Business report: UniCredit a cumparat actiunile lui Ion Tiriac la UniCredit Tiriac Bank;Americanii vor sa aduca puhoiul de titei caspic la Marea Neagra si lucreaza in consens cu rusii. Ce sansa unica are Romania; Cum a ratat Romania al treilea mare producator auto
UniCredit a cumparat actiunile lui Ion Tiriac la UniCredit Tiriac Bank. Grupul italian UniCredit a cumparat pachetul de 45% din actiuni detinut de Ion Tiriac la UniCredit Tiriac Bank. Omul de afaceri iese astfel din actionariatul bancii. UniCredit Tiriac Bank este in top 5 banci din Romania, cu active de peste 30 de miliarde de lei (7 miliarde de euro) la sfarsitul lunii martie. Momentan, nu se stie ce se va intampla cu denumirea bancii din Romania. UniCredit Tiriac Bank a luat nastere prin fuziunea UniCredit Romania, HVB Bank Romania si Banca Tiriac, proces care s-a incheiat in 2007, scrie Economica.net. In urma cu un an presa italiana, citata si de agentia Reuters, scria ca Tiriac a decis sa isi vanda cele 45% din actiuni, iar UniCredit trebuie sa le cumpere tinand cont de parametri de evaluare a pachetului conveniti in urma cu aproape un deceniu, cand piata bancara avea perspective mult mai bune de crestere. Acestia presupun utilizarea unui multiplicator pentru activele nete ale bancii de circa trei ori mai mare decat cel folosit la evaluarea bancilor in prezent, astfel incat activarea optiunii de exit i-ar putea aduce lui Ion Tiriac in jur de 700 milioane de euro, scrie Capital.ro.
Bloomberg: Banii secreti din spatele masinii de razboi a lui Putin. Vladimir Putin aloca sume de bani fara precedent pentru a accelera construirea celei mai mari masini de razboi de dupa razboiul rece. Partea din bugetul federal autorizata, dar nealocata pe capitole – numita banii secreti, s-a dublat din 2010 la 21% si este acum in valoare de 3,2 trilioane de ruble, echivalentul a 600 de miliarde de dolari, estimeaza un think tank independent din Moscova, Gaidar Institute, citat de Bloomberg. Cu economia afectata de sanctiunile impuse in urma invaziei Crimeei si de prabusire pretului petrolului, presedintele rus mizeaza pe cheltuielile militare pentru a resuscita o economie in scadere. Cheltuielile cu noi tancuri, rachete si uniforme indica efortul privind militarizarea care creste deficitul si afecteaza domeniul serviciilor, precum cel al serviciilor de sanatate., citeaza cursdeguvernare.ro.
Cum a ratat Romania al treilea mare producator auto. Aproape jumatate din exporturile Romaniei sunt reprezentate de masini si echipamente de transport. Pe langa cei doi mari producatori Automobile Dacia si Ford Romania in tara noastra exista zeci sau chiar sute de producatori de component auto. De aproape 8 ani se vorbeste despre intrarea pe piata locala a celui de-al treilea mare producator, insa sansele ca acest lucru sa se intample sunt infime, scrieCapital.ro. In acest an, grupul britanic Jaguar Land Rover, detinut de indienii de la Tata, a testat piata romaneasca in vederea construirii unei fabrici, scria zilele trecute Buna ziua Brasov. Potrivit sursei citate, reprezentantii producatorului auto au avut discutii in acest sens si cu reprezentanti ai mediului de afaceri din Brasov, mai ales ca indienii sunt prezenti la Brasov prin preluarea in urma cu ceva timp a americanilor de la Cambric. Cei de la bzb.ro informeaza ca investitia Jaguar, cifrata la sute de milioane de euro si care urma sa creeze 8.000 de locuri de munca, va fi realizata in Slovacia, potrivit presei din aceasta tara.
Americanii vor sa aduca puhoiul de titei caspic la Marea Neagra si lucreaza in consens cu rusii. Ce sansa unica are Romania. Gigantul Chevron are in plan extinderea capacitatii oleoductului ce aduce sutele de milioane de tone de titei din Kazakhstan catre portul rusesc de la Marea Neagra Novorossiisk si, de acolo, catre tarile UE. Dar tranzitul pe petrolier prin Bosfor este scump. O varianta mai ieftina ar fi constructia unui oleoduct pe teritoriul tarii noastre, Romania avand astfel sansa sa castige din tarifele impuse pe tranzitul titeiului. Mai mult titei adus la Novorossiisk inseamna sansa ca o parte din el sa ajunga la terminalele romanesti din Marea Neagra – Midia, a Rompetrol, si Constanta, a Oil Terminal, cu o capacitate cumulata de zeci de milioane de tone. De aici, fie se descarca si se reincarca pe un alt petrolier care sa duca titeiul la destinatie, fie, varianta cea mai buna pentru Romania, poate fi injectat in sistemul national, explica Economica.net.
Seat Ibiza facelift – Poze si detalii oficiale. Seat a prezentat modelul Ibiza facelift in cadrul Barcelona Motor Show. Modelul producatorului iberic vine cu cateva modificari la nivel estetic, cu o serie de revizuiri in dreptul habitaclului si cu motorizari de ultima generatie. Seat Ibiza facelift a primit un exterior intinerit cu lumini de zi cu tehnologie LED, cu blocuri optice imbunatatite si cu jante cu un design nou. In plus, Ibiza facelift poate fi comandat in noile nuante Moonstone Silver & Chilli Red. Pentru interior, Seat a pregatit modificari minore. Observam un volan nou, aeratoare usor diferite, un panou de instrumente revizuit si materiale de o calitate superioara. In dreptul tehnologiilor de asistare a soferului, Seat Ibiza facelift vine cu Tiredness Recognition si Multi-Collision Brake, scrie auto-bild.ro
Industria locala de fast food schimba meniul. Goana unora, bucuria altora. In cursa lor dupa castig, romanii nu mai au timp sa manance in tihna si dau o fuga la fast food. Asa au crescut afacerile marilor lanturi de restaurante din Romania, cele mai multe cu nume internationale. Si, ca sa nu ramana in urma, pe modelul restaurantelor traditionale, acestia au inceput sa renunte la unele produse „congelate” si sa le inlocuiasca cu altele „mai proaspete”. Ca un fel de „adaptare” la comportamentul consumatorului, o „necesitate” dictata de piata. Sau, altfel spus, aceasta este una dintre directiile de dezvoltare pentru 2015, scrie Capital.ro.