Sari direct la conținut

Business report: Paradox- Nivelul de trai din regiunile predominant urbane ale Romaniei, peste media UE. Explicatia; Kazahii renegociaza termenii vanzarii KMG International (fostul grup Rompetrol) catre firma chineza CEFC; Volkswagen a prezentat noua generatie Crafter – 69

HotNews.ro
Business, Foto: Colaj foto
Business, Foto: Colaj foto

Paradox- Nivelul de trai din regiunile predominant urbane ale Romaniei, peste media UE. Explicatia.O analiza facuta de Eurostat pe baza datelor definitive ale valorilor PIB din ultimii ani ofera o surpriza de proportii pentru noi. Romania figureaza in prima jumatate a celor 25 de tari pentru care au fost disponibile datele din perspectiva nivelului de trai al locuitorilor din zonele predominant urbane, calculat ca PIB/locuitor ajustat cu nivelul preturilor din tara respectiva fata de media europeana. Mentionam ca aceasta modalitate de lucru cu paritatea puterilor de cumparare standard ( PPS) este utilizata curent in practica statistica tocmai pentru a asigura comparabilitatea datelor la nivel international De asemeni, precizam ca, potrivit definitiei oferite de Eurostat, regiunile predominant urbane sunt acele regiuni ale unei tari in care populatia rurala reprezinta mai putin de 20% din totalul populatiei, anuntaCurs de Guvernare.

Kazahii renegociaza termenii vanzarii KMG International (fostul grup Rompetrol) catre firma chineza CEFC.Tranzactia prin care firma chineza CEFC urma sa devina proprietar al grupului Rompetrol este renegociata, in contextul noului dosar deschis de procurorii DIICOT si al sechestrelor multiple care sunt puse pe activele grupului.Investigatia procurorilor referitoare la privatizarea rafinariei Petromidia si la memorandumul prin care datoriile istorice ale companiei au fost transformate in actiuni afecteaza finalizarea tranzactiei prin care compania chineza CEFC va prelua grupul Rompetrol, iar unii termeni ai tranzactiei sunt renegociati, a declarat pentru Azamat Zhangulov, vicepresedinte senior al KazMunaiGas International (KMGI-noua denumire a grupului Rompetrol), potrivitEconomica.

Volkswagen a prezentat noua generatie Crafter – 69 de versiuni derivate, costuri de exploatare scazute si tractiune pentru toate gusturile.Volkswagen a prezentat noul Crafer in Offenbach, Germania. Nemtii spun ca noul lor „caraus” devine cea mai buna solutie pentru cei mai pretentiosi clienti. Modelul are o masa totala maxima autorizata cuprinsa intre 3 si 5,5 tone, un volum de incarcare maxim de 18,4 metri cubi si pana la 69 de versiuni derivate. Dezvoltarea noului Crafter a fost o sansa unica de a evita toate compromisurile, bazandu-ne in acelasi timp pe experienta noastra de zeci de ani in acest segment de piata. Noul Crafter reprezinta o imbinare intre accentul pus pe produs si accentul pus pe client. Cu alte cuvinte, am dezvoltat acest autovehicul din perspectiva clientului”, a declarat Eckhard Scholz, Presedintele Consiliului de conducere al Volkswagen Autovehicule Comerciale, informeazaAuto Bild.

Bill Gates nu mai este cel mai bogat om din lume. Cine l-a depasit in clasamentul bogatilor pe cofondatorul Microsoft.Bill Gates, cofondatorul Microsoft, ocupa de mai multi ani primul loc in clasamentul celor mai bogati oameni de pe planeta, cu o avere estimata in prezent la peste 77 de miliarde de dolari, insa vineri a fost depasit. Cine este cel care detine acum titlul de cel mai bogat om al lumii. Este vorba despre Amancio Ortega, proprietarul grupului Inditex, care detine brandurile Zara, Massimo Dutti si Pull&Bear. Actiunile companiei de retail din Spania Inditex au crescut vineri dimineata cu 2,5%, ceea ce a facut ca averea lui Ortega sa ajunga la 79,5 miliarde de dolari, potrivit publicatiei „Forbes”. Averea lui Bill Gates era estimata in acel moment la 78,5 miliarde de dolari. Sambata, dupa incheierea sedintelor de tranzactionare de vineri, averea lui Ortega se ridica la 78 de miliarde de dolari, iar cea a lui Bill Gates – la 77,4 miliarde de dolari, potrivit „Forbes”. Spaniolul Ortega (80 de ani) este singurul nume din Top 10 Forbes care, din 2009, a reusit sa-si creasca averea, an de an, scrieAdevarul Financiar.

Modificari la Codul Muncii: Perioada de proba pentru muncitorii necalificati, negociata la 14 zile calendaristice.Muncitorii necalificati vor fi angajati cu o perioada de proba, care nu va putea depasi 14 zile calendaristice, conform informatiilor Profit.ro privind ultimele intelegeri din negocieri intre patronate si sindicate pentru modificarea Codului Muncii.Negocierile pornesc de la o initiativa cetateneasca de modificare a Codului Fiscal, aprobata de Senat in urma cu un an, care face referire in mod particular la perioada de proba necesara la angajarea unui muncitor necalificat. Forma adoptata de Senat, care nu este inca aplicata fiind nevoie si de avizul deputatilor, a pastrat dispozitiile actuale pentru verificarea aptitudinilor unui salariat, cu o perioada de proba de cel mult 90 de zile calendaristice pentru functiile de executie si de cel mult 120 de zile calendaristice pentru functiile de conducere stabilita la momentul incheierii unui contract de munca, dar a introdus o perioada de proba distincta pentru muncitorii necalificati, de 10 zile lucratoare, anuntaProfit.

Romania, printre primele state care vor semna Memorandumurile privind Mecanismele Financiare SEE si Norvegian.Romania se afla printre primele state beneficiare care urmeaza sa semneze Memorandumurile de intelegere privind implementarea Mecanismului Financiar al Spatiului Economic European si a Mecanismului Financiar Norvegian 2014 – 2021, informeaza un comunicat de presa publicat pe site-ul Ministerului Fondurilor Europene (MFE). „La data de 9 septembrie 2016, la sediul Oficiului Mecanismului Financiar de la Bruxelles, a avut loc cea de-a doua runda de negocieri pentru Mecanismele financiare SEE si Norvegiene 2014 – 2021, care a reunit reprezentanti ai Statelor donatoare, ai Oficiului Mecanismului Financiar si ai Ministerului Fondurilor Europene, printr-o delegatie condusa de Cristian Ghinea, ministrul Fondurilor Europene. Statele donatoare au subliniat faptul ca Romania este printre primele state beneficiare care urmeaza sa semneze Memorandumurile de intelegere privind implementarea Mecanismului Financiar SEE si a Mecanismului Financiar Norvegian 2014 – 2021”, se arata in comunicat, potrivitCapital.

Metroul care ne costa bani pentru ca nu-l construim: Din penalitatile platite se sapau 3 statii pe Magistrala spre Otopeni. Romania pierde 400.000 de euro anual, din cauza ca nu face metroul spre Otopeni. Cu acesti bani ar fi putut sapa in schimb jumatate de statie. Adica trei statii in cei sase ani de cand trebuie sa plateasca penalitati din cauza ca nu se foloseste de creditul japonez acordat pentru constuirea magistralei 6, potrivit unui fost oficial al Metrorex. Prin realizarea magistralei 6, Bucurestiul ar urma sa fie legat cu aeroportul Otopeni. Noua linie de metrou va avea o lungime de circa 14 kilometri si 12 statii. Romania plateste insa penalitati de circa 400.000 de euro pe an, din cauza ca din 2010 nu a utilizat niciun yen din creditul acordat de Banca Japoniei pentru realizarea magistralei 6, a spus pentruEconomicaGheorghe Udriste, deputat in Parlamentul Romaniei si fost director general al Metrorex.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro