Business Report: Romanii tin centralele la minimum: Cum a evoluat consumul de gaze, cat conteaza reabilitarea termica a locuintei; Legea falimentului personal. In ce masura ii ajuta noile reguli pe datornici; Ce inseamna industria auto pentru Romania – 12 cifre
Alerta in piata imobiliara: 44% dintre tineri stau acasa la parinti. Un impas demografic, economii deraiate, un somaj ridicat in randul tinerilor si baloane speculative in piata rezidentiala tin departe reprezentantii noii generatii din Europa de perspectiva de a avea propria locuinta. Cifre devastatoare furnizate de Eurostat si asezate recent pe harta de contul de Twitter „Amazing Maps” indica faptul ca exceptand tarile din nordul continentului, Franta, Elvetia si Austria, tinerii cu varsta intre 25 de ani si 34 de ani stau in proportii consistente impreuna cu parintii. Romania se inscrie intre tarile cu un procentaj alarmant la acest capitol, 44,4% dintre tineri inca nefiind plecati pentru o viata pe cont propriu. Nivelul este comparabil cu cel din Polonia (43,2%), Ungaria (43,0%), Slovenia (43,5%), Portugalia (44,5%), Italia (46,6%) si Malta (48,9%), scrieCapital.ro.
Romanii tin centralele la minimum: Cum a evoluat consumul de gaze, cat conteaza reabilitarea termica a locuintei. Din 2009 pana in 2014, numarul de consumatori casnici de gaze a crescut, dar consumul a ramas constant. Explicatiile se gasesc in economiile realizate, impuse dar derivate din reabilitarea termica a locuintelor. Sistemul de incalzire cu gaze a devenit mai eficient in ultimii cinci ani, iar asta se datoreaza programului de reabilitare termica a blocurilor si, partial, comportamentului mai economicos de consum. Potrivit unui raport al ANRE referitor la piata de gaze locala, din 2009 si pana la sfarsitul lui 2014, consumul de gaze al consumatorilor casnici a ramas relativ constant, 28.22 milioane de MWh fata de 28.74 milioane de MWh, in conditiile in care numarul lor a crescut cu 15%, 2.767 milioane fata de 3,19 milioane. Consumul anual pentru fiecare client casnic a scazut cu 11,7%, de la 962 de metri cubi anual la 849 de metri cubi, anuntaEconomica.net.
Schimbarea paradigmei sociale: pensiile si fiscalitatea din care se platesc. Conform datelor comunicate de CNPAS si Ministerul Finantelor pentru luna aprilie 2015, rezulta ca valoarea reala a pensiei medii acordata prin impozitarea salariatilor a fost de 568 lei. La acest cuantum s-au adaugat prin suventii de la bugetul de stat alti 318 lei, astfel incat sa rezulte pensia medie de asigurari sociale de stat de 886 lei. Aceste niveluri rezulta din faptul ca marimea contributiilor la bugetul asigurarilor sociale de stat a fost pe primele patru luni ale anului in curs de 11.689,7 milioane lei, in timp ce cheltuielile necesitate de acordarea pensiilor de catre stat in cadrul aceluiasi sistem de asigurari s-au ridicat la 18.234,7 milioane lei, informeazaCursdeguvernare.ro.
Legea falimentului personal. In ce masura ii ajuta noile reguli pe datornici. Legea privind insolventa persoanelor fizice a fost promulgata, saptamana trecuta, de presedintele Romaniei, Klaus Iohannis. Documentul cuprinde trei modalitati prin care insolventa persoanelor fizice va putea fi solutionata, respectiv pe baza de plan de rambursare a datoriilor, prin lichidare de active sau procedura simplificata. Va prezentam principalele prevederi cuprinse in Legea falimentului personal. Conform specialistilor, noile reglementari au o serie de lacune, insa cuprind si cateva avantaje. Dupa promulgare, actul normativ mai trebuie doar publicat in Monitorul Oficial pentru a-si incheia parcursul legislativ, urmand sa intre in vigoare in 6 luni dupa publicare, scrieAdevarul.
Opel Mokka primeste motorul 1.6 CDTI 110 CP si sistemul OnStar. Opel a anuntat ca modelul Mokka va primi o serie de modificari minore incepand cu aceasta vara. Una dintre acestea consta in posibilitatea comandarii noului motor de 1,6 litri CDTI. Dupa cum deja stiti vorbim despre unitatea capabila sa ofere 110 CP si 300 Nm incepand de la 2.000 rpm. Cuplat la o cutie manuala cu sase rapoarte, unitatea il propulseaza pe Mokka de la 0 la 100 km/h in 12,5 secunde, in timp ce repriza 80 – 120 km/h, in treapta a cincea, are loc in 11,8 secunde. Consumul de carburant anuntat de producator este de 4,1 – 4,3 litri la suta de kilometri, iar emisiile de CO2 se cifreaza la 109 grame per kilometru. La nivel estetic, Opel Mokka va putea fi comandat alaturi de doua culori noi: Abalone White si True Blue metallic. In plus, clientii vor putea opta pentru nivelul Black Roof Edition care aduce un plafon si carcase pentru oglinzile laterale vopsite in negru lucios, anuntaAuto-Bild.ro.
Cand vom avea noi benzinarii pe autostrazi si cine le va detine. CNADNR a primit mai multe oferte din partea companiilor petroliere la licitatia organizata pentru atribuirea contractelor de constructie a statiilor mobile de alimentare cu carburant pentru tronsoanele de autostrada aflate in constructie sau date deja in folosinta. Conform anuntului publicat la jumatatea lunii mai de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) companiile interesate de constructia de benzinarii mobile s-au putut inscrie si depune oferte la licitatia publica organizata in acest sens. La cererea mai mult jucatori de pe piata, CNADNR a prelungit termenul de depunere cu o saptamana. Astfel, pe 15 iunie a.c. CNADNR a primit oferte de la 5 companii petroliere interesate de aceasta licitatie. Licitatia a fost impartita in 9 loturi, fiecare lot insemnand constructia a 2 statii mobile de alimentare cu carburant. Din cele 18 noi statii care vor fi construite, 16 vor fi amplasate pe A1 Bucuresti-Nadlac, iar doua pe A2 Bucuresti-Constanta, informazaCapital.ro.
Ce inseamna industria auto pentru Romania – 12 cifre. Sectorul auto inregistreaza cifre anuale de afaceri de miliarde de euro, angajeaza sute de mii de romani si are o contributie de 12% in PIB. Cifra de afaceri inregistrata de industria auto din Romania, in 2014, a fost de 18 miliarde de euro, potrivit unei prezentari sustinuta de Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Romane a Producatorilor Auto, fost director Dacia. Din aceasta suma, fabricile de componente detin 12,6 miliarde de euro. 600 de companii activeaza in industria auto, pentru care lucreaza in mod direct 203.000 de salariati. Costul mediu al mainii de lucru este de 4,9 euro pe ora. Exportul de masini este de 3 miliarde de euro anual, scrieEconomica.net.