Sari direct la conținut

Ce costă mai mult: să lași angajatul să plece sau să-l ții fericit, cu mai mulți bani și beneficii?

HotNews.ro
demisie angajat, Foto: Ariya J / Shutterstock
demisie angajat, Foto: Ariya J / Shutterstock

În contextul unui deficit tot mai accentuat al forței de muncă și cu o populație în continuă îmbătrânire, bătaia pe angajați e tot mai evidentă. Odată cu pandemia, s-a intensificat discuția despre așa-zisul „război pentru talente”.

Peste tot, în cercurile de manageri și HR, auzi sintagma „caut, dar nu găsesc oameni”. Și dacă știi cât de greu e să o iei de la capăt și să angajezi noi oameni, concluzia e evidentă: trebuie să te asiguri că cei pe care-i ai nu pleacă la prima supărare sau ofertă concurentă. Astfel, cu toate incertitudinile economice, de multe ori, e mai rentabil pentru companie să crească salariul angajatului cu gânduri de ducă decât să înceapă recrutarea pentru a-l înlocui. Dar, după cum vom vedea, nu ții omul doar mărindu-i salariul.

Cu cât angajații care pleacă sunt mai bine calificați și pregătiți, cu atât costurile pe care le suportă angajatorii lor sunt mai mari. Iar aceste pierderi, pe care unele organizații fie le ignoră, fie nu le conștientizează, pot ajunge și la milioane de euro într-un an, în funcție de domeniul de activitate și dimensiunea companiei, conform experților consultați de Panorama.

Citește în continuare despre prețul unei demisii pe Panorama.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro