Business report: Doua treimi din soselele Romaniei sunt stricate sau expirate si intra in reparatii. De ce se strica drumurile dupa doi ani?; JAF pe banii statului. Salarii si bonusuri "NESIMTITE" pentru sefii Transelectrica; Grupul VW a anuntat motoarele viitorului
Doua treimi din soselele Romaniei sunt stricate sau expirate si intra in reparatii. De ce se strica drumurile dupa doi ani? Pana acum, confruntate mereu cu problema lipsei de fonduri, autoritatile din domeniu, CNADNR si Ministerul Transporturilor au ales solutii in general ieftine, de moment, care fac ca reparatia drumurilor sa coste mai putin. Pe termen mediu si lung insa, solutiile ieftine devin mai scumpe. Un asfalt obisnuit costa mai putin, dar se si strica mai repede. Din acest motiv nici garantia oferita de constructor nu este prea mare. De fapt, chiar beneficiarul CNADNR cere in caietul de sarcini termene de garantie mici, doi sau trei ani. „Garantia pentru lucrarile de asfaltare este impusa prin caietele de sarcini de la licitatii. De obicei intre 2 si 5 ani”, arata Alexandru Horpos, patornul Straco Group, unul dintre cei mai mari constructori de drumuri din tara, potrivit Economica.net.
Interviu cu cel mai influent investitor imobiliar din Romania. La 39 de ani, Ioannis Papalekas a reusit sa gestioneze achizitia unui portofoliu impresionant de proprietati premium intr-un timp record, atragand alaturi de el unele dintre cele mai mari fonduri de investitii din lume. De la listarea pe Bursa de la Londra, in iulie 2013, Globalworth, companie pe care Papalekas a fondat-o si din care detine 42,1%, a cumparat cladirile Tower Center International, UniCredit Tower, Nusco Tower, Green Court Bucharest (sediul Orange), centrul de afaceri UpGround din Pipera, City Mall (transformat in cladire de birouri) si parcul industrial Timisoara Airport Park. In plus, a inceput constructia unui turn de birouri cu 23 de etaje langa Pasajul Pipera, a unuia cu 11 etaje langa sediu Orange si a unui parc de afaceri exact langa statia de metrou Pipera, potrivit Capital.ro.
JAF pe banii statului. Salarii si bonusuri „NESIMTITE” pentru sefii Transelectrica. Dezvaluiri incendiare despre sefii Transelectrica facute in emisiunea „X-press” de la B1 TV, moderata de Sabin Orcan. Desi statul este actionar majoritar, sefii Transelectrica nu au salarii de bugetari. Acestia ajung sa castige sute de mii de euro pe an. Este si cazul directorului Ion-Toni Teau, care are un salariu lunar de 5.500 de euro. La acesta se mai adauga si un bonus anul de 180.000 de euro. In aceasta situatie s-a ajuns dupa ce Adunarea Generala a Actionarilor din 23 martie 2015 a decis acordarea unor prime uriase. Conform acestei hotarari, bonusurile anuale ating sume cuprinse intre 26.000 de euro si 180.000 de euro. Facand un calcul simplu, Ion – Toni Teau avea un bonus de 1000 de euro pe zi, scrie EVZ.ro.
Al cincilea dosar colectiv pe CHF – „trantit” de Justitie. Tribunalul Bihor a respins cererea unui numar de circa 70 de reclamanti dintr-un dosar colectiv intentat impotriva Bancii Romanesti, care are ca obiectiv contractele de credit in franci elvetieni (CHF). Dosarul, inaintat instantei anul trecut, a fost „trantit” de Justitie in 30 aprilie, solutia Tribunalului precizand: „Respinge ca nefondata cererea formulata de reclamanti. Obliga fiecare reclamant sa plateasca in favoarea paratei suma de 582,73 lei cu titlu de cheltuieli de judecata. Cu apel in 30 zile de la comunicare, ce se va depune la Tribunalul Bihor”. Gheorghe Piperea, avocatul coordonator al cazului, sustine ca nu stie care este motivatia instantei si subliniaza ca asteapta argumentatia, ca sa poata formula apelul, scrie Bursa.ro.
Grupul VW a anuntat motoarele viitorului: 1.0 TSI de 272 CP si 2.0 TDI de 300 CP! In cadrul celei de-a 36-a editie a simpozionului de motoare de la Viena, grupul VW a prezentat o serie de noi tehnologii, care asigura suprematia motoarelor termice si pe viitor. Cele mai importante personaje din diviziile de cercetare si dezvoltare ale marcilor Audi, Porsche si Volkswagen au vorbit la Viena despre planurile de extindere ale grupului, anuntand tehnologii care revolutiona industria auto. Ulrich Hackenberg, Wolfgang Hatz si Heinz-Jakob Neusser au detaliat strategiile de dezvoltare ale marcilor pe care le reprezinta, insa Martin Winterkorn, CEO al grupului VW, a fost cel care a oferit adevaratele informatii picante. Pe fondul tensiunii care inca mai pluteste in aer dupa demisia fostului presedinte ale consiliului de conducere, Ferdinand Piech, – care l-a acuzat in trecut pe Winterkorn ca este lipsit de viziune – actualul CEO a spus clar ca grupul VW este foarte bine pregatit pentru viitor, scrie auto-bild.de.
Crestere semnificativa a deficitului comercial: Produsele manufacturate si cele alimentare trec pe minus. Deficitul balantei comerciale pe primul trimestru al anului in curs a fost de 1.372,3 milioane euro, cu 22,6% mai mare fata de aceeasi perioada a lui 2014. Intregul spor al deficitului a fost cauzat de rezultatul mai slab inregistrat pe luna martie ( 261,9 milioane euro in plus pe aceasta luna comparativ cu doar 253,4 milioane euro la nivel de trimestru). In aceste conditii, gradul de acoperire a importurilor cu exporturile realizate a continuat sa scada pana sub pragul de 95% dar ramane peste rezultatul de 93,5% consemnat pe anul trecut, scrie cursdeguvernare.ro.
Rascumpararile de pe Bursa americana, la un nivel record. Luna trecuta programele de rascumparari ale propriilor actiuni anuntate de corporatiile listate pe Bursa de la New York au crescut cu 121% fata de aprilie 2014, suma acestora urcand la 141 miliarde dolari, conform datelor centralizate de Birinyi Associates Inc. si preluate de Wall Street Journal. Aceasta este cea mai ricata valoare post-criza depasind atat nivelul marginal peste 100 miliarde dolari cu o luna inainte, dar si precedentele maxime situate cu putin sub 120 miliarde dolari care dateaza din februarie a.c. si din februarie 2013, scrie Capital.ro.