Sari direct la conținut

Business Report: Filmul pe care milioane de romani vor sa-l vada: Cum se fabrica Dacia la africani; Daniel Constantin vrea infiintarea de depozite pentru legume si fructe; Cum dau dezvoltatorii "tepe" cu viciile de constructie; Autostrada Bucuresti – Ploiesti, gata pe bucati: finalizata 50%, circulabila 0%

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Daniel Constantin vrea infiintarea de depozite pentru legume si fructe. Statul poate veni in sprijinul agricultorilor prin parteneriate public-private pentru infiintarea de depozite de legume si fructe, ceea ce ar duce la scaderea preturilor la aceste produse, a declarat ieri ministrul Agriculturii, Daniel Constantin. Intrebat cum explica diferentele mari dintre preturile legumelor si fructelor la producator si cele practicate in piete, Constantin a raspuns ca sunt mai multe cauze, printre care infiintarea cu intarziere a unor culturi, iar pe de alta parte, lipsa de organizare a pietei, care are ca efect incasarea celei mai mari parti a castigurilor de catre intermediari si comercianti, si nu de catre producatori. „Din acest punct de vedere avem in analiza in momentul de fata sa organizam pe fiecare filiera de produs piata ceva mai bine. Unul din exemple, chiar la legume-fructe, se refera la constituirea si stimularea grupului de producatori in continuare astfel incat sa avem cat mai multi oameni care se constituie intr-o astfel de forma asociativa”, a spus Constantin. El a adaugat ca statul poate sa vina in sprijinul agricultorilor prin infiintarea de depozite, scrie Bursa.ro.

Filmul pe care milioane de romani vor sa-l vada: Cum se fabrica Dacia la africani. Francezii au declarat inca de la inceput ca le este teama de uzina Dacia de la Tanger pentru ca ar putea sa le restranga numarul de locuri. Si romanii au privit cu rezerva noua investitie din Maroc. Incepand din 9 februarie, uzina din Tanger a grupului Renault, cea care va asambla in prima faza a dezvoltarii modelul Lodgy sub marca Dacia, a inceput, oficial, sa produca. Capacitatea maxima de productie – 400.000 de unitati – o depaseste pe cea a uzinei de la Mioveni. Fara prea multa valva, saptamana trecuta a aparut un film care prezinta, pe etape, modul in care africanii produc Dacia. Este interesant de observat cat la suta din productia masinii este asigurata de sub-sistemele robotizate si cat este lucrat manual. Astfel, sudura este facuta manual, dar vopsitoria precum si alte procese mai complicate sunt robotizate, anunta Capital.ro.

Cum dau dezvoltatorii „tepe” cu viciile de constructie. Una dintre metodele dezvoltatorilor care nu vor sa-l plateasca pe constructor este aceea de a sustine ca lucrarile s-au facut prost. Multe blocuri de apartamente sau centre comerciale sunt date in folosinta fara a se vorbi deschis despre viciile de constructie, care pot pune in pericol viata oamenilor. Cand se vand, problemele sunt ascunse cumparatorilor. Cand trebuie insa ca dezvoltatorul sa-l plateasca pe constructor, viciile de constructie devin o problema. Intr-un mod cu totul absurd, in Romania, calitatea sau siguranta constructiilor e „garantata” mai degraba de succesul la vanzari decat de organele special abilitate cu controlul, in cazul de fata de Inspectoratul de Stat in Constructii (ISC). Altfel spus, daca un bloc de apartamente are vanzari bune, antreprenorul alege sa plateasca lucrarile din incasari. La fel se intampla si in cazul altor constructii, daca afacerea se porneste bine, in general toata lumea e multumita si isi primeste banii, informeaza Finantistii.

Banca Centrala Europeana a oprit operatiunile monetare cu unele banci din Grecia. Banca Centrala Europeana (BCE) a oprit operatiunile monetare cu unele banci din Grecia, care nu au fost recapitalizate, au declarat miercuri surse din institutia financiara. Reprezentantii BCE au refuzat sa comenteze. BCE efectueaza operatiuni de refinantate numai cu bancile solvabile. Fara acces la fondurile BCE, bancile trebuie sa ceara asistenta financiara de urgenta Bancii Greciei. Nu este clar cate banci sunt afectate de oprirea finantarii din partea BCE. O persoana apropiata situatiei a declarat ca patru banci elene sunt nevoite sa functioneze cu capital negativ. Potrivit regulilor BCE, institutia nu poate oferi lichiditati bancilor aflate intr-o astfel de situatie. BCE a anuntat anterior, miercuri, ca sustine in continuare bancile din Grecia. Surse citate de presa olandeza au afirmat ca lichiditatile obtinute de bancile din Grecia de la BCE sunt in prezent cu mai mult de 50% sub nivelul de 73 miliarde euro din ianuarie, intrucat BCE refuza tot mai mult cererile institutiilor de credit elene, crescandu-le dependenta de Banca Greciei, scrie Money.ro.

Cum sa te feresti de furturile bancare pe net. Numarul atacurilor informatice e in crestere, odata cu accesul la tehnologie. Aproape 10% din amenintarile informatice sunt reprezentate de virusii care ataca sistemul online bancar. Numarul acestora e in crestere pentru ca au aparut tot mai multe gadget-uri mobile, precum telefoane si tablete, cu ajutorul carora se pot face tranzactii online. EVZ iti prezinta cum procedeaza atacatorii si cum sa te protejezi atunci cand faci tranzactii online. Pharming. Hackerii ataca un site oficial si esti directionat catre o adresa de internet creata de ei. „Acest lucru se poate face prin intermediul unor virusi, care sunt plasati in calculator printr-un mesaj aparent nepericulos”, explica Bogdan Botezatu, specialist in cadrul companiei de antivirus Bitdefender.

Presa se intoarce la traditii, printul redevine interesant. Printul redevine o moda pentru presa autohtona. Anul 2012 se anunta unul al revenirilor la prima dragoste a celor care investesc sau lucreaza in mass-media. Doua motive stau la temelia acestei revigorari a ziarelor tiparite, semi-esecul publicatiilor mutate pe online- multe din titlurile care au abandonat hartia in favoarea internetului cazand in uitare – si faptul ca 2012 este an electoral, alegerile impulsionand de fiecare data presa in ultimii 20 de ani. In perioada 2009-2011, presa autohtona s-a aflat intr-un continuu declin, multe titluri disparand definitiv, iar altele alegand „exilul” in mediul online. Anul trecut, doua cotidiene centrale, un saptamanal economic, o revista si o televiziune au suferit transformari majore, care le-au scazut dramatic audientele. Povestile cu trecerea la alt nivel sau mutarea pe platformele viitorului s-au dovedit a fi de foarte multe ori niste esecuri de proportii. La sfarsitul lui 2009 si inceputul lui 2010, mai multe publicatii centrale au disparut de pe tarabe: Business Standard, Cotidianul, Ziua, Gardianul, unele cu tot cu varianta electronica, iar in prima parte a anului 2011, Gandul a avut aceeasi soarta, informeaza Bursa.ro.

Autostrada Bucuresti – Ploiesti, gata pe bucati: finalizata 50%, circulabila 0%. Unul din cei patru constructori ai Autostrazii Bucuresti – Ploiesti, firma Pa&Co International, a anuntat ca si-a finalizat partea sa de autostrada, in lungime de aproape 15 kilometri, solicitand CNADNR sa faca receptia lucrarilor. „Ca urmare a finalizarii lucrarilor la tronsonul km 31+778 la km 46+500, din sectiunea Bucuresti – Ploiesti, parte a autostrazii A3 Bucuresti – Brasov, Pa&Co International a transmis catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) solicitarea de convocare a comisiei de receptie. CNADNR a trimis o echipa de specialisti, in vederea efectuarii inspectiei tehnice, primul pas din procedura de receptie”, se arata intr-un comunicat al Pa&Co International, companie controlata de omul de afaceri Costel Casuneanu. Sectiunea construita de Pa&Co este a doua finalizata din cei 62 de kilometri ai autostrazii, dupa cea predata in noiembrie anul trecut de Spedition UMB, controlata de Dorin Umbrarescu, cu o lungime de 15,5 kilometri, dinspre Ploiesti, scrie Finantistii.

Chevrolet Trax – micul SUV soseste in 2013. Chevrolet anunta includerea unui SUV de dimensiuni mici in gama de autovehicule. Modelul Chevrolet Trax va fi lansat oficial la Salonul Auto de la Paris in septembrie 2012. „Modelul Trax permite marcii Chevrolet sa patrunda in segmentul SUV-urilor de dimensiuni mici si ofera flexibilitatea, consumul redus de carburant si manevrabilitatea solicitate de soferii din orasele din intreaga lume”, a declarat Susan Docherty, presedinte si director general al Chevrolet Europe. Chevrolet Trax are 5 locuri si spatiu generos pentru bagaje. Micul SUV va fi disponibil la dealerii Chevrolet din Europa incepand din primavara anului 2013, dupa lansarea modelului complet nou Chevrolet Malibu si a mult-asteptatului Cruze station wagon in 2012. Odata cu aducerea noii game Chevrolet in saloanele de prezentare din Europa, se prefigureaza noi oportunitati de crestere in anii urmatori, anunta 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro