Sari direct la conținut

Business Report: De ce s-a pus gand rau platilor cash; Fondul de Garantare a Asiguratilor va plati despagubiri de maximum 450.000 de lei, in caz de faliment al unei societati; Un al treilea constructor auto ar putea veni in Romania

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

De ce au pus gand rau platilor cash. Argati pe mosia statului si in lanturi legati de sistemul bancar. Acesta este viitorul pe care se pare ca ni-l pregatesc cei mari atunci cand incearca sa ne ia din mana puterea pe care ne-o dau banii de hartie. Limitarile platilor in cash – inasprite incepand cu aceste zile si in Romania – avantajeaza doar bancile si clientela statului, fiind o amenintare importanta la libertatea economica, in conditiile in care cei loviti sunt consumatorii si in micile afaceri. Sunt avertismente lansate in intreaga lume si care ne pun in garda ca aceste masuri nu sunt atat preconizate pentru reducerea fraudei si evaziunii fiscale, cat pentru intarirea represiunii financiare impotriva celor care isi realizeaza castigurile in sistem de piata concurentiala, scrieCapital.ro.

Fondul de Garantare a Asiguratilor va plati despagubiri de maximum 450.000 de lei, in caz de faliment al unei societati. Asiguratii sau pagubitii unei companii de asigurari care intra in faliment vor primi despagubiri in limita unui plafon de maximum 450.000 de lei, potrivit unui proiect de lege privind Fondul de Garantare a Asiguratilor, postat marti pe site-ul Ministerului Finantelor Publice. Banii vor veni din contributii de la companiile de asigurari. „Functia Fondului este aceea de a plati despagubiri/indemnizatii creditorilor de asigurari ai societatilor de asigurare aflate in faliment, intr-o anumita limita stabilita ca plafon de despagubire. Astfel, atat pentru categoria asigurarilor generale, cat si pentru categoria asigurarilor de viata, s-a stipulat un plafon de garantare de 450.000 lei pentru un creditor de asigurare al unui asigurator aflat in faliment”, se arata in expunerea de motive care insoteste proiectul de act normativ, anuntaEconomica.net.

Profesiile liberale: Guvernul pregateste o „amnistie fiscala” pentru erorile ANAF. Premierul Victor Ponta a anuntat luni seara, la Digi 24, ca Guvernul va discuta miercuri un proiect de lege prin care vor fi anulate anumite obligatii de plata pentru drepturi de autor, PFA sau PFI. Masura ar urma sa stopeze procesele pe care companiile le au cu ANAF, si ar reglementa un „moment zero” cu data de 01 iulie. Oficial, premierul Ponta spune ca masura este urmare a faptului ca sunt deschise multe procese intre ANAF si diversi contribuabili, iar „costul proceselor depaseste cuantumul banilor obtinuti”. In realitate, masura vine in ajutorul ANAF, institutia pierzand pe banda rulanta procesele intentate de contribuabili impotriva deciziilor inspectorilor de Fisc. Si nu schimba nimic pe viitor in materie de fiscalitate, informeazaCursdeguvernare.ro.

Piata libera: sunt zone in care ANRE nu trebuie sa intervina, dar sunt monopoluri care trebuie controlate. Preturile la energie electrica in Romania sunt cele mai mici din Europa, referindu-ne aici, desigur, la piata angro. Ce se intampla mai sus apoi, pe lantul distributie-furnizare-consumator final este o alta poveste pe care publicatia noastra a incercat sa o spuna cat se poate de veridic. Dupa ce s-a aruncat in carca statului o parte importanta a cresterii pretului final la energia electrica (taxe, impozite etc), s-a revenit si au fost scosi drept tapi ispasitori companiile de distributie, cu deosebire cele cu actionariat majoritar strain. Exista un dram de adevar si in aceste afirmatii, dar sa nu uitam si de furnizori, care odata cu liberalizarea pietei au inceput sa aiba o prezenta fundamentala in lantul mai sus amintit, scrieEnergy-Center.ro.

Volkswagen Tiguan – Imagini randate cu generatia care va debuta la Frankfurt 2015. Actualul Volkswagen Tiguan s-a vandut foarte bune, iar noul model va fi lansat la finalul anului 2015 si va utiliza tehnologia de la VW Golf. El va fi mai usor cu aproximativ 60-80 kg in functie de versiune, va accelera mai repede si va fi cu circa 15% mai economic. La debut vor fi disponibile cinci motorizari pe benzina: 1.4 TSI (125 CP/200 Nm si 150 CP/250 Nm) si 2.0 TSI (180 CP/320 Nm, 220 CP/350 Nm si 300 CP/380Nm). Dieselurile pornesc de la 1.6 TDI (115 CP/250Nm), urmat de 2.0 TDI cu trei versiuni de putere: 150 CP/340 Nm, 184 CP/380 Nm si 231 CP/500 Nm cu doua turbine. Cele mai slabe doua motorizari vor fi oferite doar cu tractiune fata, iar cele mai puternice doua, doar cu tractiune integrala. Din iulie 2016, Tiguan va fi oferit si intr-o versiune plug-in hybrid, cu tehnologia de la Golf GTE. Un Tiguan R este posibil, dar inca nu are unda verde, anuntaAuto-Bild.ro.

Un al treilea constructor auto ar putea veni in Romania. Romania are inca un mare potential de crestere in industria auto, iar taxele mici, TVA-ul redus si planurile din infrastructura ar putea atrage un al treilea constructor auto pe piata locala. „Al treilea constructor este pe teava, dar se uita la infrastructura de transport”, a declarat recent Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Autovehicule din Romania (ACAROM). La inaugurarea unor noi hale de productie ale unei firme germane, Victor Ponta a declarat ca exista sansa sa mai vina un producator auto in Romania. „Bineinteles. Romania in acest moment este una dintre cele mai, daca nu cea mai competitiva piata din Europa, prin faptul ca avem taxe mici, cota unica, TVA-ul se reduce, este scutit impozitul pe profit, prin faptul ca forta de munca este bine calificata si inca, ca si nivel de salarizare, mai scazut fata de restul Europei”, a declarat Victor Ponta Printre numele vehiculate sunt Daimler, BMW sau Volkswagen, informeazaCapital.ro.

GDF Suez schimba facturile: intra si sumele pe care le ai de dat in urmatoarele doua luni. Furnizorul francez de gaze GDF Suez Energy Romania schimba, din aceasta luna, modelul de factura pe care il primesti lunar acasa. Astfel, la prima regularizare furnizorul iti va prezenta scris, pe langa suma pe care o ai de platit pe lunile in care s-a facut regularizarea si sumele pe care le vei avea de platit pe parcursul lunii curente si al urmatoarelor doua luni, pe baza de estimari de consum. Pentru ca, sustine compania, oamenii sa-si poata gestiona mai eficient cheltuielile. „Vor fi detaliate sumele ce urmeaza a fi platite pe parcursul urmatoarelor trei luni si care vor fi insotite de trei anexe deunumite F3 de plata ESTIMARE II, F2 de plata ESTIMARE I, F1 de plata REGULARIZARE. Prin aceasta modalitate de facturare, aveti posibilitatea de a cunoaste in avans valorile de plata pentru urmatoarele doua luni, ulterioare perioadei de regularizare”, spune GDF Suez, scrieEconomica.net.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro