Sari direct la conținut

Business Report: Salariile profesorilor si medicilor, din perspectiva practicii europene; Romania intarziata: Urmeaza statia "noi amanari", cu inaugurare la Sf. Asteapta; Petrolul se indreapta spre pragul psihologic de 40 de dolari. OPEC acuza presiuni extreme

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

Chiar nu mai sunt rentabile investitiile in energia regenerabila? Din 1990 incoace singura companie care a investit in generarea de energie electrica (de tip clasic) din Romania a fost Petrom, companie ce a beneficiat la vremea respectiva de gazele din productia interna ca stimul din partea statului. In carbune, in hidro, in nuclear, in termo nu s-a investit un euro (exceptand cateva retehnologizari), pentru ca statul nu a intervenit si nici nu a putut-o face in sprijinul investitorilor potentiali. A facut-o insa in domeniul energiei regenerabile, haotic ce-i drept, dar si la presiunea deciziilor europene de a ne reduce emisiile de CO2. Asa cum spunea insa la un moment dat un reprezentant al ANRE dinamica schimbarilor in piata de energie este atat de mare incat si reglementarile trebuie sa tina pasul cu ea. Cu alte cuvinte, raiul deschis investitiilor in energia verde si-a inchis partial portile. In nici un caz in totalitate. Integral pe Energy Center.

Petrolul se indreapta spre pragul psihologic de 40 de dolari. OPEC acuza presiuni extreme Pretul petrolului s-a apropiat periculos de 40 de dolari pe baril in cursul acestei saptamani, pe bursa de la New York. In Europa, cotatia de referinta Brent s-a stabilit confortabil sub nivelul de 50 de dolari pe baril. Joi seara, petrolul WTI, de referinta in SUA, a inchis la 41,14 dolari pe baril, in urcare usoara, dupa ce a atins un minim al saptamanii de 40,2 dolari pe baril, aproape de cel mai redus nivel din ultimii sase ani si jumatate. Pretul petrolului Brent, referinta din Europa, a scazut joi cu 1,46%, la 46,67 dolari pe baril. Petrolul este impins in jos si tinut la pamant de productia abundenta, franarea cresterii economice si implicit a consumului de carburanti in Europa, zone din Asia si din America Latina, precum si de un dolar american puternic, a carui valoare a crescut cu 20% de la inceputul acestui an, scrie Economica.net.

Salariile profesorilor si medicilor, din perspectiva practicii europene Cel mai bun reper pentru a stabili cat ar trebui sa fie de mari salariile profesorilor si medicilor il reprezinta PIB/locuitor, care sintetizeaza nivelul de trai si capacitatea economiei de a sustine efortul bugetar necesar pentru plata acestor salarii. In context si din perspectiva regionala, Romania se plaseaza oarecum echilibrat raportat la PIB/locuitor pe segmentul de invatamant, dar are foarte mult de suferit pe partea de sanatate. In contextul raportarii la PIB/locuitor, decizia de majorare cu 73% in mai multe transe a salariilor din educatie apare ca hazardata ca dimensiune. Chiar si alegerea variantei franco-polone ar duce la o majorare de circa 50%, de la un nivel de circa 80% din PIB/locuitor spre 120% din PIB/locuitor, cresterea economica din urmatorii doi ani neavand cum sa acopere diferenta pana la 73%. Integral pe Curs de Guvernare.

Seceta si volatilitatea pietelor afecteaza activitatea fermierilor Fermierii sunt prudenti in ceea ce priveste accesarea unor credite noi in contextul unui an agricol dificil, puternic afectat de conditiile meteorologice, potrivit oficialilor Agricover Credit IFN, care mentioneaza ca se pastreaza totusi, in continuare, un trend pozitiv in ceea ce priveste solicitarea de credite pentru agricultura. Volatilitatea pietelor agricole afecteaza planurile si profitabilitatea fermelor, creand un mediu nesigur in luarea deciziilor si gasirea solutiilor de catre fermieri, mai sustin reprezentantii Agricover Credit IFN. Robert Rekkers, directorul general al Agricover Credit IFN, apreciaza: „Agricultura trece printr-o perioada dificila, seceta si volatilitatea pietelor afectand activitatea fermierilor. Monitorizam permanent dinamica si evolutia pietei agricole si mentinem un dialog continuu cu clientii nostri pentru a gasi impreuna solutii de finantare care sa sustina afacerea fermierilor in contextul actual”, scrie Bursa.ro.

2k telekom a semnat un parteneriat cu RCS RDS Compania 2k telekom a semnat un parteneriat cu RCS RDS pentru operarea in comun a licentei 4G. Clientii 2k telecom vor putea sa beneficieze de calitatea serviciilor 4G premium si pe o acoperire sporita in toata Romania. Investitiile ulterioare vor fi facute in paralel si de catre 2k telekom, si de catre RCS RDS pentru a permite cresterea vitezei de acces si a ariei de acoperire. 2k telekom va ramane un operator specializat in furnizarea de servicii de telecomunicatii pentru proiecte complexe care va continua cooperarea cu parteneri traditionali precum CISCO, Juniper, Huawei si ZTE pentru a spori calitatea serviciilor 4G oferite, scrie Economica.net.

Romania intarziata: Urmeaza statia „noi amanari”, cu inaugurare la Sf. Asteapta Odata cu ratarea concesiunii autostrazii Comarnic-Brasov, magistrala M5 de metrou Eroilor 2 – Drumul Taberei a devenit cel mai important proiect de infrastructura pentru Guvern si Ministerul Transporturilor. Cei aproximativ 6,8 km de linie, 10 statii de metrou si un depou inseamna o investitie de 1 miliard de euro, cea mai mare parte din finantare fiind asigurata din fonduri europene nerambursabile. Constructia metroului Eroilor-Drumului Taberei este intarziata. La fel si darea lui in folosinta, cu aproximativ doi ani, din cauza taierii bugetului. Dupa startul lucrarilor in toamna anului 2011, guvernul pastorit de Victor Ponta a avut grija sa taie din banii pentru anii 2012 si 2013, informeaza Capital.

Ce s-ar intampla daca brusc, in Statele Unite, nu s-ar mai conduce nicio masina? Jurnalistii de la Buzzfeed au incercat sa raspunda la intrebarea: „Ce s-ar intampla daca dintr-o data, in Statele Unite, nu s-ar mai conduce nicio masina?” 1. In primul rand, ar fi salvate 33.000 de vieti omenesti, atatea cati oameni au murit in SUA in accidente rutiere in anul 2012. 2. Un american de rand ar economisi 10.181 dolari pe an, atat cat costa reparatiile masinii, combustibilul si alte cheltuieli. Asta, in conditiile in care in SUA sunt inmatriculate 240.000.000 de automobile. 3. 3,9 milioane de oameni care muncesc in industria automobilelor ar ramane fara joburi. Dar, doar temporar, pentru ca toata populatia ar folosi transportul in comun si o mare parte dintre acestia ar lucra la stat, scrie Auto-Bild.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro