Sari direct la conținut

Cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani: Asocierea Astaldi (Italia) – IHI Infratructure Systems (Japonia) va construi Podul peste Dunare de la Braila pentru 430 de milioane de euro

HotNews.ro
Pod peste Dunare, Foto: DanubeBridge2.com
Pod peste Dunare, Foto: DanubeBridge2.com

Asocierea Astaldi – IHI Infrastructure Systems a fost declarata castigatoarea contractului pentru proiectarea si executia Podului suspendat peste Dunare in zona Braila, cu o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fara TVA (circa 433 de milioane de euro). Proiectul prevede lucrari de infrastructura pe 23,4 km, din care 1,9 km va avea doar Podul (cu o deschidere de 1,2 km), iar alti circa 20 de kilometri va fi drum nou. Durata contractului va fi de patru ani, din care primul an va fi alocat proiectarii.

Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. va trebui sa proiecteze si sa construiasca, potrivit contractului Podul suspendat, care reprezinta principala structura a proiectului, doua viaducte de cate 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km si un drum de legatura cu DN22 (Smardan – Macin), in lungime de 4,328 km, anunta CNAIR intr-un comunicat de presa in care numeste proiectul drept „cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani”.

Licitatia pentru proiectarea si executia podului a fost lansata in mai 2017, iar in luna august au fost deschise cele doua oferte depuse, una realizata de asocierea condusa de Astaldi, iar ce-a de-a doua de o asociere formata in principal din mai multe firme din China.

Podul suspendat

– Lungimea totala de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala si doua deschideri laterale de 489,65 m si 364,65 m.

– Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri.

– Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00m.

– La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand de cate 2,80 m fiecare.

Lungimea totala a Proiectului este de 23,413 km si cuprinde doua sectiuni:

– drumul principal Braila – Jijila, cu o lungime 19,095 km ( include si lungimea podului si a viaductelor de acces (viaduct de acces la pozitia km 4+486.10, cu o lungime de 110 m si viaduct de acces la pozitia km 6+570,52 km, cu o lungime de 110m)

– drumul de legatura cu DN22 Smardan – Macin, in lungime de 4,328 km

Astfel, traseul incepe la intersectia DN2B Buzau- Braila – Galati cu Soseaua Baldovinesti (km 110+344 DN2B). Traseul drumului proiectat se termina la km 19+095, in DN22 Rm.Sarat – Braila – Tulcea (km 108+310), spre Tulcea. Traseul include o ramificatie de la km 7+940, in directia sud, pana la intersectia cu drumul existent Smardan – Macin (DN22).

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro