Sari direct la conținut

Business Report: Dezastru pentru porumbul romanesc, dupa seceta din iulie: a doua cea mai mare scadere din UE; Bomba cu ceas la CFR: Intarzierile lucrarilor de reabilitare a caii ferate acumuleaza 12 ani; CNADNR reia proiectele autostrazilor cu taxa

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Bomba cu ceas la CFR: Intarzierile lucrarilor de reabilitare a caii ferate acumuleaza 12 ani. Ministerul Transporturilor si CFR joaca la ruleta ruseasca 3,4 miliarde euro, bani europeni. 1,44 miliarde euro sunt pentru lucrarile contractate, iar 2 miliarde euro pentru patru licitatii la calea ferata Arad-Simeria. Conducerea CFR SA incearca sa ascunda sub pres intarzieri acumulate ale lucrarilor de aproape 12 ani pentru proiecte finantate din exercitiul financiar european 2007-2013. Cele mai mari intarzieri sunt cumulate de Pizzarotti, italienii care au nevoie de sase ani pentru a moderniza circa 34 km de cale ferata intre Vintu de Jos si Coslariu. Contractul a fost semnat la sfarsitul lui 2011, dar dupa aproape patru ani, lucrarea este executata abia in proportie de 50%. Cei mai multi bani din calendarul financiar 2007-2013 se vor pierde in cazul lucrarilor de modenizare a tronsonului de cale ferata Simeria-Vintu de Jos. Oficialii CFR SA au avut grija ca semnarea contractului pentru modernizarea acestui lot, in valoare de 1,35 miliarde de lei, sa aiba loc abia la sfarsitul anului trecut. Asocierea dintre Swietelsky-Alstom-Euroconstruct-Transferoviar Grup, cu aproximativ patru luni inainte de ultima zi de decontare a facturilor din programul UE 2007-2013, a realizat doar 10% din lucrare, scrieCapital.ro.

Dezastru pentru porumbul romanesc, dupa seceta din iulie: a doua cea mai mare scadere din UE. Romania a pierdut 900.000 de tone de porumb intr-o singura luna, urmare a secetei cu care se confrunta fermierii din mai multe regiuni ale tarii. Este a doua cea mai mare scadere a productiei din UE. Porumbul romanesc nu a trecut proba lunii iulie, o perioada importanta pentru aceasta cultura. Estimarile referitoare la productia de anul acesta a fost astfel ajustata cu 900.000 de tone in minus fata de luna anterioara, se arata in ultimul raport al Departamentului pentru Agricultura al Statelor Unite ale Americii (USDA). Este a doua cea mai mare scadere estimata a productiei din UE, dupa Italia, in cazul careia specialistii se asteapta la o diminuare a productiei cu 990.000 de tone fata de estimarile din luna trecuta. Tara noastra continua insa sa se mentina pe pozitia a doua in topul celor mai mari producatori europeni de porumb, dupa Franta, si ea grav afectata de canicula din ultimele luni, anuntaEconomica.net.

Stanga imprejur in sistemul energetic: siguranta mult visata poate deveni vulnerabilitate. Pentru prima data in ultimii aproape trei ani, aroganta administratorului Hidroelectrica a disparut. In locul atitudinii de preamarire, Remus Borza afiseaza una de ingrijorare evidenta, pentru ca in urmatoarea luna Hidroelectrica ar putea intra pe pierdere. Seceta din aceasta vara nu trebuie sa dea de gandit doar celor de la Hidroelectrica, ci intregului sistem energetic national incluzand aici si piata de energie si traderii sau furnizorii.Singurii care au de castigat vizibil sunt producatorii pe carbune si hidrocarburi, ce incearca in aceasta perioada sa-si umple gaurile negre acumulate prima parte a anului, informeazaEnergy-Center.ro.

Masina care „merge cu soare” consuma cat un prajitor de paine. Imagineaza-ti o masina care are nevoie de la fel de multa energie precum un prajitor de paine. Acum nu ti-o mai imagina, pentru ca deja exista. Proiectul Stanford Solar Car implica masini cu design futurist, care functioneaza pe baza de energie solara. Acestea sunt testate in cadrul World Solar Challenge, o cursa de 3.200 de kilometri, iar scopul e sa creeze vehicule aerodinamice, mai usoare si, evident, cu un consum de energie foarte mic. Precum o arata si video-ul de mai sus, vehiculul care merge cu 89 de kilometri pe ora pare sa se descurce foarte bine. Totusi, masina nu va ajunge niciodata pe sosele pentru uz, pentru ca este mult prea fragila pentru a face fata unui eventual accident, scriu cei de la BBC, conformPlaytech.ro.

Ferrari, Lamborghini si McLaren in Romania – Recensamantul inmatricularilor. Potrivit statisticilor DRPCIV, numarul inmatricularilor noi din luna iulie a acestui an au crescut cu 14,72%, comparativ cu aceeasi luna a lui 2014. Dar astazi ne vom indrepta atentia catre supercaruri. Conform DRPCIV, in luna iulie, in Romania, a fost inmatriculat un Ferrari, doua Lamborghini si un McLaren. De la inceputul anului si pana acum, romanii cu dare de mana au achizitionat patru Ferrari si patru Lamborghini. Tot in luna iulie, la categoria second-hand au fost inmatriculate doua unitati Ferrari, in timp ce de la inceputul anului si pana acum, sase astfel de masini au fost inregistrate pe teritoriul tarii, anuntaAuto-Bild.ro.

Dupa esecul Comarnic-Brasov, CNADNR reia proiectele autostrazilor cu taxa. Dupa cea de-a treia incercare esuata a proiectului Comarnic-Brasov, autoritatile din Romania isi incearca norocul cu alte doua proiecte tinute la naftalina de mai bine de doi ani. Ce va urma: un nou esec sau primul contract de concesiune? Asa cum bine stiti, in fiecare luna revista Capital publica o analiza referitoare la stadiul lucrarilor de infrastructura rutiera. De aceasta data, vom analiza proiectele de autostrada in concesiune. Cel mai controversat proiect de autostrada din Romania este fara indoiala soseaua de patru benzi intre Comarnic si Brasov. In guvernarea Ponta a devenit proiectul de forta, fiind de asemenea primul proiect pe care Romania voia sa-l faca in regim de concesiune, iar de el depindea, asa cum sustinea anterior directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Narcis Neaga, si celelalte proiecte care vor fi dezvoltate in parteneriat public-privat sau concesiune. Prin construirea autostrazii Comarnic-Brasov soferii scapau de calvarul de pe cel mai aglomerat drum national din Romania si puteau traversa cei 58 de km in aproximativ 30 de minute. Luna trecuta am asistat, insa, la a treia ratare privind concesionarea autostrazii Comarnic-Brasov, informeazaCapital.ro.

Dezvoltatorii mallului ParkLake din Bucuresti au obtinut finantare de la banci din Ungaria si Austria. Dezvoltatorii Sonae Sierra si Caelum Development, care ridica mallul Parklake din parcul Titan din Capitala, au obtinut finantarea din partea bancilor. Sonae Sierra si Caelum Development au aprobat la sfarsitul lunii trecute accesarea unui credit sindicalizat in valoare de pana la 83 de milioane de euro de la bancile OTP Bank Ungaria, Hypo Noe Gruppe Bank din Austria si OTP Bank Romania, se arata in datele publicate in Monitorul Oficial. Imprumutul va fi utilizat pentru constructia centrului comercial Parklake din Titan si va fi garantat cu proprietatea. Consortiul de banci va acorda un credit la termen in valoare de pana la 75 de milioane de euro si un imprumut de tip „revolving” in valoare de 8 milioane de euro. Investitia anuntata de dezvoltatori este de 180 de milioane de euro, iar oficialii companiilor au declarat in urma cu doua luni ca finantarea a fost asigurata si contractul va fi semnat in perioada urmatoare, scrieEconomica.net.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro