Sari direct la conținut

Business Report: Tiriac JR: "Romania mai are 30 de ani pana ajunge la saturatie in business"; Biletele la metrou se scumpesc de sambata; Blue Air a renuntat la cinci avioane si la 300 de angajati

HotNews.ro
business report, Foto: Colaj foto
business report, Foto: Colaj foto

Tiriac JR: „Romania mai are 30 de ani pana ajunge la saturatie in business”. Ion Alexandru Tiriac considera ca Romania mai are 20 de ani de crestere pana va atinge gradul de dezvoltare a tarilor vestice si inca 30 de ani pana ajunge la saturatie in business. Fiul cel mare al lui Tiriac spune ca marjele de profit din Romania nu vor mai fi ce au fost: o data pentru ca anii de boom economic nu se vor repeta curand si „bine ar fi sa fie asa, pentru ca nu erau cresteri sanatoase”, dar si pe fondul crizei economice: „ce traim acum nu e o criza, asa traim si asa vom trai de acum incolo”, potrivit Ziarul Financiar.

EIU: Economia Romaniei va scadea cu 1,2% in acest an, dar va reveni pe crestere in 2011. Romania se confrunta cu masuri severe de austeritate, care ar putea provoca instabilitate politica, iar economia va scadea cu 1,2% anul acesta, dar va reveni pe crestere in 2011, potrivit estimarilor Economist Intelligence Unit (EIU). „Rezistenta la reducerile de cheltuieli ar putea duce la instabilitate politica”, se arata intr-un raport al EIU privind perspectivele economice globale, informeaza Gandul.

Biletele la metrou se scumpesc de sambata. Scumpirea biletelor la metrou, programata initial pentru data de 15 septembrie, dar amanata ulterior pe un termen neprecizat, a fost stabilita pentru 18 septembrie, a anuntat vineri Metrorex. De la acea data, pretul unui abonament lunar cu numar nelimitat de calatorii va creste de la 25 de lei la 50 de lei. Metrorex a introdus si trei tipuri noi de cartele de calatorie, reiese din comunicatul publicat vineri. Astfel, va fi introdus un abonament lunar cu maxim 62 de calatorii care va costa 27 de lei, un abonament saptamanal cu numar nelimitat de calatorii, la pretul de 15 lei si o cartela de weekend la 6 lei. Pretul unei cartele cu doua calatorii va fi de trei lei, iar una cu zece calatorii va costa noua lei. Ultima majorare de preturi a fost operata de Metrorex in aprilie 2009, informeaza Ziarul Financiar.

Acceptarea tacita, carligul cu care bancile agata clientii. Inainte sa semneze actele aditionale la contractele de creditare, debitorii trebuie sa stie ca doar prevederile care sunt conforme cu Ordonanta de Urgenta 50/2010 pot fi acceptate tacit. Debitorii Volksbank s-au intalnit deja cu un avocat. Bancile isi indeamna clientii sa semneze noile acte aditionale la contractele de credit pe motiv ca neprezentarea la agentia bancara echivaleaza cu acceptarea tacita. Debitorii nici nu vor sa auda de asa ceva si se pregatesc sa isi caute dreptatea la tribunal. Ordonanta 50/2010 stipuleaza ca vor fi acceptate tacit doar clauzele care aliniaza prevederile contractului de credit la cele ale noului act legislativ, potrivit evz.ro.

Care sunt cele mai valoroase branduri din lume. Coca-Cola este cel mai valoros brand din lume, potrivit studiului „Best Global Brands” realizat de Interbrand, liderul international in consultanta de brand. Cu o valoare de peste 70 mld. dolari (54 mld. euro), Coca-Cola ramane liderul incontestabil al acestui clasament si anul acesta, fiind urmat in top de IBM, cel mai mare furnizor de servicii IT din lume, a carui valoare de brand se apropie de 65 de miliarde de dolari. De altfel, primele trei pozitii din ierarhie nu au suferit modificari fata de anul trecut, astfel ca locul al treilea este ocupat in continuare de Microsoft, gigantul software, scrie Gandul.

Blue Air a renuntat la cinci avioane si la 300 de angajati. Compania Blue Air a renuntat la cinci din cele 11 avioane pe care le opera si la 300 din cei 800 de angajati, in cadrul procesului de restructurare care se va incheia la 1 noiembrie, a afirmat Gheorghe Racaru, directorul de strategie si dezvoltare al grupului din care face parte operatorul low-cost, scrie Mediafax Business. El a explicat ca reprezentantii Blue Air s-au intalnit cu furnizorii si le-au explicat ca au probleme financiare, iar tarifele de pasageri au scazut. „La unii dintre furnizori aveam restante de o luna – doua. Ei au ales sa ia avioanele inapoi. Am renuntat la aceste avioane pentru ca vrem sa ramanem in piata”, a mai spus oficialul companiei, relateaza Ziarul Financiar.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro