Ce faci dacă nu primești factura în e-Factura / Recomandarea Ministerului de Finanțe
De la 1 iulie 2024 mulți antreprenori sunt stresați de faptul că vin foarte greu facturile în e-Factura (în sensul că nu sunt trimise la timp), după termenul limită de 5 zile lucrătoare. Asta pentru că înregistrarea în contabilitate a unei facturi care a venit printr-un alt canal și a fost înregistrată în contabilitate este sancționată cu 15% din valoare. Fiind totuși o cheltuială, ea trebuie să fie înregistrată în contabilitate.
Pe grupurile de antreprenori de pe rețelele de socializare sunt mulți care se plâng de faptul că nu le primesc în termen, iar alții că nu au primit deloc (cel puțin până la acest moment) și tot dau telefoane rugându-se de parteneri să-și facă timp pentru a le trimite.
HotNews.ro a întrebat Ministerul de Finanțe ce trebuie să facă firmele dacă nu primesc facturile prin RO e-Factura.
Pe scurt, în cazul achizițiilor de mărfuri/servicii pentru care factura este primită ulterior (termenului), înregistrarea în contabilitate la momentul realizării operațiunilor se poate efectua în baza altor documente justificative, emise în acest sens, care să respecte cerințele O.M.F.P. nr. 2.634/2015 (de exemplu, „Avizul de însoțire a mărfii (Cod 14-3-6A)” – în cazul achiziției mărfurilor).
Vezi întregul răspuns transmis de Ministerul Finanțelor despre ce trebuie făcut dacă nu primești factura prin RO e-Factura – click pentru a deschide
În legătură cu cei care nu trimit la timp facturile în sistem, adică depășesc termenul de 5 zile calendaristice, firmele mari vor plăti amenzi între 5.000 – 10.000 lei, cele mijlocii vor primi între 2.500 – 5.000 lei, iar firmele mici și persoanele fizice între 1.000 – 2.500 lei.
Dacă ANAF va vedea că în cursul unei luni nu au fost încărcate mai multe facturi, va sancționa fapta o singură dată pentru toate, nu la fiecare factură în parte.