Oltchim SA, simbol OLT, suspendate de la tranzactionare incepand cu 30.01.2013, ca urmare a deschiderii procedurii de insolventa”, se spune in comunicat. In comunicat se precizeaza ca la data suspendarii actiunilor societatii se aflau la tranzactionare un numar de 44.098.461 de actiuni, reprezentand 12,85% din numarul total de actiuni, al caror pret de inchidere in data de 30 ianuarie 2013 a fost de 0,3070 lei/actiune. Statul roman, prin Ministerul Economiei, detine pachetul majoritar de actiuni, respectiv 54,81% din capitalul social, anuntaCapital.ro.

Investitori americani vor sa ia fonduri europene pentru un terminal petrolier la Constanta. Un consortiu de companii, cu capital preponderent american, doreste sa concesioneze un teren in Portul Constanta, pentru constructia unui terminal petrolier, dupa cum a spus Randy Tharp, managing director Romania „Epstein”, luni, in cadrul unei conferinte, la New York. „Consortiul nostru (n.r. format in principal din patru companii) va face o investitie privata, care va depinde de o concesiune de la Guvern, pentru un teren din port. Desigur, vom concura pentru aceasta concesiune, dar ne-am facut temele in ceea ce priveste ingineria preliminara a proiectului, datorita implicarii Master Chem Oil in proiect”, ne-a declarat Randy Tharp. Potrivit domniei sale, valoarea proiectului este de aproximativ 350 de milioane de dolari. „Vom cauta si finantare, nu toata investitia va fi prin capital”, ne-a spus reprezentantul Epstein, adaugand: „Cu implicarea investitorilor americani, speram ca peste 51% din investitie sa fie fonduri americane. Apoi, speram sa ne adresam OPEC si altor organizatii pentru finantare”, informeazaBursa.ro.

Romania fara acorduri: CE instituie supravegherea post-program. Ministrul de Finante vorbeste de perspectiva unui nou acord cu FMI. Ionut Dumitru: Guvernul nu are o baza de discutie. Programul de asistenta al balantei de plati, acordul preventiv incheiat de Romania cu Comisia Europeana, expira miercuri, 30 septembrie, dupa ce acordul stand-by incheiat cu FMI a expirat deja in data de 26 septembrie. Sunt doua acorduri preventive care se incheie, in opinia finantatorilor internationali, practic fara succes din cauza ca statul roman a ratat angajamente importante asumate in urma cu doi ani. E vorba, in principal, de reformele structurale asumate prin acorduri, pe care statul roman se angajase in scrisorile de intentie si la evaluari sa le faca in paralel cu finantarile sau garantiile obtinute. Ministrul de Finante a anuntat marti ca va solicita FMI semnarea unui nou acord, fara sa anunte nimic legat de perspectiva unui nou acord cu Comisia Europena, scrieCursdeguvernare.ro.

Incompetenta guvernului si a primariei Capitalei a dus la distrugerea celui mai mare sistem centralizat de incalzire din Romania. Subventii de mii de miliarde de lei a inghitit in ultimii 25 de ani sistemul centralizat de incalzire din Bucuresti, in paralel cu o crestere a pretului gigacaloriei si apei calde. La aceasta rispia de bani nu au contribuit doar cetatenii Capitalei, ci fiecare roman, caci taxa de cogenerare si subventiile venite direct de la guvern sunt platite de catre toti consumatorii de energie din Romania. Cu toate acestea, la inceputul fiecarei toamne, autoritatile dau din colt in colt nestiind cum sa mai treaca o iarna fara a se pune problema intreruperilor in alimentarea cu apa calda si caldura. Si, prin mecanisme oclute, alti bani se scurg inspre cei doi agenti economici implicati in joc (ELCEN si Radet), fara ca problema sa fie cat de cat rezolvata, anuntaEnergy-Center.ro.

Hyundai Tucson – Ultima veriga in lantul evolutiei. Cu fiecare nou model, Hyundai are o evolutie din ce in ce mai spectaculoasa. Insa noul Tucson pare atat de avansat tehnologic, incat schimba complet perceptia pe care o aveam despre aceasta marca. Va mai amintiti de vremurile in care modelele Hyundai erau ieftine si foarte bine echipate, dar vizibil demodate din punct de vedere tehnologic in comparatie cu masinile producatorilor europeni? Ei bine, uitati-le, pentru ca noul Tucson are in plan sa schimbe radical ierarhia din segmentul SUV-urilor compacte! Evolutia catre noua filosofie „modern premium” a fost deja anuntata de cativa ani, insa marea majoritate nu s-a lasat convinsa. Si totusi, Hyundai a dezvoltat masini din ce in ce mai bine facute si mai capabile pe toate planurile, ajungand astazi sa rivalizeze si chiar sa devanseze constructorii de pe Batranul Continent, informeazaAuto-Bild.ro.

Vantul a prabusit pretul energiei. Ungurii, slovacii si bulgarii cumpara curent ieftin, subventionat din factura ta. Preturile mici la care a ajuns energia pe bursa din Romania au facilitat exporturi masive in regiune. De trei zile, de cand au inceput rafalele de vant in toata Romania, pretul energiei de pe PZU (Piata Zilei Urmatoare – Bursa de Energie) s-a prabusit, iar Romania a devenit furnizor regional major de energie ieftina, subventionata de noi toti prin sistemul certificatelor verzi. Daca in 27 septembrie, energia in banda (cea mai uzuala) se putea cumpara cu 33 de euro/MWh, azi, acelasi tip de energie costa 20 de euro/MWh, o scadere de 35% a pretului. Potrivit datelor de pe OPCOM, in timp ce pretul energiei de pe bursa din Romania a scazut dramatic, pe bursele cu care piata din Romania este legata, Ungaria, Cehia si Slovacia, pretul a crescut, scrieEconomica.net.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro