Business Report: Romania vinde cel mai ieftin grau din UE; Topul celor mai mari 30 de angajatori din Romania; Noul sef al OMV vrea sa ajunga neaparat in Rusia; Vom avea inca 40 de kilometri de autostrada in 2015
Romania vinde cel mai ieftin grau din UE. Fermierii romani incaseaza cel mai mic pret din UE pe graul pe care il comercializeaza, potrivit unui ultim raport al Comisiei Europene. La data de 23 iulie, graul din zona Banat (grau DEPSILO-grau care a fost anterior depozitat, incarcarea si transportul riscurilor fiind ale cumparatorului) se vindea pentru 145,36 de euro tona, fiind cel mai mic pret din UE. Aceasta in conditiile in care, in Hamburg (Germania), tona de grau livrata in aceleasi conditii (DEPSILO) s-a vandut cu 194 de euro tona, in Burgos (Spania) cu 181,6 euro tona, iar in Zagreb (Croatia) cu 154,07 euro tona. Comparativ cu zilele anterioare, pretul graului din Banat s-a depreciat cu pana la aproximativ 7%, astfel ca, la data de 2 iulie, o tona costa 156,5 de euro, pe 9 iulie pretul era de 155,87, iar pe 16 iulie de 151,77 de euro tona, scrieEconomica.net.
Topul celor mai mari 30 de angajatori din Romania. Angajatorii cu cei mai multi salariati din Romania sunt companii de stat. Intre primele 30 societati, in functie de numarul angajatilor, se mai afla mari retaileri, banci, producatori din industria auto. Potrivit datelor furnizate de Registrul Comertului, situatiile financiare depuse in 2015 de companii pentru anul trecut arata ca cei mai mari angajatori sunt in ordine Posta romana, CFR si Compelxul Energetic Oltenia. OMV Petrom si Dacia Renault se plaseza pe locurile patru si sase, anuntaCapital.ro.
Noul sef al OMV vrea sa ajunga neaparat in Rusia. Rainer Seele, noul director general al OMV, care detine pachetul majoritar de la Petrom, tine neaparat ca grupul austriac sa intre intr-un parteneriat cu Gazprom pentru exploatarea unei parti a unui camp petrolier din Siberia, care este unul dintre cele mai mari din lume, relateaza Der Standard. Deal-ul nu i-a iesit pe vremea cand a lucrat la firma germana Wintershall, iar daca OMV ajunge la o intelegere cu Gazprom, grupul austriac ar putea ceda niste active rusilor, prin metoda schimb de actiuni, conform publicatiei austriece. Der Standard citeaza o sursa care afirma ca negocierile sunt in stadiu incipient si ca nu se stie despre ce actiuni ar fi vorba din partea OMV. Afacerea Wintershall-Gazprom a picat in decembrie din cauza conflictului ruso-ucrainean si viza obtinerea unei participatii minoritare (25%) in campul Urengoy, situat in apropierea cercului arctic, informeazaBursa.ro.
Ai nevoie de bani urgent? Patru tipuri de imprumut de care sa te feresti. Inclinatiile indoielnice spre economisire ale romanilor ii trimit pe acestia, adesea, catre modalitati paguboase de a face rost de bani. Realitateabucuresti.ro a evaluat cateva forme de imprumut nebancar, pe care il poti obtine rapid, dar cu costuri usturatoare. Iata la ce metode de imprumut ar putea apela cei (suficient de neinspirati) care nu au facut economii si ar dori sa plece intr-o vacanta in strainatate sau sa petreaca un weekend in Vama. Amanetul de masini. Am luat in calcul amanetarea unei masini japoneze, fabricata in 2010. Un model similar este scos la vanzare, pe internet, la pretul de 4.500 de euro. Astfel, masina ta va fi evaluata la pretul celei de pe internet, iar firma de amanet iti va oferi un imprumut de 2.000 – 2.500 de euro, in lei, pe 30 de zile, cu o perioada de gratie de 14 zile. Potrivit site-ului firmei de amanet, poti obtine o suma de 75% din valoarea masinii, insa, in final, ti se ofera doar 50%. Perioada de gratie se poate extinde usor, la mica intelegere, insa cele 44 de zile standard ale imprumutului te vor costa 1.320 de lei, dobanda perceputa fiind de 0,3%, adica 30 de lei pe zi. Banii ii primesti pe loc, dar, dupa 44 de zile (plus o extindere a perioadei de gratie de o saptamana, la mica intelegere), daca nu achiti 12.320 lei, sau 2.738 de euro, poti considera ca ti-ai vandut masina pe doi bani, scrieRealitatea Bucuresti.
De ce Grecia nu poate sa elimine controlul capitalului. Grecia trece prin cea mai dificila criza economica din ultimii 30 de ani. Discutiile in contradictoriu dintre Tsipras si creditorii Greciei au culminat cu momentul in care Atena a impus controlul capitalului si a decis organizarea unui referendum in baza caruia cetatenii trebuiau sa aleaga intre austeritate sau iesirea din zona euro. Cele doua parti au ajuns la o intelegere, contrar vointei populare, insa bancile sunt in continuare restrictionate la a face tranzactii. In ultima luna, Grecia a fost decuplata de la restul lumii financiare. Grecilor le este aproape imposibil sa mai scoata bani din tara, asta gratie masurilor pentru a controla capitalul si care au fost adoptate pe 29 iunie. Daca bancile sunt protejate de acest scut pentru a nu se prabusi, economia tarii ramane strangulata, anuntaEuropolitics.ro.
Vom avea inca 40 de kilometri de autostrada in 2015. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) spune ca reteaua de autostrazi din tara s-ar putea mari cu inca 40 de kilometri pana la finalul acestui an. Oficialii vorbesc despre finalizarea lotului doi al autostrazii Timisoara – Lugoj si despre incheierea unei portiuni de 15 kilometri din autostrada Lugoj – Deva. Ultimul lot are ca termen de finalizare 2016, insa autoritatile vor terminarea lucrarilor pana la incheirea anului. In plus, lucrarile efectuate arata ca este posibil ca acest lucru sa se intample. Lotul doi din autostrada Timisoara – Lugoj masoara 25,6 kilometri, iar lucrarile au fost demarate in ianuarie 2014. Acest tronson va asigura legatura intre autostrada Timisioara – Lugoj, de la Izvin, si autostrada Lugoj – Deva, la Sanovita. Daca luam in calcul si cei 12 kilometri de autostrada de la Nadlac, rezulta ca pana la finalul anului vor avea in plus 52 de kilometri de drum de mare viteza, informeazaAuto-Bild.ro.
Uzina Vulcan intentioneaza sa isi dubleze numarul de angajati, la 1.200, in cel mult un an. Vulcan ar putea reangaja peste 600 de persoane, pentru a ajunge la 1.200 de salariati, cifra minima de care compania are nevoie pentru a utiliza in mod eficient spatiul disponibil, a declarat, miercuri, directorul general executiv al companiei, Remus Vulpescu, la o conferinta de prezentare a noului utilaj petrolier romanesc care urmeaza sa fie vandut in zona Golfului Persic sub denumirea comerciala „Elefantul arab”. „Acum avem o cifra de afaceri pentru anul acesta de 25 de milioane de lei, care in mod sigur nu va produce pierderi operationale. Va fi un an, chiar daca suntem in insolventa, in care Vulcan va avea profit operational. Este punctul de plecare. Trebuie doar sa reprimim forta de munca. Utilajele sunt bine conservate. Halele sunt tot aici. Este cel mai ieftin mod de a ne dezvolta. Este suficient sa reangajam specialistii care fusesera concediati…Noi am reangajat in ultimul an peste 50 de fosti salariati disponibilizati. Planul meu, care este impus de realitatile masurabile din Vulcanul de astazi, este ca in cel mult un an sa revenim la 1.200 de angajati pentru ca este cifra minima de care avem nevoie ca sa utilizam eficient ce avem aici. Avem 25 de hectare de platforma industriala”, a afirmat Remus Vulpescu, scrieEconomica.net.